تبیان، دستیار زندگی
هیأت مدیره خانه سینما شد هیأت مدیره منتخب خانه سینما در نخستین نشست رسمی خود پس از برگزاری انتخابات، رضا میرکریمی را به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب و معرفی کرد. در این نشست علاوه بر بحث و تبادل نظر درباره مسائل جاری سینمای ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه هنری


میرکریمی رئیس هیأت مدیره خانه سینما شد

هیأت مدیره منتخب خانه سینما در نخستین نشست رسمی خود پس از برگزاری انتخابات، رضا میرکریمی را به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب و معرفی کرد. در این نشست علاوه بر بحث و تبادل نظر درباره مسائل جاری سینمای ایران، برای انتخاب رئیس، نائب رئیس و سخنگو و دبیر هیأت مدیره رأی‌گیری شد که آقایان میرکریمی، علی معلم و کامران ملکی به اتفاق آراء به این سمت‌ها انتخاب شدند.

***

برگزیده  آثار 50 هنرمند در نگارخانه ماه

نمایشگاه نقاشی و مجسمه در محل نگارخانه ماه برگزار می شود.

نمایشگاه نقاشی و مجسمه از آثار 50 هنرمند از سوم مرداد ماه سال جاری لغایت پانزدهم مرداد ماه و شانزدهم مرداد ماه سال جاری لغایت بیست و پنجم شهریور ماه در محل نگارخانه برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند در تاریخ های ذكر شده همه روزه به جز روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 17 تا 20 از این نمایشگاه بازدید كنند.

لازم به ذكر است ، مراسم افتتاحیه نمایشگاه سه شنبه سوم مرداد ماه سال جاری از ساعت 17 تا 19 بعد از ظهر است.

***

پاپ درباره مسیح كتاب می‌نویسد

پاپ بندیكت شانزدهم در حال نوشتن كتابی درباره حضرت مسیح است كه دومین كتاب او از زمان به قدرت رسیدنش محسوب می‌شود.

به گفته یك منبع از واتیكان، پاپ هم‌اكنون در حال نوشتن این كتاب بوده و انتظار می‌رود كه تا پایان تابستان سال جاری آنرا به پایان برساند.

پاپ در این كتاب به روی موضوعاتی چون حضرت مسیح، نژاد انسان‌ها و روابط مسیحیت با دیگر ادیان تمركز نموده است.

پاپ نوشتن این كتاب را پیش از آنكه در تاریخ آوریل 2005 به مقام پاپی برسد آغاز كرده است.این كتاب در واقع در ادامه كتاب قبلی پاپ با عنوان «خداوند عشق است» نوشته شده است.كتاب «خداوند عشق است»، فوریه گذشته منتشر شد.

واتیكان هنوز درباره كتاب جدید پاپ به طور رسمی نظری نداده است .

***

"قاعده بازی" محسنی‌نسب اوایل مرداد کلید می‌خورد

"قاعده بازی" یک ملودرام خانوادگی به کارگردانی محسن محسنی‌نسب است که از اوایل مرداد در تهران کلید می‌خورد.

محسنی نسب در مورد فعالیت های جدیدش در عرصه کارگردانی گفت: "قصد ساخت فیلم - مجموعه "بهشتی برای تو می سازم" را دارم که اثری ملودرام و خانوادگی درباره مسائل بین زن و شوهرهاست و فیلم مستقلی که از این مجموعه تولید می شود "قاعده بازی" نام دارد."

وی تاکید کرد: "در حال حاضر مشغول کارهای پیش تولید فیلم هستم و فیلمبرداری از اوایل مردادماه در تهران و ارومیه انجام می شود. داستان "قاعده بازی" در یک دفتر وکالت که توسط زن و شوهر وکیلی اداره می شود اتفاق می افتد. ماجراها و پرونده های متعددی در خصوص دعوای زن و شوهرها مطرح و برخی از این پرونده ها به طلاق منجر می شود."

از جمله عوامل "قاعده بازی" می توان به مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل سفیدی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حمید طالقانی، صدابردار: علیرضا کلانتری، گریم: علی محسنی نسب، موسیقی: مهرداد جنابی، طراح صحنه و لباس: راضیه فلاح، مدیر تولید: سعید صفایی، بازیگران: سیدرضا حبیبی، حمید طالقانی، فرحناز منافی ظاهر، مجید حاجیزاده و تهیه کننده: سیدرضا حبیبی اشاره کرد.

***

كمال تبریزی فیلمی اجتماعی درباره زنان می سازد

كمال تبریزی، تولید جدیدترین ساخته سینمایی‌اش كه مضمون اجتماعی دارد و شخصیتهای اصلی آن را زنان تشكیل می‌دهند با دریافت پروانه ساخت، آغاز می‌كند. این كارگردان سینمای ایران گفت: این فیلم در مرحله دریافت پروانه ساخت قرار دارد كه به محض اخذ پروانه ساخت، روند تولید آن آغاز می‌شود. وی در ادامه گفتگو كه در تبریز و برنامه "یك روز یك فیلم‌ساز" انجام می‌شد، حضور سینمای ایران در سطح جهانی را حضوری توام با احترام و افتخار دانست و گفت: ‌به طور كلی سینمای ایران به جز چند مورد كه به صورت آفت جلوه‌گر شده است،‌ حضوری خوبی را تجربه كرده است.در اغلب جشنواره‌ها، فیلم‌های خوبی از ایران انتخاب و به نمایش درآمده‌اند كه حضوری شایسته و توام با افتخار داشته‌اند. وی همچنین درباره ‌سریال تلویزیونی "شهریار" نیز گفت: این سریال در آخرین مراحل آماده سازی بسر می‌برد. تبریزی به فیلمنامه این سریال اشاره كرد و گفت: فیلم‌نامه در ابتدا و در مرحله نگارش دچار اشكالات عدیده‌ای بود كه هنگام مطالعه‌ حیرت كردم، ولی پس از كار فراوان و ایجاد تغییرات بنیادین در آن، فیلمنامه برای ساخت مورد استفاده قرار گرفت. وی با بیان اینكه سریال شهریار، یك كار كاملا متفاوت است معتقد است: كه همه آذری زبان‌ها با دیدن این سریال، صاحب حس خاصی شوند و از آن استقبال كنند. تبریزی همچنین گفت: تصور می‌كنم متخصصان شعر و شاعری ممكن است به فیلم ایرادهایی بگیرند و از زاویه خاص خود شخصیتها را مطالعه كنند. وی همچنین اظهار امیدواری كرد: این سریال تلویزیونی بدون حذف صحنه‌ای، از تلویزیون پخش شود.

***

بهمن قبادی، داور جشنواره "آنونی مال" رومانی شد

بهمن قبادی كارگردان سینمای ایران به‌عنوان داور بخش مسابقه، درسومین دوره‌ی جشنواره‌ی "آنونی مال" كشور رومانی (ANONI MUL) حضور خواهد داشت. به گزارش سایت سینمای ما قبادی سال گذشته با فیلم “لاك پشتها هم پرواز می‌كنند” در این جشنواره حضور داشت و توانست جایزه‌ی بهترین فیلم و جایزه‌ی تماشاگران را دریافت كند.

سومین دوره‌ی جشنواره‌ی "آنونی مال" از 23 الی 28 مرداد (14 الی 19 آگوست) در كشور رومانی برگزار می‌شود.

این كارگردان سینمای ایران هم‌اكنون مشغول آماده سازی نهایی آخرین ساخته سینمایی‌اش «نیومانگ» برای بزرگداشت موتزارت است. در "نیومانگ"، گلشیفته فراهانی، حسن پورشیرازی، فرزین صابونی و هدیه تهرانی به ایفا نقش می‌پردازند.

در فیلم جدید قبادی با توجه به دویستمین ساگرد تولد موتزارت به موسیقی کردها نیز پرداخته می شود و حسین علیزاده كه كمتر طی سالهای اخیر موسیقی فیلم ساخته است،موسیقی این فیلم را می‌سازد.

***

پروانه ی نمایش «ستاره می‌شود» بزودی صادر می شود

حمید اعتباریان گفت: ستاره‌ها جلد اول با نام "ستاره می‌شود" به كارگردانی فریدون جیرانی طی چند روز آینده رسما پروانه نمایش دریافت می‌كند. تهیه‌كننده این فیلم گفت: طبق اعلام وزارت ارشاد به ما، رسما تا چند روز آینده پروانه نمایش این پروژه صادر می‌شود و بعد از دریافت پروانه نمایش درصدد اكران عمومی آن در تابستان هستیم.

وی همچنین گفت: روند پروانه نمایش دو جلد، دو و سه قرار است در كمیته سه نفره پروانه نمایش مطرح شود و اگر پروانه نمایش جلد دوم صادر شود،قصد داریم جلد دوم "ستاره است" را زودتر از جلد اول "ستاره می‌شود" فراهم كنیم و سپس جلد سوم "ستاره بود" را اكران خواهیم كرد.

اعتباریان درباره اكران همزمان این سه جلد گفت:خیلی علاقه‌مند بودیم این اتفاق بیفتد اما شرایط سالن در سینمای ایران مناسب نیست.

"ستاره‌ها"، جلد اول: ستاره‌ می‌شود و "ستاره‌ها" جلد سوم" ستاره بود" كه اولی در بخش مسابقه و دومی جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و "ستاره است" تاكنون نمایشی نداشته است.

در جلد اول كه در بخش مسابقه سینمای ایران با نام "ستاره می‌شود" به نمایش در می‌آمد و هم‌اكنون ظرف چند روز آینده پروانه نمایش خواهد گرفت، عزت‌الله انتظامی، اندیشه فولادوند، امین حیایی، رضا رویگری، آهو خردمند به ایفاء نقش می‌پردازند.

داستان این فیلم درباره ی "پونه گلكار" است كه دوست دارد ستاره شود. او اكنون به عنوان بازیگری حاشیه‌ای فعالیت می‌كند، وی با ارتباطی كه داشته برای پدرش در یك فیلم نقشی دست و پا می‌نماید. پدر پونه بازیگر قدیمی تئاتر است و سالهاست كه روی صندلی چرخدار زندگی می‌كند، پدر تغییر لباس می‌دهد و جلوی دوربین قرار می‌گیرد اما ...

ستاره‌ها جلد سوم "ستاره بود" كه در بخش میهمان جشنواره فجر به نمایش درآمد در آن خسرو شكیبایی، اندیشه فولادوند، امین حیایی،مرتضی احمدی، داریوش اسدزاده، مهین بزرگی، فهیمه راستگار به ایفاء نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان آن آمده است: شخصی با "رها" خبرنگار روزنامه تماس می‌گیرد و می‌گوید یكی از ستاره‌های قدیمی سینمای ایران بنام روح‌انگیز مرده و جنازه‌اش در اتاقی متروك به جا مانده است. رها به هوای اینكه ستاره مرده همان روح‌انگیز سامی‌نژاد هنرپیشه دختر لراست با عجله خود را به آن مكان یعنی تئاتر پارس می‌رساند و ...

بر اساس همین گزارش ستاره‌ها "جلد دوم: ستاره است" كه در جشنواره حضور نداشت در آن نیكی كریمی، امین حیایی، اندیشه فولادوند و مژگان ربانی به ایفاء نقش می‌پردازند.

محمد آلادپوش ، به عنوان مدیر فیلمبرداری - مهرداد میركیانی: طراح گریم ، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی:‌علی صمدپور، طراح صحنه ولباس: كیوان مقدم در این سه فیلم حضور دارند و تهیه‌كنندگان حمید اعتباریان، عبدالله اسفندیاری و این فیلم محصول:سیران فیلم است..

          لینک:

همكاری فرهادفخرالدینی با كمال تبریزی