تبیان، دستیار زندگی
اتفاق‌های بزرگی در شروع هفته سیزدهم لیگ افتاد؛ اتفاقاتی که در این برهه از لیگ نتایج بزرگی به حساب می‌آید. باخت خانگی ذوب آهن به صنعت نفت، شکست تراکتورسازی در اهواز به فولاد و توقف راه آهن برابر سایپا با وجود پیش بودن با دو گل از نتایج بزرگی است که در آعاز
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

85 روز از آخرین برد دایی گذشت


اتفاق‌های بزرگی در شروع هفته سیزدهم لیگ افتاد؛ اتفاقاتی که در این برهه از لیگ نتایج بزرگی به حساب می‌آید. باخت خانگی ذوب آهن به صنعت نفت، شکست تراکتورسازی در اهواز به فولاد و توقف راه آهن برابر سایپا با وجود پیش بودن با دو گل از نتایج بزرگی است که در آغاز هفته سیزدهم رقم خورد.

علی دایی

راه آهن که با علی دایی تا پیش از شروع هفته سیزدهم تنها یک برد کسب کرده بود، در زمین خودی هم نتوانست به دومین برد برسد تا کم بردترین تیم لیگ تا این هفته از مسابقات باشد. راه آهن در شرایطی که تا ده دقیقه پایانی بازی برابر سایپا با دو گل حسین کاظمی از نارنجی‌پوشان پیش بود با گل‌های دقیقه 81 سجاد شهباززاده و میلاد غریبی در دقیقه 90 متوقف شد تا راه آهن با دایی که از اوج گرفتن تیمش سخن گفته بود، در رده پانزدهم باقی بماند. آخرین باری که راه آهن برد به دوم شهریور برمی‌گردد و از آن روز تا به حال تیم دایی در لیگ نبرده است.

علی دایی که پیش از این وعده داده بود راه‌آهن را به یکی از قطبهای فوتبال ایران تبدیل می‌کند در واکنش به توقف تیمش در دقایق پایانی بازی گفت: «این اتفاق‌ها در فوتبال طبیعی است. بازیکنان ما خیلی بی‌تجربگی کردند و صحبت‌های کادر فنی را گوش نکردند و دچار غفلت شدند. متاسفانه در دقایق پایانی 2 گل دریافت کردیم و 3 امتیاز را از دست دادیم. باید بیشتر دقت کنیم تا از این پس گرفتار این حوادث نشویم. مام سعی‌مان را می‌کنیم تا بازی‌ها را ببریم. در این دیدار نیمه اول خوب شروع کردیم و اگر خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم گل‌های‌مان را بیشتر کنیم.» دایی که در این بازی بارها به داوری اعتراض کرده بود، گفت: «امید عالیشاه را چند بار کنار خط زدند اما داور خطا نگرفت. در پنالتی دوم هم داور می‌توانست دروازه‌بان حریف را اخراج کند. در هر صورت خودمان این امتیازات را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم بازی برده را حفظ کنیم و اعتراضی نسبت به داوری ندارم. بی‌تجربگی بازیکنانمان باعث می‌شود در دقایق پایانی گل بخوریم. این نهمین مساوی فصل ما بود و باید دیگر به فکر پیروزی باشیم. در تمام بازی‌ها برای کسب 3 امتیاز می‌رویم اما اتفاقات فوتبال باعث شده به هدف خود نرسیم. با وجود اینکه امروز هم مستحق پیروزی بودیم خودمان 3 امتیاز بازی را از دست دادیم.»

این اتفاق‌ها در فوتبال طبیعی است.بازیکنان ما خیلی بی‌تجربگی کردند و صحبت‌های کادر فنی را گوش نکردند و دچار غفلت شدند. متاسفانه در دقایق پایانی 2 گل دریافت کردیم و 3 امتیاز را از دست دادیم. باید بیشتر دقت کنیم تا از این پس گرفتار این حوادث نشویم. مام سعی‌مان را می‌کنیم تا بازی‌ها را ببریم. در این دیدار نیمه اول خوب شروع کردیم و اگر خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم گل‌های‌مان را بیشتر کنیم.

نفت تهران که بدون شک شگفتی‌ساز لیگ بوده در تبریز هم به نتیجه خوبی رسید و توانست از رویارویی برابر شهرداری در ورزشگاه یادگار امام با یک امتیاز به تهران برگردد. این دیدار با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. جعفر بذری در دقایق 47 و 86 دو گل میزبان را زدند و گلهای تیم دوم جدول را هم یعقوب کریمی و حسین امامیان وارد دروازه شهرداری کردند.

دیروز ملوان هم پس از مدت‌ها در لیگ پیروز شد. برد دو بر صفر انزلی‌چی‌ها برابر فجرسپاسی پیروزی نوبرانه بازیکنان فرهاد غلامی بود و این برد باعث شد سفیدپوشان انزلی خودشان را تا رده سیزدهم جدول بالا بکشند. علی رمضانی و مهدی دغاغله دو گلزن تیم ملوان در این دیدار بودند.

علی دایی

یکی از نتایج شگفت‌انگیز لیگ در هفته سیزدهم پیروزی صنعت نفت آبادان برابر ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان بود؛ نتیجه‌ای که باعث شد تیم مدعی ذوب آهن وضعیتش در بین تیمهای صدر جدول متزلزل شود. ذوب آهن با این باخت تیم هشتم جدول شد. این در حالی است که اگر تیم ابراهیم‌زاده موفق به برد در این بازی می‌شد، می‌توانست تا رده پنجم جدول خودش را بالا بکشد. منصور ابراهیم زاده پس از این بازی حرف‌های جالبی زد. او گفت که تیمش نفرین شده است: «خیلی بد بودیم؛ از خودم گرفته تا سایر بازیکنان خوب نبودیم و همین باعث باختمان شد. موقعیت‌های زیادی داشتم. من وظیفه‌ام را انجام دادم. شما بگوید من چه کار باید انجام دهم؟ وظیفه بازیکن گلزنی است. اگر در نیم فصل نیاز باشد تا از بازیکنان بهتری استفاده کنیم باید این کار را انجام دهیم. بعضی‌ موقع‌ها همانطور که معجزه صحت دارد و در زندگی اتفاق می‌افتد نفرین هم اثر گذار است و فکر می‌کنم ذوب آهن نفرین شده است.»

شاهین هم با فیروز کریمی به موفقیت‌هایش ادامه داد و توانست با یک گل مس را شکست دهد. این سه امتیاز در حالی برای تیم بوشهری رقم خورد که مس تا پیش از این به پیروزیهای پرتعدادی رسیده بود به طوری که مس قعرنشین خودش را تا رده شانزدهم بالای جدول کشید اما باخت دیروز روزهای دشواری را برای میروسلاو بلاژویچ رقم خواهد زد.

پرگل‌ترین پیروزی دیروز برای تنها نماینده رشت به دست آمد. داماش که پس از آمدن ابراهیم قاسمپور کاملا متحول شده، دیروز هم در ادامه موفقیت‌هایش توانست در کرمان با چهار گل مس رفسنجان را از پیش‌رو بردارد. این پیروزی باعث شد داماش تا رده هفتم جدول بالا بیاید. البته شکست مس، هواداران رفسنجان را مطمئن کرد که امسال نمی توانند خیلی به تیم‌شان دل ببندند.

یکی از نتایج شگفت‌انگیز لیگ در هفته سیزدهم پیروزی صنعت نفت آبادان برابر ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان بود؛ نتیجه‌ای که باعث شد تیم مدعی ذوب آهن وضعیتش در بین تیمهای صدر جدول متزلزل شود. ذوب آهن با این باخت تیم هشتم جدول شد. این در حالی است که اگر تیم ابراهیم‌زاده موفق به برد در این بازی می‌شد، می‌توانست تا رده پنجم جدول خودش را بالا بکشد

با این حال شاید مهمترین نتیجه بازی‌های روز گذشته شکست تراکتورسازی مدعی بود. تراکتورسازی که در کنار استقلال مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند، دیروز در اهواز با نتیجه دو بر یک برابر فولاد شکست خورد تا روند نتایج موفقیت‌آمیز تیم محبوب تبریزی متوقف شود. تراکتورسازی با این شکست تا رده چهارم جدول سقوط کرد تا بختش را برای رسیدن به صدر جدول در بازی‌های آینده بیابد.

امروز در روز پایانی رقابت‌های هفته سیزدهم پرسپولیس در یکی از مهترین بازیهای فصل در ورزشگاه آزادی میهمان سپاهان است؛ دیداری که از آن به عنوان داربی فوتبال ایران نام می‌برند. با این حال وضعیت دو تیم در این فصل،‌ کاملا متفاوت از شرایط دو تیم در سال‌های قبل است و شاید این بازی متفاوت‌ترین دیدار دو تیم در سال‌های اخیر بود. در دیگر دیدار این هفته امروز، صبای قم و استقلال دو تیم مدعی لیگ به مصاف هم می‌روند که نتیجه این بازی هم می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در مشخص شدن قهرمان لیگ در پایان فصل داشته باشد.

فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان