تبیان، دستیار زندگی
راهی كه از هیچ مهارت دشواری را نمی طلبد و هیچ بار جدیدی بر روش نمی گذارد و با همه ی نظام های معنوی و روش های زندگی هماهنگ است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ذهن آرام

ذهن آرام

همگی انسان‌ها، با کمک یکدیگر و با استفاده از شگفتی‌های فناوری و علمی از یک سو و بهره‌وری نامتوازن از سوی دیگر، جهان اعجاب‌انگیزی را به وجود آورده‌اند. ولی در این بهترین جهان ممکن، چنان در یادگیری «چگونگی عملکرد» غرق شده‌اند که «چگونه بودن» را فراموش کرده‌اند. نگارنده این کتاب، مخاطب خویش را به دقایق توقف و آرامشی که در آن می‌تواند «هستی» را تجربه کند، هدایت کرده و به وی یادآوری می‌کند که آن‌چه به عنوان زندگی به آن چنگ زده، یک امر تجریدی یا یک نظام معنوی که می‌بایست آموخته شده و مورد عمل قرار گیرد نیست؛ بلکه چیزی است زنده و در تغییر دائم و اغلب طاقت‌فرسا و در عین حال همان چیزی است که هر روز و بدون هیچ توقفی در آن زیست می‌کنیم. او به مخاطب خویش روش‌های جدید تعامل با زندگی را می‌آموزد تا به این وسیله به آن به عنوان یک هدیه و امانت بزرگ نگریسته و با استفاده از آن، زمینه بودن در هر لحظه را کشف کند.

نویسنده کتاب "دیوید كانتز "بیان می کند: «به راه غلبه بر خواستی كه خواهان زندگی بیش از حد پر غوغا است، خوش آمدید. خوش آمدید به راهی كه از هیچ مهارت دشواری را نمی طلبد و هیچ بار جدیدی بر روش نمی گذارد و با همه ی نظام های معنوی و روش های زندگی هماهنگ است. »

نگارنده این کتاب، مخاطب خویش را به دقایق توقف و آرامشی که در آن‌ می‌تواند «هستی» را تجربه کند، هدایت کرده و به وی یادآوری می‌کند که آن‌چه به عنوان زندگی به آن چنگ زده، یک امر تجریدی یا یک نظام معنوی که می‌بایست آموخته شده و مورد عمل قرار گیرد نیست؛ بلکه چیزی است زنده و در تغییر دائم و اغلب طاقت‌فرسا و در عین حال همان چیزی است که هر روز و بدون هیچ توقفی در آن زیست می‌کنیم.

با مطالعه کتاب "ذهن آرام" می توانید فشارهای روانی که در موقعیت های مختلف به شما وارد می شود را به روشی صحیح کنترل نمایید و از هیاهویی هستی دمی به آرامش ذهن و روان برسید .

مطالبی که در کتاب حاضر مطالعه می کنید شامل: روش جدید تعامل با زندگی،دقایقی آرام در هیاهوی روزها،ایجاد فضایی برای زندگی،،فرصتی در بینابین،یافتن آرامش در كار،توجه كردن و... می باشد.

مشخصات کتاب

نویسنده:دیوید كانتز

مترجم:داریوش صنیعی

ناشر: دامون - روشنگران و مطالعات زنان

تنظیم :مرکز مشاوره