تبیان، دستیار زندگی
پیست اتومبیلرانی 'مگنی کور' فرانسه، روز یکشنبه میزبان یازدهمین دوره از مسابقات قهرمانی گراندپری فرمول یک، بود که با پیروزی مایکل شوماخر راننده ?? ساله تیم ایتالیایی فراری به پایان رسید. پس از شوماخر فرناندو آلونسو راننده ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غلبه ایتالیا بر فرانسه، این بار در فرمول یک


پیست اتومبیلرانی "مگنی کور" فرانسه، روز یکشنبه میزبان یازدهمین دوره از مسابقات قهرمانی گراندپری فرمول یک، بود که با پیروزی مایکل شوماخر راننده ?? ساله تیم ایتالیایی فراری به پایان رسید.

پس از شوماخر فرناندو آلونسو راننده تیم فرانسوی رنو، و فلیپه مسا هم تیمی شوماخر از خط پایان گذشتند و به مقام دوم و سوم رسیدند.

تیم رنو یکصد سال پیش از این برای اولین بار در این مرحله به مقام نخست رسید و امید داشت تا پیروزی در صد سالگی را با اول رسیدن آلونسو به خط پایان جشن بگیرند، اما در نهایت باز هم ایتالیایی ها بودند که بر فرانسوی ها غلبه کردند؛ البته این بار نه در فوتبال بلکه در فرمول یک.

پیروزی در پیست فرانسه، هشتاد و هشتمین پیروزی شوماخر در مسابقات فرمول یک و هشتمین پیروزی او در این پیست است که رکورد تازه ای در پیروزی یک مرحله از مسابقات فرمول یک به شمار می رود.

شوماخر و مسا که از شروع مسابقه، با یک همکاری تیمی از جلو افتادن آلونسو و کسب مقام اولی او جلوگیری کردند، تا مراحل پایانی مسابقه همچنان پیشتاز بودند و انتظار می رفت تیم فراری مقام اول و دوم این مسابقات را نصیب خودش کند.

اما تیم رنو که با استراتژی دیگری در این مسابقه حاضر شده بود، با تنها دو بار سوختگیری مجدد و تعویض لاستیک، نسبت به تیم فراری که سه بار سوختگیری مجدد کرده بود، توانست آلونسو را در نهایت جلوتر از مسا قرار دهد و دوم شود.

در اواخر مسابقه مارک وبر راننده استرالیایی تیم ویلیامز، بر اثر فشار و حرارت زیاد در لاستیک عقب سمت چپ با پنچری های مکرر روبرو شد و پس از سه بار تعویض لاستیک در نهایت از دور مسابقه خارج شد.

لاستیک های اتومبیل تیم ویلیامز را شرکت بریجستون تولید می کند و اشکال بوجود آمده در این لاستیک ها باعث نگرانی تیم فراری هم شده بود، چرا که تیم فراری هم از همان لاستیک ها استفاده می کند. ولی گویی برای تیم فراری لاستیک ها بهتر و با دوام تر کار کردند.

در مجموع شش راننده از کل مسابقه به دلایل مختلف از دور خارج شدند. این رانندگان عبارت بودند از: باتن (هوندا)، وبر (ویلیامز)، ترولی (تویوتا)، باریکلو (هوندا)، مونتیرو (میدلند) و ساتو (آگوری).