تبیان، دستیار زندگی
سامانه جامع «نجما» به منظور خدمات‌رسانی الکترونیکی به طلاب و فضلای حوزه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه رسماً افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامانه جامع «نجما» رسماً افتتاح شد
طلاب ،خدمات ،الکترونیک ،سایت

سامانه جامع «نجما» به منظور خدمات‌رسانی الکترونیکی به طلاب و فضلای حوزه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه رسماً افتتاح شد.

به گزارش مرکزخبرحوزه، مسئول سایت «نجما» پیش از ظهرامروز در مراسم افتتاح رسمی این سامانه که در دفتر مدیر حوزه علمیه برگزارشد، گفت: طراحی سایت «نجما» یکی مهمترین فعالیت های معاونت امورطلاب و دانش آموختگان حوزه به منظور صرفه‌‌جویی در وقت طلاب و خدمات‌رسانی سریع و مطلوب می‌باشد.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشی این سامانه در دوماه گذشته، افزود:  در دو ماه گذشته که سایت به صورت آزمایشی فعال بود تعداد 5 هزار 89 نفر از طلاب بلیط استخر و یک هزار و 578 نفر در مدارس خوابگاهی ثبت نام و خدمات دریافت کردند.

مسئول سایت نجما ادامه داد: 80درصد طلاب بصورت الکترونیکی  از طریق این سایت تسهیلات مختلف، شامل اسکان درمشهد، ثبت نام حج عمره، ثبت نام عتبات عالیات را دریافت می‌کنند، همچنین مدیران مدارس کل کشور می‌توانند آمار و اطلاعات طلاب تحت پوشش را برای دریافت تغذیه ،شهریه و حقوق اساتید ارسال و پیگیری نمایند.

خدیوی در ادامه با اشاره به این که به زودی کارت هویت طلاب نیز بصورت گسترده ارائه خواهد شد، گفت: یکی دیگر از کارهای مهم مرکز فناوری حوزه ارائه کارت هویت  که از تراشه رادیویی تهیه شده است ، می باشد و برای اولین بارطلاب حوزه های علمیه سراسر کشور بصورت یکپارچه تحت این سیستم قرار می‌گیرند .

وی یاد آور شد: این کارت بعد از تایید نهایی در میان طلاب حوزه علمیه قم توزیع خواهد شد و بعد از رفع نقایص احتمالی آن برای طلاب کل کشور صادر خواهدشد.

خدیوی در پایان اظهارامیدواری کرد: با همکاری معاونت‌های امور طلاب و دانش آموختگان و آموزش، تمام اطلاعات طلاب و اساتید برای جلوگیری از موازی کاری و تسریع در خدمت‌رسانی یکسان سازی شود.


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه