تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی برابر شاهین بوشهر در ضربات پنالتی علاوه بر کسب جام قهرمانی بیست و پنجمین دوره رقابتهای جام حذفی، برای ششمین بار در این دوره از رقابتها قهرمان شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال آسیایی شد


مسابقه فینال جام حذفی باشگاه های فوتبال کشور از ساعت 15 در ورزشگاه مملو از جمعیت حافظیه شیراز بین دو تیم استقلال تهران و شاهین بوشهر با قضاوت محمد فغانی برگزار شد.


استقلال آسیایی شد

از میان بازیکنان مصدوم استقلال، جی لوید ساموئل به این بازی رسید و آندرانیک تیموریان، کیانوش رحمتی و مجتبی جباری به همراه الونگ الونگ از جایگاه خبرنگاران بازی را تماشا کردند.

در این دیدار که به قضاوت علیرضا فغانی و در حضور بیش از 15 هزار تماشاگر برگزار شد، دو تیم در پایان نیمه اول فوتبال زیبایی را به نمایش نگذاشتند به گونه ای که دروازه ها کمتر تهدید شد و بازی بیشتر در میانه های میدان در جریان بود. با این حال شاهین بوشهر در دقیقه 13 می توانست به گل برسد که ضربه مهاجم شاهین به تیر دروازه استقلال برخورد کرد.

در حالی که همه منتظر بودند تا در نیمه دوم فوتبال زیبا و جذابتری را از شاهین و استقلال شاهد باشند اما روند کسل کننده نیمه اول ادامه داشت و این دو تیم به تعداد انگشتان یک دست هم روی دروازه یکدیگر خطرساز نشدند تا 90 دقیقه قانونی این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد و کار به وقت های اضافه کشیده شود. در دو وقت اضافه هم استقلال و شاهین نتوانستند گلی به ثمر برسانند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.کیفیت نامرغوب زمین ورزشگاه حافظیه شیراز در طول بازی بر کاهش کیفیت بازی تاثیر گذار بود.

استقلال با این قهرمانی در نهمین حضور خود در فینال جام حذفی برای ششمین بار این جام را به دست آورد تا پرافتخار ترین تیم جام حذفی لقب بگیرد.

استقلال آسیایی شد

120 دقیقه تلاش دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و تعیین سرنوشت قهرمان جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شد و در پنالتی ها استقلال توانست با نتیجه 4 بر 1 شاهین بوشهر را شکست دهد.

در ضربات پنالتی استقلال توسط محسن یوسفی، فریدون زندی، ساموئل و یرکوویچ به گل رسید. تنها گل شاهین نیز توسط علی انصاریان به ثمر رسید. اولین پنالتی شاهین را مهدی نوری به بیرون زد و پنالتی دوم این تیم را هم رحمتی مهار کرد تا استقلال با گل کردن چهار پنالتی اول این تیم به قهرمانی جام حذفی برسد. استقلال با این قهرمانی در نهمین حضور خود در فینال جام حذفی برای ششمین بار این جام را به دست آورد تا پرافتخار ترین تیم جام حذفی لقب بگیرد. به این ترتیب آبی پوشان تهرانی توانستند جام قهرمانی را با خوداز شیراز به تهران بیاورند.

فرآوری : حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع: عصر ایران