تبیان، دستیار زندگی
این هشت جلسه می خواهیم شما را با نرم افزار ABAQUS آشنا کنیم. مقدماتی از این نرم افزار را به شما آموزش دهیم اما در این جلسه ابتدا می خواهیم شما را با این نرم افزار و کارایی های آن آشنا کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : میثم رفیعی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ABAQUS جلسه اول

abaqus جلسه اول

این هشت جلسه می خواهیم شما را با نرم افزار ABAQUS آشنا کنیم. مقدماتی از این نرم افزار را به شما آموزش دهیم اما در این جلسه ابتدا می خواهیم شما را با این نرم افزار و کارایی های آن آشنا کنیم.

abaqus جلسه اول

در سال 1972 میلادی شخصی به نام David Hibitt  ، تز دکترای خود را تحت عنوان مکانیک محاسباتی بر پایه روش اجزای محدود در دانشگاه Brown ارایه کرد.

در سال 1977 دکتر Hibitt پس از آن که مدت ها در شرکت تحلیل و پژوهش MARK مشغول به کار بود. این شرکت را ترک کرد و نرم افزار ABAQUS را برای جهان پایه گذاری نمود.

در سال 1978 Hibitt به همراه دو شریک خود شرکتی را به نام HKS تأسیس کردند که اولین ویرایش ABAQUS را منتشر کرد.

اولین مشتری HKS شرکت Westinghouse Hanford ، سازنده ی راکتورهای هسته ای در ایالت Westinghouse بود. قدرت ABAQUS در تحلیل های هم زمان خوش وابسته به دما، پلاستیسیه  و تماس، باعث استفاده از این نرم افزار صنعت هسته ای شده است.

یکی دیگر از کاربردهای اولیه این نرم افزار در مدل سازی اسکله های نفتی تحت بار موج دریا بود.

همچنین شرکت های بزرگ اتومبیل سازی برای طراحی های پیشرفته خود به ABAQUS روی آوردند.

پس از طی سال ها، شرکت HKS، نرم افزار اصلی اجزای محدود خود را تحت عنوان ABAQUS/standard تکمیل کرد. در سال 1991، ABAQUS/Explicit بر مبنای روش حل دینامیکی Explicit منتشر شد و در سال 1991، ABAQUS/CAE برای انجام عملیات پیش پردازش و پس پردازش تکمیل شده و به بازار عرضه شد. در سال 2002 شرکت HKS، با این هدف که یک شرکت تک محصولی تبدیل شود به ABAQUS,INC تغییر نام داد. هم اکنون ABAQUS ، بیش از 500 نفر کارمند در سراسر جهان داشته و علاوه بر دفاتر فروش این شرکت که در نقاط مختلف جهان قرار دارند. دفتر مرکزی این شرکت در آمریکای مرکزی و دفتر تحقیق و پژوهش آن نیز در فرانسه قرار دارد.

امروزه ABAQUS به عنوان یک نرم افزار انعطاف پذیر در حل مسایل به روش اجزای محدود در پژوهشکده های مهندسی دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به عنوان نرم افزار قدرتمند مهندسی در مراکز تحقیقات اغلب صنایع استفاده می شود.

بخش پروژه های دانش آموزی، تهیه: میثم رفیعی

تنظیم: منا جاسبی