تبیان، دستیار زندگی
به راستی روزی نیست که خبر تولید محصول جدیدی را نشنویم. بازار موبایل، تبلت و نوت‌بوک در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برد که انتخاب را برای کاربران متنوع و در عین حال سخت می‌کند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلت‌ها در هفته‌ای که گذشت


به راستی روزی نیست که خبر تولید محصول جدیدی را نشنویم. بازار موبایل، تبلت و نوت‌بوک در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برد که انتخاب را برای کاربران متنوع و در عین حال سخت می‌کند.

بزرگ‌ترین تبلت دنیا

تبلتی که این شرکت ترکیه ای تولید کرده در سایز 65 اینچ بوده و مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه Honeycomb است. این تبلت از قابلیت پخش ویدئو با رزولوشن 1080P نیز پشتیبانی می کند. آیا این تبلت 65 اینچی می تواند جایگزین تلویزیون باشد؟ در ادامه مشخصات فنی این تبلت را مشاهده می کنید.

تبلت‌ها در هفته‌ای که گذشت

شاید شما هم ترجیح بدهید به جای استفاده از یک تلویزویون ژاپنی با کیفیت، از یک تبلت 65 اینچی با رزولوشن بالا استفاده کنید تا بتوانید لذت استفاده از برنامه و بازی های مختلف را نیز تجربه کنید.

این تبلت 65 اینچی از قابلیت پخش ویدئوی Full HD پشتیبانی می کند. این نمایشگر دو سنسور لمسی دارد؛ البته ورژن جدیدی با چهار سنسور نیز در حال تولید است که مجهز به ویژگی چندلمسی است.

این تبلت ترکیه ای که توسط شرکت Ardic تولید شده، مجهز به NVIDIA Tegra 2 SoC و 1GB حافظه RAM است. حافظه ذخیره سازی این تبلت 16GB بوده و مجهز به دو دوربین، پورت HDMI، USB، Micro SD و اتصالات 3G و Wi-Fi می باشد.

شرکت ترکیه ای تولید کننده این تبلت تصمیم دارد این دستگاه را به مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها فروخته و آن را در سایز های مختلف عرضه کند

آیا به نظر شما اگر قیمت این محصول مناسب باشد می تواند جایگزین تلویزیون های فعلی شود؟

*************

تبلت نوکیا تابستان 2012 به بازار می‌آید

مدیر عامل شرکت نوکیا در فرانسه اعلام کرده شرکتش در تابستان 2012 اولین کامپیوتر تبلت مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 را به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش رویترز، پاول آمسلم، مدیرعامل این بخش از شرکت نوکیا در مصاحبه با روزنامه Les Echos گفته استفاده از ویندوز 8 در ساخت کامپیوترهای تبلت برای نوکیا یک موقعیت جالب است.

این تبلت که به گفته آقای آمسلم در ژوئن 2012 به بازار عرضه می‌شود، یکی از رقبای آی‌پد اپل و تبلت‌های اندروید خواهد بود.

تبلت‌ها در هفته‌ای که گذشت

شرکت نوکیا که به تازگی اولین گوشی‌های همراه هوشمند خود مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل را رونمایی کرده قصد دارد استفاده از سیستم عامل سیمبین را متوقف کند و برای ورود به بازار تلفن‌های همراه هوشمند از سیستم عامل مایکروسافت بهره ببرد.

*************

تگرا 3 این بار با لنوو

شرکت لنوو باز هم سراغ یک تبلت جدید رفته است. انگار پردازشگر تگرا 3 آنقدر وسوسه انگیز هست که این شرکت نتواند از خیر ارایه یک تبلت بر اساس آن بگذرد. بنابراین اخبار غیر رسمی که به بیرون درز کرده نشان می دهد که این شرکت تا پایان سال جاری میلادی یعنی کمتر از یک و نیم ماه دیگر، تبلت جدید 10.1 اینچی اش را آن هم با اندروید نسخه 4.0 وارد بازار خواهد کرد.

تبلت‌ها در هفته‌ای که گذشت

اگر بقیه مشخصات را هم بخوانید متوجه می شوید که تبلت ترانسفورمر پرایم ایسوس هنوز از راه نرسیده که یک رقیب جدی قدرتمند پیدا کرده است. گفته شده که سرعت پردازشگر تبلت لنوو 1,600MHz است و این یکی 2 گیگابایت رم از نوع DDR3 دارد و دارای یک سوکت USB Host است. از کیفیت دوربین ها هنوز خبر نداریم. و یک نکته جالب دیگر اینجا است که به نظر میرسد تبلت لنوو دارای یک اسکنر اثر انگشت هم هست.

از آنجایی که هنوز این تبلت به صورت رسمی معرفی نشده اطلاعات دیگری مانند وزن، ضخامت، قیمت و… را هم در دست نداریم. اما احتمالا تا چند هفته دیگر باید منتظر معرفی رسمی یک تبلت قدرتمند دیگر، این بار از طرف لنوو باشیم.

*************

شارپ از تبلت 7 اینچی با امکان اتصال به شبکه وایمکس پرده برداری کرد

شارپ، پیش از این دو تبلت در سایزهای 5.5 و 10.8 اینچ تولید کرده بود که هیچ کدام موفق نبودند اما این غول ژاپنی این بار با یک تبلت متفاوت 7 اینچی سعی دارد مجددا وارد بازار تبلت ها شود. تبلت جدید 7 اینچی شارپ که از همان خانواده Galapagos می باشد یک تفاوت عمده با دو تبلت قبلی دارد و آن هم پشتیبانی از شبکه WiMax است. این تبلت مجهز به سیستم عامل اندورید و پردازنده دو هسته ای است.

تبلت‌ها در هفته‌ای که گذشت

تبلت Sharp 7 Inch Galapagos مجهز به سیستم عامل اندروید 3.0 یا Honeycomb، پردازنده Nvidia Tegra 2، حافظه RAM با ظرفیت 1GB و حافظه ذخیره سازی با ظرفیت 8GB است.

نمایشگر 7 اینچی TFT LCD این تبلت وضوح تصویر 1024 در 600 پیکسل دارد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و دوربین 2 مگاپیکسلی نیز در پشت تبلت قرار داده شده است. اما مهمترین قابلیت این تبلت امکان اتصال به شبکه WiMax است که امکان اتصال به اینترنت با سرعت 40Mps را در ژاپن فراهم می کند. ممکن است اگر این تبلت وارد بازار کشور شود امکان اتصال به شبکه های بی سیم داخلی مانند شبکه وایمکس ایرانسل و یا مبین نت نیز میسر شود.

کاربران این تبلت امکان دسترسی به فروشگاه Galapagos Store شارپ را خواهند داشت به این ترتیب دسترسی به 40 هزار روزنامه، کتاب و نرم افزار میسر خواهد شد.

تبلت 7 اینچی Galapagos قرار است تا یک ماه دیگر وارد بازار ژاپن شود ولی هنوز قیمت و زمان عرضه آن به کشورهای دیگر مطرح نشده است.

*************

ایسوس اولین تبلت 4 هسته‌ای جهان را معرفی کرد

شرکت ایسوس (Asus) یک کامپیوتر تبلت 10 اینچی معرفی کرده که مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای است و می‌تواند به زودی جایگاه سریع‌ترین تبلت بازار را از آن خود کند.

تبلت‌ها در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ComputerWorld، تبلت Eee Pad Transformer Prime‌ که روز چهارشنبه رونمایی شد دارای پردازنده 4 هسته‌ای Nvidia Tegra 3 و سیستم عامل اندروید 3.2 خواهد بود. این تبلت همچنین قابلیت ارتقاء به سیستم عامل اندروید 4 را دارد.

قیمت Eee Pad جدید که 585 گرم وزن دارد، بین 500 تا 600 دلار تعیین شده و تا ماه دسامبر در سراسر جهان عرضه می‌شود. گفتنی‌است این تبلت در دو حجم 32 و 64 گیگابایتی و با 1 گیگابایت حافظه RAM و دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو و دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به فلش در عقب به بازار می‌آید.

در حال حاضر اکثر تبلت‌های پرطفدار بازار نظیر آی‌پد اپل و گلکسی سامسونگ با پردازنده‌های یک یا دو هسته‌ای تولید می‌شوند و تبلت جدید ایسوس اولین محصول چهار هسته‌ای بازار خواهد بود

افزایش تعداد هسته‌های در پردازنده‌ها باعث افزایش سرعت انجام عملیات به صورت موازی می‌شود. برای مثال با یک پردازنده چند هسته‌ای می‌توان همزمان به موسیقی گوش داد، در اینترنت پرسه زد و چندین برنامه دیگر را اجرا کرد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: خبر آنلاین، زومیت، نارنجی