تبیان، دستیار زندگی
برخی رسانه‌ها علت عدم پخش آیتم «هشت» در سری جدید برنامه خنده‌ بازار را انتقاد و دلخوری فراستی اعلام کرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراستی علیه «سفارتی»!؟


برخی رسانه‌ها علت عدم پخش آیتم «هشت» در سری جدید برنامه خنده‌ بازار را انتقاد و دلخوری فراستی اعلام کرده‌اند.


خنده بازار

آغاز پخش بخش‌های باقیمانده از سری قبلی برنامه «خنده بازار» و حذف یكی از آیتم‌های پربیننده آن، سوال‌هایی را درباره علت این مسئله ایجاد كرده است. هرچند سازندگان این مجموعه طنز، دلیل خاصی را در توضیح حذف آیتم هشت و شوخی با فریدون جیرانی و مسعود فراستی مطرح نكرده‌اند، اما شنیده‌ها حاكی از آن است اعتراض‌های فراستی طی پخش بخش‌های مذكور در تابستان امسال موجب شده تا موقتاً از پرداختن به آن دو صرف نظر شود. گویا همین اعتراض‌ها نیز باعث شد تا در مراسم تقدیر از برنامه‌سازان «خنده بازار» كه با حضور عادل فردوسی پور و جیرانی برگزار شد، فراستی غایب باشد. حال آنكه ابتدا قرار بوده او نیز در این جلسه شركت كند و مورد تقدیر قرار گیرد. خسرو معتضد نیز كه در اوایل پخش «خنده بازار» با او و برنامه تاریخی‌اش شوخی شد، یكی از معترضان به این جنگ طنزآمیز بود كه شنیده می‌شد در تماسی از پورمحمدی، مدیر شبكه سه خواسته تا از ادامه این حركت خودداری كنند. به دلیل همین اعتراض معتضد نیز آیتم‌های ضبط شده با محوریت او به بایگانی سپرده شد. غیر از او، مجید قناد هم كه در برنامه اخیر خنده بازار با او شوخی شد، در جایی از این اقدام ابراز نارضایتی كرده است. علی دایی نیز یكی از منتقدان جدی این برنامه بود كه در آیتم «نود درصد» شوخی‌های تندی با او صورت گرفت و حاشیه‌های آن، چنان زیاد شد كه در نهایت به حذف سامان گوران انجامید. شنیده می‌شود پس از بروز این حاشیه ها مدیر شبكه سه تصمیم گرفته تا آیتم‌هایی كه با انتقادهای صریح مواجه می‌شوند، از دستور كار این برنامه كنار گذاشته شوند. جالب است بدانید جیرانی نیز كه در این برنامه بارها سوژه شوخی‌های مضحكی قرار گرفته، نخستین بار در مواجهه با این آیتم و تماشای رفتار بدل خودش به شدت دلخور شده و به یكی از مدیران شبكه سه تاخته بود!

شهاب عباسی: تاكید مدیران سازمان صدا و سیما از شوخی با عوامل سیاسی و ناراحت نشدن كسی از برنامه در دستور سری جدید "خنده بازار" قرار گرفته و همه مدیران نسبت به این برنامه ابراز رضایت و خشنودی كردند.

بدون دلخوری حتی یک نفر!

این اتفاق در حالی است که در آغاز پخش سری دوم مجموعه «خنده بازار» شهاب عباسی کارگردان این مجموعه اعلام کرده‌بود: تاكید مدیران سازمان صدا و سیما از شوخی با عوامل سیاسی و ناراحت نشدن كسی از برنامه در دستور سری جدید "خنده بازار" قرار گرفته و همه مدیران نسبت به این برنامه ابراز رضایت و خشنودی كردند. عباسی ضمن تشكر از مدیران صدا و سیما گفته بود: در جلسه تقدیر از عوامل "خنده بازار" توسط مدیران سازمان، برنامه هایی چون؛ "هشت" و "90 درصد" از بخشهای مورد توجه آنها به خصوص "علی دارابی" معاون سیما بود كه بسیار از این بخش ها راضی بودند. وی در خصوص تاكید مدیران درباره طنز "خنده بازار"، اظهار داشت: در بخشهای قبل چند نفری از ما دلخور شده كه با توجه به خواست مدیران، آیتمهای جدید اگر با دلخوری حتی یك نفر همراه نباشد، بهتر بوده است.

خنده بازار

درباره سری جدید «خنده”‹بازار»

با این وجود سری سوم مجموعه خنده‌بازار از هفته گذشته پخش خود را آغاز کرده‌است. خیمه‌شب‌بازی، مکتب‌خانه، بانک و ماجراهای باورنکردنی عناوین چهار آیتم جدیدی هستند که در سری جدید خنده‌بازار به فهرست آیتم‌های قبلی این برنامه طنز اضافه شده‌اند. آیتم‌هایی که رویکردشان شوخی با رفتارهای اجتماعی مردم و نقد مشکلات روز جامعه است. این روزها دست‌اندرکاران مجموعه طنز خنده‌بازار در مجتمع باغ‌بهشت با جدیت مشغول کار هستند تا سری سوم این برنامه را به آنتن شبکه سوم برسانند. بعد از موفقیت قسمت اول و دوم این مجموعه در عید نوروز و ماه رمضان، خنده‌بازاری‌ها دست به کار شدند و قسمت سوم را کلید زدند. دو مجموعه قبلی خنده‌بازار اگر چه در زمان‌های مناسبتی روی آنتن رفتند، اما استقبال مردمی از این برنامه طنز به حدی بود که دست‌اندرکارانش را مجبور کرد تهیه و تولید این کار طنز را در مواقع عادی سال هم ادامه دهند.

فرآوری: امید صبوری

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: سایت کافه سینما/ روزنامه بانی فیلم