تبیان، دستیار زندگی
پژو جزییات و تصاویر خودروی جدید خود را که جایگزین مدل 207 خواهد شد منتشر کرد. این خودرو قرار است از بهار سال آینده به بازار عرضه شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با پژو 208


دراین مطلب به معرفی پژو 208 می پردازیم.

آشنایی با پژو 208

پژو جزییات و تصاویر خودروی جدید خود را که جایگزین مدل 207 خواهد شد منتشر کرد. این خودرو قرار است از بهار سال آینده به بازار عرضه شود.

برخلاف معمول صنعت خودرو نسل جدید ماشین پژو در کلاس B سبکتر و کوچکتر از مدل قبلی است. 208 صد و ده کیلوگرم سبکتر و پنج سانتی‌متر کوتاه‌تر از 207 است اما فضای داخل ماشین برای سرنشینان بیشتر شده است. فضای زانو برای سرنشینان پنج سانتی‌متر بیشتر شده و جای بار با 15 لیتر افزایش به 285 لیتر رسیده است.

پژو این مدل را با تأکید بر شیک بودن و تجمل طراحی کرده است. گوشه‌هایی از کانسپت‌های  سال گذشته این شرکت را می‌توان در 208 دید. از جمله چراغ‌های جلو که شبیه به کانسپت SR1 است. این کانسپت مدلی برای طراحی نسل تازه خودروهای کارخانه فرانسوی است. جلو پنجره جدید پژو هم که با مدل 508 معرفی شد در این مدل تکرار شده است.

آشنایی با پژو 208

مهمترین تغییر در داخل خودرو سیستم کاملاً جدید مدیریتی است که با نمایشگر بزرگی در وسط داشبورد قرار دارد. این سیستم در همه مدل های 208 به جز ابتدایی ترین مدل به طور استاندارد عرضه می‌شود و با آن سیستم صوتی و راه یاب ماهواره‌ای و دیگر بخش‌ها را می‌توان کنترل کرد.

فرمان این ماشین کوچکتر طراحی شده و راننده می‌تواند کیلومتر شمار و دور موتور را به جای اینکه از توی فرمان ببیند از بالای فرمان تماشا کند. پژو می‌گوید این روش باعث تمرکز بیشتر در رانندگی می‌شود.

علاوه بر موتورهای 1.4 و 1.6 لیتری چهار سیلندر فعلی که با تغییراتی در مدل‌ جدید هم عرضه خواهد شد، پژو نسل تازه‌ای از موتورهای سه سیلندر را همراه با 208 عرضه خواهد کرد. حداکثر تولید آلودگی دی اکسید کربن این موتورها با حجم یک و 1.2 لیتر، 99 گرم در هر کیلومتر است و مصرف آن‌ها حداقل 3.4 لیتر در هر صد کیلومتر است.

ماشین سال آینده در مدل‌های سه در و پنج در به بازار عرضه می‌شود و یک سال بعد مدل‌های استیشن و دو در روباز هم ساخته خواهد شد.

آشنایی با پژو 208

پژو در سال 1998 با عرضه 206 انقلابی در کلاس هچ‌بک‌های کوچک به پا کرد. در آن سال شرکت فرانسوی حدود هشتصدهزار دستگاه 206 فروخت. اما از آن پس پژو هرگز نتوانست موفقیت خود را تکرار کند و بازار را به رقبایش واگذار کرد. میانگین فروش 206 و بعد 207 حدود چهارصدهزار دستگاه در سال بوده است. اما این کارخانه بسیار امیدوار  است که 208 بتواند دوباره پژو را به صدر این کلاس خودرو برگرداند.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع:ایرانویج

مطلب مرتبط:

تولید خودروهای جدید تویوتا