تبیان، دستیار زندگی
پس از جشنواره فیلم فجر که با استقرار در برج میلاد صاحب کاخ شد جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان هم از دوره آینده در کاخ برگزار می شود!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکان در کاخ سینما


پس از جشنواره فیلم فجر که با استقرار در برج میلاد صاحب کاخ شد جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان هم از دوره آینده در کاخ برگزار می شود!


کاخ سینما

تجربه استقرار بخشهای اصلی جشنواره فیلم فجر در مکانی واحد که آرام آرام عنوان کاخ جشنواره به خود گرفت آنقدر برای مدیران و اهالی رسانه قابل توجه بود که گویی دیگر جشنواره مطرح سینمای ایران یعنی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هم قرار است صاحب چنین کاخی شود. کاخی که شهردار اصفهان وعده رونمایی از آن در جشنواره بیست و ششم را داده است اما شواهد و قرائن پیشرفت این پروژه تحقق کامل آن ظرف یک سال را چندان قرین واقعیت نمی نماید. در هر حال اما این پروژه در دستور کار شهردار اصلی ترین پایتخت سینمای کودک یعنی شهر اصفهان قرار دارد.

ویلا، مسجد و هتل 5 ستاره!

طی بازدید اصحاب رسانه از کاخ جشنواره، شهردار اصفهان و مسوولان اجرایی از روند ساخت این کاخ گفتند. در این بازدید سید محمدرضا نحوی؛ معاون اجرایی پروژه در توضیح مراحل ساخت گفت: ساخت این مجموعه از فروردین ماه آغاز شده است و هفتاد و پنج درصد از نقشه های کار آماده است. از همان روزهای ابتدایی عملیات خاک برداری آغاز و 45 متر مکعب از زمین سنگ برداری شد. به گفته نحوی، دو سالن نمایش 600 نفره که قابلیت تبدیل شدن به یک سالن را دارند از جمله بخش های این کاخ است و 1300 نفر ظرفیت سالن اصلی مجموعه است. وی با اشاره به چهار فاز در نظر گرفته شده در طراحی کاخ جشنواره خاطرنشان کرد: سالن اصلی، ویلا و مسجد، هتل پنج ستاره و... از جمله بخش های درنظر گرفته شده برای کاخ جشنواره است.

نکته جالب توجه در این شرح جزئیات بودجه پروژه بود که طبق گفته شهردار اصفهان 100 میلیارد هزینه در بر دارد و این هم‌وزن پروژه جدید مجید مجیدی است. شاید این هم‌وزنی و برابری یادآور این نکته باشد که سینما صنعت پرهزینه‌ای است.

پروژه 100 میلیاردی کاخ جشنواره

مرتضی سقائیان‌نژاد ـ شهردار اصفهان هم در این بازدید، گفت: این مكان برای میزبانی اجلاس سران كشورهای غیر متعهد كه آبان ماه 91 با حضور 120 كشور برگزار می‌شود در حال احداث است كه امیدواریم با پایان مراحل ساخت در شهریورماه، سال آینده میزبان جشنواره باشیم.شهردار اصفهان پیش‌بینی كرد: اقامت مهمانان جشنواره نیز در هتل پنج ستاره‌ای كه در این مجموعه پیش بینی شده است، خواهد بود.مجموعه همایش‌های بین‌المللی اصفهان مركزیت آن به حالت نیم كره‌ای در آب به نشانه اصفهان نصف جهان طراحی شده است. عملیات اجرایی‌اش از فروردین ماه سال 90 در زمینی در حدود 50 هزار هكتار آغاز شده كه سالن اصلی كنفرانس آن با ظرفیت 1300 نفر پارلمانی و 1300 نفر تماشاگر با امكان تبدیل به سالن سینما و افزایش ظرفیت آن با 13 هزار متر مساحت در حال ساخت است. نکته جالب توجه در این شرح جزئیات بودجه پروژه بود که طبق گفته شهردار اصفهان 100 میلیارد هزینه در بر دارد و این هم‌وزن پروژه جدید مجید مجیدی است. شاید این هم‌وزنی و برابری یادآور این نکته باشد که سینما صنعت پرهزینه‌ای است که همانطور که پروژه مجیدی نیازمند بودجه میلیاردی است، بهبود وضعیت سینمای ایران نیاز به سرمایه‌گذاری و صرف هزینه کافی نیاز مبرم دارد.

فرآوری: امید صبوری

بخش سینما و تلویزیون


منبع: خبرگزاری فارس/ خبرگزاری سینمای ایران