تبیان، دستیار زندگی
تاکنون هیچ منبع رسمی علت دقیق مرگ احمد رضایی را اعلام نکرده اما سه احتمال در این باره مطرح شده که بیش از سایر گمانه ها مورد توجه قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه گمانه درباره مرگ پسر محسن رضایی


تاکنون هیچ منبع رسمی علت دقیق مرگ احمد رضایی را اعلام نکرده اما سه احتمال در این باره مطرح شده که بیش از سایر گمانه ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش جهان، شهرام گیل‌آبادی، معاون اطلاع رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز یکشنبه اعلام کرد: در حالی كه احمد رضایی، فرزند محسن رضایی، در هتل گلوریای دبی اقامت داشته، به طرز مشكوكی در گذشته است.

او درباره علت این رویداد چیزی نگفت. تاکنون نیز هیچ منبع رسمی علت دقیق مرگ وی را اعلام نکرده اما سه احتمال در این باره مطرح شده که بیش از سایر گمانه ها مورد توجه قرار گرفته است.

احمد رضایی، محسن رضایی، دوبی

برخی از منابع خبری عنوان کرده اند که احمد رضایی در حال انجام فعالیت هایی علیه ضدانقلاب و دادن اطلاعات به نهادهای داخل کشور بوده است. وی حتی در ماه های اخیر به خانواده اش گفته است که احتمال خطر برایش وجود دارد.

مدافعان این احتمال که قویترین گمانه هم هست معتقدند نگاه ها بیش از همه باید به ضدانقلاب و دشمنان نظام باشد.

برخی دیگر عنوان کرده اند که احمد رضایی در عرصه تجارت و اقتصاد فعال بوده و در جریان پیچ و خم های این عرصه گیر کرده و بدست اراذل و اوباش به قتل رسیده است.

در حالی كه احمد رضایی، فرزند محسن رضایی، در هتل گلوریای دبی اقامت داشته، به طرز مشكوكی در گذشته است.

فرض سوم که تاکنون تنها در رسانه های بیگانه مطرح شده، "خودکشی" احمد رضایی است. به عنوان نمونه بی بی سی به نقل از برخی منابع، علت حادثه را "احتمالا خودکشی" توصیف کرده است.

در همین حال،‌ پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی اعلام کرده است: طبق اطلاعات واصله، با وجود اینکه احمد رضایی با هتل قرارداد داشته و مسئولین هتل می‌بایست هر روز اتاق را نظافت می کردند، اما جنازه وی سه روز کف اتاق بوده است.

یکی از اعضای پلیس دوبی نیز که در محل حادثه حضور پیدا کرده، گفته است که پس از حضور در اتاق محل حادثه، جسد احمد رضایی در کف اتاق افتاده بوده و یک جلد قرآن و پارچه‌ای که مزین به اسماء الهی بوده در کنار وی افتاده بود که در تحقیقات نیز به آن اشاره شده است.

به نوشته تابناک، سایت متعلق به محسن رضایی، "برخی از اعضای خانواده وی برای انتقال جسد احمد رضایی به دوبی سفر کرده‌اند که انتظار می‌رود با انتقال احمد رضایی و بررسی‌های دقیق‌ توسط مراجع ذیربط علت مرگ مرحوم احمد رضایی مشخص شود. اما با توجه به وضع کاملا سالم جسمانی احمد رضایی، مرگ وی کاملا مشکوک به نظر می‌رسد."

هتل گلوریای امارات دارای 1010 اتاق و 41 طبقه است. این هتل در سی کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دوبی است و بنا بر گفته مسئولان هتل، پنج دقیقه با مترو و یک دقیقه تا ایستگاه اتوبوس شهری دوبی فاصله دارد.

بخش سیاست تبیان


منبع:جهان