تبیان، دستیار زندگی
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال سه‌شنبه با انجام دو دیدار در تهران و رشت آغاز می‌شود؛ سایپا میزبان پرسپولیس است و ذوب آهن در رشت به مصاف داماش گیلان می‌رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز سرنوشت استیلی


هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال سه‌شنبه با انجام دو دیدار در تهران و رشت آغاز می‌شود؛ سایپا میزبان پرسپولیس است و ذوب آهن در رشت به مصاف داماش گیلان می‌رود.


پرسپولیس - سایپا

دیدار تیم‌های سایپا و پرسپولیس در حالی سه‌شنبه برگزار می‌شود كه سرخپوشان تهرانی در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر در رتبه دهم و میانه جدول رده بندی قرار گرفته و با 17 امتیازی كه تاكنون اندوخته‌اند 10 امتیاز با صدر جدول و 10 امتیاز نیز با قعر آن فاصله دارند.

پرسپولیس كه از ابتدای فصل با كسب نتایج ضعیف درگیر حاشیه‌های مختلفی شده است، این هفته نیز شاهد اختلاف سرمربی‌ و یكی از دروازه‌بانان خود بود؛ جایی كه حمید استیلی میثاق معمارزاده را به دلیل صحبت‌هایش بر علیه تیم در اختیار باشگاه قرار داد تا درباره او تصمیم گیری شود.

در هر حال پرسپولیس در صورتی كه بتواند سایپا را در تهران شكست دهد، موقتا تا رتبه ششم جدول صعود می‌كند و در آن صورت باید منتظر نتیجه‌ دیدار تیم‌های داماش و ذوب آهن كه همزمان برگزار می‌شود، باشد.

سایپا نیز هم اكنون با 14 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و با پیروزی احتمالی‌اش برابر پرسپولیس می‌تواند خود را تا رتبه نهم جدول بالا بكشد.

مجید صالح كه در این فصل و پس از مدت‌ها كار كردن به عنوان دستیار در ذوب آهن هدایت تیم سایپا را به عنوان سرمربی بر عهده گرفته است، تلاش زیادی می‌كند تا با كسب نتایج مناسب سایپا را به جایگاه خوبی در جدول برساند و فصل آینده نیز بتواند هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد.

داماش در صورت پیروزی برابر ذوب آهن 21 امتیازی می‌شود و به رتبه ششم جدول صعود می‌كند و ذوب آهن نیز در صورت پیروزی احتمالی برابر داماش همین رتبه را در جدول اشغال خواهد كرد.

در دیگر دیدار روز سه‌شنبه داماش در خانه پذیرای ذوب آهن اصفهان خواهد بود. نماینده شهر رشت در حالی به مصاف حریف اصفهانی‌اش می‌رود كه پس از حضور ابراهیم قاسم‌پور به جای مهدی دینورزاده در راس كادر فنی نتایج قابل قبولی را كسب كرده است و هم اكنون با 18 امتیاز در رتبه هفتم جدول و بالاتر از تیم‌هایی همچون ذوب آهن و پرسپولیس قرار دارد.

این تیم همچنین هفته گذشته موفق شد در یكی از پرگل‌ترین بازی‌های این فصل مس سرچشمه قعرنشین را با چهار گل شكست دهد.

داماش گیلان، ذوب آهن اصفهان

داماش در صورت پیروزی برابر ذوب آهن 21 امتیازی می‌شود و به رتبه ششم جدول صعود می‌كند و ذوب آهن نیز در صورت پیروزی احتمالی برابر داماش همین رتبه را در جدول اشغال خواهد كرد.

شاگردان منصور ابراهیم زاده در حالی در هفته چهاردهم به رشت سفر می‌كنند كه در فصل جاری با مشكلات مالی و حاشیه‌ای زیادی روبرو هستند و هر هفته از اعتصاب بازیكنان ، تغییر كادر مدیریتی و استعفای برخی از اعضای كادر فنی این تیم خبر می‌رسد؛ در تازه‌ترین خبر از اردوی این تیم می‌توان به استعفای اصغر فروتن از سمت سرپرستی اشاره كرد.

دیدار دو تیم سه‌شنبه، ساعت 15:15 در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می‌شود.

** برنامه كامل هفته چهاردهم به این شرح است:

** سه‌شنبه اول آذر

* ذوب آهن، ورزشگاه شهید عضدی رشت، ساعت 15:15

* سایپا ـ پرسپولیس ورزشگاه آزادی، ساعت 15:15

**‌ چهارشنبه دوم آذر

* مس كرمان ـ ملوان ، ورزشگاه شهید باهنر كرمان، ساعت 15

* سپاهان ـ فولاد ، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ، ساعت 15:15

* فجر سپاسی ـ مس سرچشمه ، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت 15:15

* نفت آبادان ـ شهرداری تبریز، ورزشگاه تختی آبادان ، ساعت 15:15

** پنجشنبه سوم آذر ماه

* نفت تهران ـ صبای قم، ورزشگاه دستگردی تهران، ساعت 15:15

* تراكتورسازی ـ راه‌آهن ، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 15:15

* استقلال ـ شاهین بوشهر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 16:45

بخش ورزشی تبیان