تبیان، دستیار زندگی
برخورد با دادکان شایسته نبود با نتایج و اتفاقاتی که در جام جهانی رخ داد تیم ملی نیاز به خانه تکانی دارد و تنها یک مربی ایرانی می تواند کارساز باشد. علی پروین " با بیان این مطلب افزود: در مقطع فعلی که فرصت کمی تا زمان بازیهای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی پروین: با شرایط موجود بهترین گزینه مربیان ایرانی هستند

برخورد با دادکان شایسته نبود


با نتایج و اتفاقاتی که در جام جهانی رخ داد تیم ملی نیاز به خانه تکانی دارد و تنها یک مربی ایرانی می تواند کارساز باشد.

علی پروین " با بیان این مطلب افزود: در مقطع فعلی که فرصت کمی تا زمان بازیهای مقدماتی جام ملت های آسیا باقی مانده ، مربیان ایرانی که شناخت خوبی نسبت به بازیکنان دارند بهترمی توانند تیم ملی را هدایت کنند و به نظر من با شرایط موجود بهترین گزینه مربیان ایرانی هستند.

وی در مورد احتمال حضور خود در تیم ملی اظهار داشت : بنده زمان آقای دادکان هم آمادگی ام را برای پذیرفتن هرگونه مسئولیت در تیم ملی اعلام کردم ولی در آن مقطع شرایط برای حضورم درتیم ملی فراهم نشد ولی امروز درهرمسئولیتی که بتوانم، آماده ام تا به تیم ملی خدمت کنم.

کاپیتان و مربی سابق تیم ملی در خصوص نتایج ضعیف تیم کشورمان در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان گفت: به نظر من همه در این شکست سهیم هستیم و بی دلیل توقع مردم را نسبت به تیم ملی بالا بردیم. مطرح کردن یار دوازدهم و سیزدهم جز اینکه سطح انتظارات از تیم ملی را بالا برد نتیجه دیگری نداشت. توقع مردم به حدی بالا رفت که آنها انتظار داشتند تیم ملی به مرحله یک هشتم صعود کند در حالیکه فوتبال ما توان و بضاعت این کار را نداشت.

وی تصریح کرد: تا زمانی که فوتبال ما ازنظر امکانات، سرمایه گذاری، برخورداری ازلیگ منظم، داشتن تیم های پایه وپشتوانه سازی وضعیت نامناسبی دارد نمی توانیم انتظار داشته باشیم که تیم ملی در جام جهانی موفق شود. با شرایط موجود سقف توانایی فوتبال ما همین است . ما با این شرایط تنها می توانیم در آسیا جزو تیم های مطرح باشیم . هر چند تیم های کره و ژاپن هم گوی سبقت را از ما ربوده اند و رقابت با این تیمها هم در آسیا برای ما سخت شده است.

پروین درخصوص رئیس آینده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به نظر من مصطفوی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است او هم سوابق باشگاهی و ملی دارد و هم از نظر کار اجرایی و جایگاهی در فیفا از نفوذ بالایی برخوردار است و می تواند به رشد فوتبال ما کمک کند.وی با بیان اینکه برخوردی که با دادکان صورت گرفت شایسته وی نبود تصریح کرد: دادکان زحمات زیادی برای فوتبال ما کشید ولی او هم چوب بالا رفتن توقع بیش از حد مردم را خورد. به نظر من برخوردی که با او شد به هیچ وجه درست نبود و نباید اینگونه آدم های زحمتکش فوتبال را دلسرد کنیم.

وی درخصوص عملکرد برانکو در جام جهانی اظهار داشت: توان برانکو همین بود و نباید بیش ازاین از او انتظار داشت. برانکو مربی بزرگی نبود که از او انتظار کارهای بزرگی داشته باشیم. او در حد بضاعتی که داشت در تیم ملی نتیجه گرفت.

پروین با بیان اینکه هیچ بازیکنی را نمی توان در شکست های تیم ملی مقصر قلمداد کرد گفت: این روزها خیلی ها از علی دایی انتقاد می کنند و او را عامل شکست های تیم ملی می دانند در حالی که دایی به اندازه توان خود برای تیم ملی زحمت کشید و برای تیم ملی کم نگذاشت. دایی سالها برای فوتبال ما زحمت کشیده و باید در فوتبال ما بزرگ بماند .

من سوالم از آنهایی که از دایی انتقاد می کنند این است که مگر بقیه چکار کردند که دایی نکرد؟ او که نمی توانست یک تنه برای تیم ملی همه کار بکند. به نظر من در جام جهانی بازیکنان تیم ملی هیچ کدام در حد و اندازه های خودشان ظاهر نشدند وگرنه تیم ملی می توانست نتایج بهتری بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تیم پرسپولیس اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس مشکل مالی دارد و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود نمی توان به موفقیت این تیم امید بست. این روزها خیلی ها از جدایی بعضی بازیکنان قدیمی این تیم گله مند هستند در حالی که این باشگاه است که شرایط حضور بازیکنانش را مشخص می کند و در فوتبال حرفه ای دیگر این گونه مسائل نباید برای هواداران آزار دهنده باشد.