تبیان، دستیار زندگی
پاسخ خیلی از شما به سوالی که در تیتر پرسیدیم مثبت است. حتما یکی از دلایلتان هم ناایمن بودن پروازهای داخلی و سقوط های تلخی است که بارها خبر آن را شنیده اید. متاسفانه باید بگوییم برای این نوع ترس هیچ درمان و پیشنهاد و راهکاری نداریم! چون یک ترس منطقی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما هم از هواپیما می ترسید؟

توصیه‌های پلیس برای مسافرت با هواپیما


پاسخ خیلی از شما به سوالی که در تیتر پرسیدیم مثبت است. حتما یکی از دلایلتان هم ناایمن بودن پروازهای داخلی و سقوط های تلخی است که بارها خبر آن را شنیده اید. متاسفانه باید بگوییم برای این نوع ترس هیچ درمان و پیشنهاد و راهکاری نداریم! چون یک ترس منطقی است که باید فعلا با آن کنار بیایید. اما اگر جزو کسانی هستید که حواشی سوار شدن به هواپیما شما را می ترساند یا مضطرب می کند، یا مثلا همیشه استرس جا ماندن از پرواز یا بهم خوردن حالتان بر روی آسمان را دارید، خواندن این مطلب به کارتان می آید.

بعضی از افراد هنگام پرواز استرس دارند؛ این استرس به شكل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد. برخی هم از ساعت‌ها و حتی روزها پیش از سفرهای هوایی هیجان شدیدی دارند. هر دوی این حالت‌ها، سفر را با مشكلاتی روبه‌رو می‌كنند و گردشگران را از داشتن اوقاتی خوش، چه پیش و چه هنگام سفر محروم می‌كند. برای كنترل این استرس و داشتن سفری ایمن و سالم انجام كارهایی قبل و حین پرواز ضروری است.

قبل از پرواز

1. سعی كنید به خاطر ترافیك و شلوغی مسیر خانه یا محل كار تا فرودگاه و همچنین تاخیر در پرواز، خیلی حرص و جوش نخورید؛ چون با این كار در تمام طول مسیر، استرس و سر درد كلافه‌تان می‌كند.

2. زمان را برای پیاده‌روی‌های داخل فرودگاه، راهروهای شلوغ و كنترل مدارك در گیت‌های خروجی از 2 ساعت قبل از پرواز تنظیم كنید.

3.برای حمل چمدان ها از چرخ دستی‌های فرودگاه استفاده كنید؛ خیلی به دست و گردن‌تان فشار وارد نكنید و در صورت لزوم از متصدیان این كار كمك بگیرید.

4. اگر استرس‌تان زیاد است؛ می‌توانید قبل از پرواز خود را با خواندن كتاب، مجله و روزنامه سرگرم كنید؛ با این كار تا حدی نگرانی شما فروكش می‌كند.

5. قبل از سوار شدن به هواپیما، كمی پیاده‌روی كنید؛ این هم روشی برای كم كردن استرس است. در ضمن با این كار خون در رگها به جریان می‌افتد و بدن تجدید قوا می‌كند.

6. با نوشیدن آب كافی قبل و حین پرواز از كم‌شدن آب بدن جلوگیری كنید.

آشنایی با سیستم های ناوبری هواپیما (1)

هنگام پرواز

1. از مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار حین پرواز خودداری كنید؛ چون نوشیدن آنها سبب بروز تشنگی می‌شود.

2.قبل و حین سفر، غذاهای سنگین و پر حجم نخورید؛ ممكن است به دل پیچه و تهوع مبتلا شوید. در این اوقات از غذاهای سبك مثل سالاد ‌یا میوه استفاده كنید.

3.در طول سفرهای طولانی هر یك یا 2 ساعت بلند شوید و 5 یا 10 دقیقه راه بروید.

4.هرگز چهار زانو روی صندلی هواپیما ننشینید.

5.با سفت و شل كردن ماهیچه‌های پا و حركت و فشار دادن آنها روی جا پایی از لخته شدن خون و عوارض آن پیشگیری كنید.

6.در سفرهای طولانی، حتما از جوراب‌های مخصوص هواپیما استفاده كنید.

7.وقتی هواپیما در حال بلند شدن یا نشستن است برای این‌كه فشار سینوس‌ها متعادل شود و گوش یا سینوس درد نگیرد بهتر است آبنبات بمكید یا چیزی قورت بدهید.

8.همیشه داروها یا نسخه‌تان را در كیف دستی همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضرورت از آنها استفاده كنید.

فرآوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از: جام جم، زورق