تبیان، دستیار زندگی
شبکه‌های تلویزیونی عربی با ابراز ناراحتی از حذف یکی از دو تیم قطر و بحرین، ایران را تیم تاثیرگذار در صعود یکی از این دو تیم دانسته و آرزوی ارائه بازی جوانمردانه از شاگردان کی‌روش را در دیدار با قطر دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست عرب ها از ایران


شبکه‌های تلویزیونی عربی با ابراز ناراحتی از حذف یکی از دو تیم قطر و بحرین، ایران را تیم تاثیرگذار در صعود یکی از این دو تیم دانسته و آرزوی ارائه بازی جوانمردانه از شاگردان کی‌روش را در دیدار با قطر دارند.


ایران - قطر

شبکه ورزشی بحرین پس از تساوی بدون گل تیم ملی این کشور مقابل قطر در دوحه، ضمن تحلیل این مسابقه و انتقاد از عملکرد بازیکنان بحرینی، صحنه‌هایی از دیدار ایران برابر اندونزی را پخش کرد و تیم ایران را به عنوان نخستین تیم صعود کرده از گروه E مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا عنوان کرد.

کارشناس این برنامه که چهره بسیار ناراحتی داشت، همچنان به صعود تیم بحرین به مرحله بعدی امیدوار بود. وی با اشاره به اینکه این تیم می‌تواند در ورزشگاه خانگی برابر اندونزی به یک پیروزی پرگل دست یابد، ابراز امیدواری کرد بازیکنان کی‌روش که در بازی‌های گذشته خانگی پیروزی‌های پرگلی کسب کرده‌اند، در بازی آخر مقابل قطر هم با ارائه بازی جوانمردانه و  شکست دادن این تیم، شانس بحرین را برای صعود به مرحله بعدی افزایش دهند.

در این برنامه سایر دیدارهای برگزار شده در گروه‌های پنجگانه هم بررسی شد و کارشناس و مجری برنامه پیروزی لبنان برابر کره‌جنوبی و عراق مقابل اردن را نتایجی بسیار جالب عنوان کردند. در این برنامه شرایط عربستان هم به وضعیت بحرین تشبیه شد که روز آخر کار سختی در استرالیا خواهد داشت.

شبکه اول ورزشی الجزیره هم که بازی تیم‌های لبنان و کره‌جنوبی را پخش می‌کرد، پس از پایان این مسابقه به پخش صحنه‌هایی از شادی بازیکنان و مسئولان تیم لبنان پرداخت و آن را موفقیتی بزرگ برای فوتبال این کشور عنوان کرد.

دراین برنامه کارشناسان که بیشتر دو بازی بحرین با قطر و عربستان با عمان را تحلیل می‌کردند، به بررسی نتایج دیگر گروه‌ها هم پرداختند. آنها از بیدار شدن دیرهنگام کره‌شمالی و حذف چین دیگر تیم قدرتمند شرق آسیا به دلیل شکست اردن برابر عراق اشاره کردند و پیروزی‌های استرالیا و ایران را زمینه‌ساز صعود این دو تیم قدرتمند به مرحله بعدی دانستند.

این کارشناسان در تحلیل بازی قطر و بحرین با پخش صحنه‌هایی از این دیدار، شانس قطر برای پیروزی در این بازی را بیشتر دانستند، زیرا مهاجمان این تیم دو موقعیت صددرصد را از دست دادند. در ادامه آنها اعلام کردند شاید روی کاغذ شانس قطر برای صعود بیشتر باشد اما این تیم در تهران کار سختی برابر ایران دارد که در بازی‌های گذشته خانگی به پیروزی‌های پرگلی رسیده است. اگر قطر هم به سرنوشت اندونزی و بحرین در تهران مواجه شود، بحرین می‌تواند با پیروزی پرگل در بازی آخر مقابل اندونزی در دقیقه 90 به مرحله بعدی صعود کند.

همچنین در تحلیل بازی عربستان و عمان، ابتدا به پخش صحنه‌های مختلف این دیدار پرداخته و سپس شادی تماشاگران عمانی را روی سکوهای ورزشگاه ملک فهد ریاض به نمایش گذاشته شد. بازی بسیار خوب عمان در زمین عربستان موضوعی بود که کارشناس این برنامه به آن اشاره و اعلام کرد عربستان با این تساوی کار سختی را مقابل استرالیا در روز پایانی از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا خواهد داشت. شاگردان ریکارد در صورتیکه نتوانند استرالیا را در کشورش شکست دهند، یکی از دو تیم عمان و تایلند که در بازی پایانی پیروزی شوند، راهی مرحله بعدی می‌شوند. البته تایلند نیاز به یک پیروزی پرگل برای صعود دارد.

شبکه ورزشی عربستان هم در پایان بازی تیم ملی این کشور برابر عمان، موقعیت‌هایی که بازیکنان این تیم از دست دادند را بارها پخش کرد و ناامیدانه در مورد صعود این تیم به مرحله بعدی سخن می‌گفت. مجری این برنامه اعلام می‌کرد پیروزی برابر استرالیا در خانه‌اش کار بسیار سختی است اما امیدوار بود "فرانک ریکارد" در زمان باقیمانده تا آن مسابقه، با در نظر گرفتن تدابیر ویژه مانع از حذف زود هنگام عربستان شود. وی همچنین به عملکرد خوب محسن ترکی داور مسابقه، حسن کامرانی‌فر کمک داور اول بازی و دروازه‌بان عمان هم اشاره کرد.

ایران و بحرین

در ادامه کارشناسان این برنامه وضعیت گروه‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار داده و به حذف چین، صعود ایران، استرالیا و عراق و تساوی قطر در بازی خانگی برابر بحرین اشاره کرد.

شبکه LINE Sport عربستان هم در پایان این مسابقه با بازیکنان مختلف تیم عربستان و عمان گفتگو کرد. همچنین در برنامه 2 ساعته پس از این مسابقه که با حضور 6 تن از کارشناسان و هواداران فوتبال در عربستان برگزار شد و در مواقع مختلف هواداران هم روی خط برنامه می‌آمدند و در مورد بازی عربستان - عمان نظر می‌دادند، به بحث و بررسی کامل این بازی پرداخت.

اکثر نفرات حاضر در این برنامه به انتقاد از مهاجمان عربستان پرداختند که در زدن ضربات نهایی دقت نکرده و فرصت‌های خوبی را برای رسیدن به پیروزی از دست دادند. ضمن اینکه به واکنش‌های خوب دروازه‌بان عمان هم در این بازی اشاره شد.

همچنین عملکرد گروه داوری ایرانی این مسابقه هم مورد ارزیابی قرار گرفت. آنها اعتقاد داشتند ترکی باید یک پنالتی برای تیم عربستان می‌گرفت اما در مجموع عملکرد وی را مطلوب دانستند. همچنین از عملکرد کامرانی‌فر که در چندین صحنه به خوبی آفساید مهاجمان عمان را اعلام کرد، تقدیر کردند.

در بخش جذاب این برنامه بازی تیم‌های عربستان و ایران در مقدماتی جام جهانی 1994 که با برتری 4 بر 3 عربستان همراه بود، پخش شد و مجری برنامه در پایان پخش صحنه‌های این بازی اعلام کرد که تیم ملی این کشور با پیروزی در آن بازی مهم که آخرین مسابقه در مرحله انتخابی جام جهانی 1994 بود، جواز حضور در آن مسابقات را کسب کرد و امیدوار است بازیکنان این کشور هم در استرالیا موفق به شکست این تیم قدرتمند شوند و همانند سال 94 در آخرین دیدار صعودی ارزشمند را داشته باشند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر