تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری پرگل مقابل اندونزی در چارچوب هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا در آستانه راهیابی به مرحله چهارم این مسابقات قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام ایران به آسیا


تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری پرگل مقابل اندونزی در چارچوب هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا و تساوی بحرین و قطر صعود خود را قطعی کرد.
ایران و اندونری

در ادامه هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا از ساعت 15:30 سه شنبه تیم‌های ملی فوتبال اندونزی و ایران در ورزشگاه "گلورا بانگ کارنو" شهر جاکارتا به مصاف هم رفتند. تیم ملی فوتبال کشورمان که در این بازی با سه تغییر نسبت به دیدار با بحرین در زمین حاضر شده بود، توانست میزبان خود را با نتیجه 4 بر یک از پیش رو بردارد تا دیدار آخر با قطر در ورزشگاه آزادی تشریفاتی شود.

اندونزی که تا پیش از دیدار با ایران شانس راهیابی به مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی را از دست داده بود، خیلی زود در دقیقه هفت توسط میلاد میداوودی دروازه‌اش بازشد. مهاجم ملی پوش تیم استقلال با بهره گیری از اشتباه مدافعان تیم اندونزی به راحتی دروازه تیم میزبان را گشود.

13 دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل میداوودی بازهم تیم کشورمان به گل رسید. این بار محمد قاضی در نقش سازنده گل ظاهر شد و در حالیکه می توانست دروازه سرخپوشان اندونزی را باز کند پاسی را برای جباری فرستاد تا او برای سومین بازی پی در پی موفق به گلزنی با پیراهن تیم ملی شود.

گل‌های میداوودی و جباری از اشتهای تیم کی‌روش کم نکرد و شاگردان او همچنان با میل تهاجمی بالا به دنبال بازکردن دروازه میزبان خود بودند تا اینکه در دقیقه 25 به گل سوم رسیدند. در این صحنه محمد قاضی پاسی را برای غلامرضا رضایی فرستاد که او با گذر از دروازه بان تیم اندونزی در زاویه ای بسته گل سوم را به ثمر رساند.

ملی پوشان فوتبال کشورمان که خود را به راحتی پیروز می دانستند با گل دقیقه 44 "بام بانگ پامونگکاس" که با ضربه سر به ثمر رسید، غافلگیر شدند. تیم ملی فوتبال کشورمان با این گل نیمه اول را با پیروزی 3 بر یک پشت سر گذاشت تا در نیمه دوم با هوشیاری بیشتر مقابل میزبان خود بازی کند.

با این پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان 11 امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول گروه E مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا استحکام بخشید

ایران - اندونزی

در نیمه دوم اندونزی شروعی بهتر از شاگردان کی‌روش داشت و مهاجمان این تیم در یکی، دو صحنه روی دروازه سیدمهدی رحمتی خطرساز شدند اما به گلی نرسیدند تا اینکه در دقیقه 73 تیم کشورمان توسط جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به گل چهارم دست یافت. خطای پنالتی پس از آن رقم خورد که محمدرضا خلعتبری دقایقی پس از ورودش به میدان مدافع تیم اندونزی را در محوطه جریمه این تیم ناچار به خطا کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل اندونزی با ترکیب سیدمهدی رحمتی، احسان حاج صفی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، حسین ماهینی، آندرانیک تیموریان (مازیار زارع - 63)، جواد نکونام، مجتبی جباری، غلامرضا رضایی (جواد کاظمیان - 46)، میلاد میداودی (محمدرضا خلعتبری - 70) و محمد قاضی به میدان رفت.

در این بازی "تان های" داور چینی مسابقه به کریستین گونزالز و واهیو ویجیاستانتو از تیم اندونزی و غلامرضا رضایی و جواد کاظمیان از تیم کشورمان کارت زرد نشان داد.

با این پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان 11 امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول گروه E مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا استحکام بخشید.

تیم ملی فوتبال کشورمان که هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا را با برتری چهار بر یک مقابل اندونزی پشت سر گذاشته بود با تساوی تیم های قطر و بحرین صعودش به مرحله چهارم این مسابقات قطعی شد.

دیدار قطر مقابل بحرین در هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار شد که در پایان آن دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : مهر