تبیان، دستیار زندگی
رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش در پیامی از افتخار آفرینی وزنه برداران ایرانی در رقابت‌های جهانی پاریس قدردانی کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تبریک رهبر به وزنه‌برداران


رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش در پیامی از افتخار آفرینی وزنه برداران ایرانی در رقابت‌های جهانی پاریس قدردانی کردند.

وزنه برداری-سلیمی و انوشیروانی

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثارمقام معظم رهبری، معظم له در پیامی  از تیم ملی وزنه برداری کشورمان به خاطر مدال آفرینی در مسابقات جهانی این رشته ورزشی قدردانی کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم
کاروان اعزامی به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان
سلام علیکم
از شما جوانان و مدال‌آوران غیور به‌ویژه آقایان بهداد سلیمی و کیانوش رستمی که با موفقیت خود در این دوره از مسابقات جهانی، دل ملت عزیز ایران را شاد کرده‌اید تشکر میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
22 آبان‌ماه 90
  بهداد سلیمی ساعتی پیش با کسب مدال طلای دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان، علاوه بر شکستن رکورد حسین رضازاده در حرکت یکضرب، جایگاه سومی را هم برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات برای کشورمان به ارمغان آورد.

تیم ایران در رقابت‌های سال 2011 که در دیزنی‌لند پاریس برگزار شد برای اولین بار به عنوان سومی جهان دست یافت ضمن اینکه با 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم و بهداد سلیمی در فوق سنگین، سجاد انوشیروانی در فوق سنگین و سعیدمحمدپور در 94 کیلوگرم در جایگاه دوم مدالی ایستاد

این برای نخستین بار است که وزنه برداری ایران در جایگاه سوم جهان می ایستد. بهترین عنوان وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2003 ورشو بود که وزنه برداری ایران با نسل طلایی شامل وزنه بردارانی چون حسین رضازاده، شاهین نصیری نیا و محمدعلی فلاحتی نژاد به عنوان پنجمی امتیازی دست پیدا کرد ضمن اینکه در رده بندی مدالی هم با درخشش رضازاده و فلاحتی نژاد به دو مدال طلا دست پیدا کردیم.

رییس‌جمهور افتخارآفرینی تیم ملی وزنه‌برداری كشور را تبریك گفت

رییس‌جمهور افتخارآفرینی فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در آستانه عید بزرگ غدیر و كسب مقام سوم مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری كشور را به ملت شریف ایران و جامعه ورزش تبریك گفت.

 متن پیام تبریک رییس‌جمهور به تیم ملی وزنه‌برداری به شرح زیر است:

احمدی نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب افتخارآفرینی فرزندان غیور و دلاور ملت ایران و کسب عنوان سوم مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان در آستانه عید بزرگ غدیر را که برای اولین بار در تاریخ پنجاه ساله وزنه برداری کشور رخ داده، به ملت شریف ایران و جامعه ورزشی تبریک می‌گویم.

از ورزشکاران عزیز و همه مربیان، کادر فنی، سرپرستان و مدیران تیم ملی وزنه برداری که شادکامی و سرور ملت ایران را در این ایام فرخنده مضاعف کردند صمیمانه تشکر کرده و برای همه آنان، جوانان و ملت بزرگ ایران آرزوی سرافرازی و موفقیت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران

محمد عباسی: موفقیت‌های وزنه‌برداری در المپیك لندن تكمیل شود

وزیر ورزش و جوانان موفقیت تاریخی وزنه برداران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در پاریس را تبریك گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) و به نقل از پایگاه خبری ورزش، در پیام 'محمد عباسی' درباره‌ی درخشش وزنه برداران در رقابت‌های جهانی پاریس آمده است: " امروز وزنه برداری ایران در مسیر نیل به قله های رفیع گام برداشته است. موفقیت های اخیر بر این نكته تاكید دارد كه قهرمانان وزنه برداری كشورمان از توانمندی بالایی در فتح سكوهای جهانی برخوردارند. بدون شك این موفقیت ها وظیفه مسوولان ورزش را در خدمت رسانی به نسل جوان و بالنده ایران اسلامی دو چندان خواهد كرد.امیدوارم این پیروزی بزرگ با موفقیتی بزرگتر در بازی های المپیك 2012 لندن تكمیل شود.خدای متعال را از بابت این پیروزی بزرگ شاكریم و تلاش ورزشكاران، زحمات مربیان و برنامه ریزی مسوولان فدراسیون وزنه برداری را ارج می نهیم.

فرآوری :حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منابع : مهر/ایسنا