تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی كشتی فرنگی جوانان كشورمان با كسب شش مدال عنوان نایب قهرمانی مسابقات جوانان آسیا را كسب كرد. در پایان این مسابقات كه در شهر ابوظبی امارات برگزار شد تیم كشورمان با كسب سه مدال طلا یك نقره و دو برنز و63 امتیاز در جایگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانان کشتی فرنگی ، نایب قهرمان آسیا


تیم ملی كشتی فرنگی جوانان كشورمان با كسب شش مدال عنوان نایب قهرمانی مسابقات جوانان آسیا را كسب كرد.

در پایان این مسابقات كه در شهر ابوظبی امارات برگزار شد تیم كشورمان با كسب سه مدال طلا یك نقره و دو برنز و63 امتیاز در جایگاه دوم رقابتهای جوانان آسیا ایستاد، كره جنوبی با 66 و قزاقستان با 62 امتیاز به ترتیب اول و سوم شدند.

براساس این گزارش، نتایج ملی پوشان كشورمان در اوزان هشتگانه این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 50 كیلوگرم حمید زارع در دور اول" احمد صالح" از عربستان را در دو وقت پیاپی و با نتایج 6 بر صفر و 4 بر صفر شكست داد و در دور دوم به مصاف " الدار حفیزوف" از ازبكستان رفت كه در وقت نخست 2 بر صفر به او باخت،در وقت دوم یك بر یك او را شكست داد و در وقت سوم نیز 2 بر صفر به وی باخت و نتیجه نهایی را به حریف ازبكستانی واگذار كرد.

نماینده كشورمان در این وزن در آخرین كشتی خود به مصاف "لی نام هوون" از كره جنوبی رفت كه در وقت اول زارع 4 بر صفر حرف خود را مغلوب كرد، اما در وقت دوم 3 بر صفر مغلوب كشتی گیر كره ای شد و در نهایت در وقت سوم با پیروزی 4 بر صفر توانست ضمن شكست حریف كره ای خود به مدال برنز این دوره از رقابتها دست پیدا كند.

افشین بیابانگرد فرنگی كار وزن 66 كیلوگرم، در مصاف با" كیم هیون وو" حریف كره‌‏ای خود در وقت اول 4 بر صفر شكست خورد،در وقت دوم با نتیجه 3 بر 2 او را شكست داد و در وقت سوم نیز در كمرگیری در حالی كه امتیاز برتری را به دست آورده بود اما ضربه فنی شد و نتیجه را به حریف كره ای خود واگذار كرد.

بیابانگرد در دیدار رده بندی به مصاف "گئول دیوف" از تركمنستان رفت و در یك كشتی زیبا و تماشایی در وقت اول 8 بر صفر و در وقت دوم 6 بر توانست حرف خود را شكست داده و به مدال برنز این دوره از رقابتها دست پیدا كند.

در وزن 74 كیلوگرم حمید ریحانی در مصاف با "ماگومد" از قرقیزستان در دو وقت پیاپی و با نتایج 2 بر صفر و 5 بر صفر او را از پیش رو برداشت.ریحانی در مصاف با مامینوف جاخونگیر از ازبكستان در دو وقت پیاپی و با نتایج 5 بر صفر و 5 بر یك حریف خود را شكست داد و راهی دیدار فینال شد.

نماینده كشورمان در این وزن و در دیدار فینال و در مصاف با "چوو هیوون ها" از كره جنوبی در دو وقت پیاپی و مشابه یك بر یك نتیجه را واگذار كرد و صاحب گردن آویز نقره شد.

داود اخباری نماینده وزن 84 كیلوگرم كشورمان در مقابل" احمد ربیع" از اردن در دو وقت پیاپی و با نتایج 4 بر صفر و 6 بر صفر به برتری دست یافت،اخباری در دور دوم رو در روی " ادریس فاضل" از قطر قرار گرفت كه در وقت اول او را 3 بر صفر برد و در وقت دوم حریف قطری را ضربه فنی كرد و فینالیست شد، در رویارویی با "چوو هیون چو" از كره جنوبی توانست در وقت اول 6 بر صفر او راشكست دهد ، در وقت دوم اخباری 4 بر صفر باخت و در وقت سوم یك بر یك با غلبه بر حریف كره ای خود توانست مدال طلای این رقابتها را از آن خود كند.

در وزن 96 كیلوگرم؛ داود گیل نیرنگ در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم به مصاف"تینا نوف نورماخان" از قزاقستان رفت كه در وقت اول 4 بر یك حریف را شكست داد ، در وقت دوم 3 بر صفر باخت و در وقت سوم در ثانیه های واپسین با بارانداز كردن، حریف خود را شكست داد تا راهی دیدار فینال شود.

گیل نیرنگ در دیدار فینال و در مصاف با" اركین بایف" از قرقیزستان در دو وقت پیاپی و مشابه 2 بر صفر او را شكست داد و به مدال طلا این رقابتها دست یافت.

اسماعیل نظری نماینده كشورمان در وزن 120 كیلوگرم در مصاف با "سوخبات خی جیوف" كشتی گیر ازبكستانی در دو وقت پیاپی و با نتایج 4 بر صفر و 5 بر صفر كشتی را به سود خود پایان داد،نظری در مصاف با "سلطان ویسایف" قرقیزستانی در دو وقت پیاپی و با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر او را شكست داد و فینالیست شد.

نماینده وزن 120 كیلوگرم تیم كشورمان در رویارویی با "یرنو گاینولی" قزاقستانی توانست در دو وقت پیاپی و با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر او را شكست دهد و سومین مدال طلای تیم كشورمان را كسب كند.

همچنین عبدالحمید پاپی در وزن 55 كیلوگرم در مصاف با"تیمور بیكوف" از قرقیزستان با نتایج 2 بر یك و 4 بر صفر شكست خورد و ازدور مسابقات كنار رفت.

صابر فرشین نژاد نیز در وزن 60 كیلوگرم در مصاف با "عدنان جاسم" از قطر وقت اول را 6 بر صفر پیروز شد و در وقت دوم حریف را ضربه فنی كرد.

فرشین نژاد،در مصاف با "كیت با زاچیوف" از قزاقستان وقت اول 6 بر صفر شكست خورد، در وقت دوم، یك بر صفر پیروز شد و در وقت سوم 6 بر یك به وی باخت و از دور مسابقات كنار رفت.

در این دوره از مسابقات64 كشتی گیر(7 نفر در 50-10 نفر در 55-10 نفر در 60-9 نفر در 66-8 نفر در74-8 نفر در 84- 9 نفر در 96 و 6نفر در 120 كیلوگرم)حضور داشتند.