تبیان، دستیار زندگی
مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایکروسافت بدن شما را صفحه لمسی می کند

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (15)


در این مطلب در ادامه قسمت های  (1) و (2)  و (3) و (4) و (5) و (6) و (7) و (8) و (9) و (10) و (11) و (12) و (13)  و (14) به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.

مایکروسافت بدن شما را صفحه لمسی می کند

مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniTouch را بررسی می کنیم.

مایکروسافت بدن شما را صفحه لمسی می کند

محصولات جدید مایکروسافت، همواره هیجان انگیز خلاقانه و مبتکرانه بوده و هستند. این بار نیز این کمپانی بر روی محصول جدیدی که ظاهری مشابه Kinect دارد، تمرکز کرده است. این محصول که OmniTouch نام دارد قادر است حرکت دست و لمس قسمت های مختلف را درک کند.

زمانی که OmniTouch قسمتی از سطح را با استفاده از نور پروژکتور، روشن می کند شما می توانید آن را لمس کنید و دستورات لازم را به این وسیله به دستگاه مورد نظر ارسال کنید. Omnitouch روی شانه کاربر نصب می شود و با استفاده از پروژکتو نور لازمه را بر روی هر سطحی منتقل می کند. این دستگاه قادر است تماس دست با سطح مورد نظر را تشخیص دهد.

Microsoft Research has revealed a brand new technology which uses Kinect and a projector to create a touch screen menu on any surface including desks, notepads and even your hand.

The new system called OmniTouch allows for a virtual touch screen menu to be places anywhere and the panel can even be projected onto moving objects with the screen automatically following the objects movement.

While the system looks large and clumsy, keep in mind that this is a very early concept prototype. Miniaturization and industrial design are months or years away. The concept, however, is fascinating. This can change the way even small devices like smartphones may have larger virtual illuminated interfaces in the future. And, you can imagine how this opens up the possibility for social interactions both in a shared real space as well as over networks.

******************

کارت‌های‌گرافیکی سری DirectCU II ایسوس

مایکروسافت بدن شما را صفحه لمسی می کند

کارت‌های‌گرافیکی سری DirectCU II ایسوس به علت استفاده از سیستم خنک‌کننده انحصاری و بهره‌مندی از قطعات پیشرفته در ساختار کارت‌گرافیکی، جزو یکی از خنک‌ترین کارت‌های گرافیکی محسوب می‌شود.

استفاده از ویژگی Super Alloy Power و همچنین سیستم خنک‌کننده DirectCU دمای 35 درجه سانتی‌گراد را برای این سری از کارت‌های گرافیک اسوس به ارمغان می‌آورد که در نوع خود بی‌نظیر است.

سیستم خنک‌کننده انحصاری DirectCU II به گونه‌ای طراحی شده است که در آن پردازنده‌گرافیکی به طور مستقیم با سطح فلزی کانتیر جذب گرمای خنک‌کننده در ارتباط است و گرما را به سرعت جذب و از طریق لوله‌های مسی به پرهای آلومینیومی انتقال می‌دهد.

علاوه بر این با وجود فن‌های ضد گرد و غبار که تا 600 درصد گردش هوا را بهبود می‌بخشد، این سری از کارت‌های گرافیک بیش از پیش خنک خواهند بود.

علاوه بر این وجود ویژگی Super Alloy Power نشان‌دهنده این موضوع است که در قطعات حیاتی این سری از کارت‌های گرافیکی از یک آلیاژ خاص استفاده شده است که از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

وجود این ویژگی پایداری این سری را در شرایط دشوار تضمین می‌کند.

بازی Batman: Arkham City ادامه نسخه قبلی این بازی یعنی Year Batman: Arkham Asylum است که محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به بازی برخوردار است.

علت انتخاب این بازی، پشتیبانی کامل از رابط DirectsX11 و ویژگی PhysX است که در نهایت منجر به ارائه یک بازی بسیار با کیفیت و همچنین اجرای روان آن همراه با ارائه کامل کوچک‌ترین جزئیات می‌شود.

لیست کارت‌های گرافیکی که این بازی همراه با آن ارائه می‌شود به شرح زیر است:

ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5

ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5

ENGTX560 Ti DCII/2DI/1GD5

ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5

ENGTX560 DCII OC/2DI/1GD5

ENGTX560 Ti DC/2DI/1GD5

ENGTX560 DC/2DI/1GD5

******************

نوار چسب با برش وی ( V )

شاید شما هم مثل خیلی های دیگر وقتی می خواهید نوار چسب را باز کنید به مشکل برمیخورید و نمی توانید به سرعت انتهای نوار را بیابید. و شاید گاهی اوقات که عجله دارید عصبانی هم شده باشید. در تصاویر پایین نوارچسبی را مشاهده می کنید که یک برش V مانند دارد که به همین خاطر به "نوار چسب وی" موسوم است. با این نشانه وی شکل دیگر هر زمان که بخواهید می توانید انتهای نوار را بیابید البته اگر آخرین بار نوار را در همین نقطه برش داده باشید. این نوع نوار، اگر به بازار ایران عرضه شود مطمئنا طرفدار زیادی از قشر دانش آموز و دانشجو خواهد داشت. و مطمئنا اگر یک تولید کننده نوارچسب این طرح را ببیند، به زودی در ایران شاهد فروش آنها خواهیم بود.

نوار چسب با برش وی ( v )
نوار چسب با برش وی ( v )
نوار چسب با برش وی ( v )

V-tape is a cellotape design that dispenses itself! A clear-cut solution to the problem of finding the tape plus cutting it…can’t get simpler than this! My only issue with the design is that you can’t really tear out smaller than the V – point tape-length. It will have to be one or more roll-lengths and this can get wasteful. Using a scissor will defeat the purpose of this design! Quite a paradox eh

محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع :

egmnow

yankodesign