تبیان، دستیار زندگی
نخستین همایش بزرگ طلاب سید حوزه علمیه قم با حضور بیش تز شش هزار طلبه سد برگزار شد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگ طلاب سید حوزه علمیه قم

همایش طلاب سید

نخستین همایش بزرگ طلاب سید حوزه علمیه قم با حضور بیش تز شش هزار طلبه سد برگزار شد .

نخستین همایش بزرگ طلاب سید حوزه علمیه قم با حضور بیش از شش هزار طلبه و با سخنرانی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ همزمان با میلاد با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی(ع) و در آستانه جشن بزرگ عید سعید غدیر، همایش بزرگ طلاب سید حوزه علمیه قم با حضور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم برگزار شد.

براساس این گزارش، این همایش که شامگاه شنبه 21 آبان ماه با حضور بیش از شش هزار طلبه سید در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدسعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله مدرسی یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و فقهای شورای نگهبان و شماری از شخصیت‌های علمی و مسؤولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

گرچه این برنامه برای نخستین بار در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌شد، اما روحانیان سادات با عمامه‌های مشکلی و طلاب با شال‌های سبز خود به این مجلس حال و هوای روحانی و معنوی خاصی بخشیده بودند.

این گزارش حاکی است، عمامه گذاری چهارده نفر از طلاب سید، اهدای جوایز به بیش از سی نفر از استادان، مبلغان و طلاب ممتاز سید، معرفی مؤسسه آلا توسط مدیر عامل موسسه حجت‌الاسلام محمدرضا دیانی و اهدایی پک‌های فرهنگی به تمامی مدعوین از جمله برنامه‌های این همایش بود.

همایش طلاب سید

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این مراسم با تجلیل از برگزاری این همایش گفت: باید به تجلیل و تکریم سادات مکرم بپردازیم و از همین طریق اسلام را به دنیا معرفی کنیم و بدانیم که احترام و تجلیل از سادات بسیار با اهمیت است و نباید از کنار این مساله به راحتی عبور کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: من به کسانی که این برنامه تعظیم و تجلیل از سادات مکرم را فراهم کرده‌اند، تبریک می‌گوییم که چنین مقدماتی را بوجود آورده‌اند تا از این عزیزان به نحو شایسته‌ای تجلیل شود؛ البته این برنامه‌ها باید گسترده و در سراسر کشور و جهان اسلام انجام شود.

وی یادآور شد: در دنیایی امروز با گستردگی که وجود دارد، جای چنین برنامه‌های که به تعظیم و تجلیل سادات بپردازند خالی است، به یقین برگزاری چنین مراسماتی مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) قرار خواهد گرفت و رحمت و برکات الهی و ملاک بیش از بیش نصیب مردم خواهد شد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: این مراسم که در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شده با معنا و بسیار پیام دارد؛ زیرا تجلیل و تعظیم سادات از وظایف مسلمانان و جامعه بشریت است، برای این حضرت رسول اکرم(ص) به جامعه بشریتی خدمتی بزرگ کرده است که هیچ کس از اول دنیا تا آخر دنیا به این مقیاس خدمت نکرده است.

گفتنی است، آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه و مرکز عترت ماندگار نبوی وابسته به موسسه آلا از برگزار کنندگان این همایش بودند.


منبع : خبرگذاری رسا

تهیه و تنظیم : جواد دلاوری ، گروه حوزه علمیه تبیان