تبیان، دستیار زندگی
البته فکر نمیکنم چنین موجودی هنوز خلق شده باشد اما سالها پیش جانور بالدار پرسرعتی ( البته نه به پرسرعتی اینترنت در وطن عزیزمان) بود بنام واتو واتو که ما را مهمان حرکات محیرالعقول و بیصدای خود میکرد. او در آب و زمین و هوا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خارق العاده – اعجاب انگیز – پرنده ای بنام واتو واتو !!

با شرکت :

موجودی بنام واتو واتو

برو بچه های همشکل واتوواتو

البته فکر نمیکنم چنین موجودی هنوز خلق شده باشد اما سالها پیش جانور بالدار پرسرعتی ( البته نه به پرسرعتی اینترنت در وطن عزیزمان) بود بنام واتو واتو که ما را مهمان حرکات محیرالعقول و بیصدای خود میکرد. او در آب و زمین و هوا قابلیت زندگی کردن داشت و آدم رو یاد خالی بندیهای بی حد و حصر ژول ورن فقید می انداخت.

این کارتون البته صامت بود و صدای گوینده همراه با پس زمینه گوینده خارجی روی آن بود.

ماجرا از این قرار بود که معمولا اتفاق ناخوشایندی برای یک نفر می افتاد و چون شخص گرفتار شده دست خود را از همه جا کوتاه میدید متوسل به امداد غیبی میشد و ناگهان واتوواتو از آسمان سر میرسید.

جالب است بدانید آن انسانهایی که دربند و گرفتار میشدند هیچ مرجع پاسخگویی برایشان وجود نداشت و اینطور بود که یا مشکل پیش نمی آمد یا وقتی پیش می آمد چاره نداشتند جز اینکه واتوواتو سربرسد. و البته همیشه سوپرمن ماجرا یا همان واتوواتو معمولا نمیگذاشت کسی بمیرد و با ابتکار تکراری خود بقیه را نجات میداد.

واتوواتو دوستان مشابه زیادی داشت ( مثل کپی برابر اصل)که در مواقع خطر سوت عجیبی میزد و بقیه رفیق رفقا از توی محله سه سوت( اغراق نیست اگربگوییم یه سوت !) خودشونو میرسوندن به محل وقوع حادثه.و بعدش هم بدون چشمداشتی تشریف میبردن.

این حربه البته به قدری تکراری و نخ نما بود که باعث شده بود کارتون فوق العاده بدون هیجان باشد. همیشه این جانور همه را نجات میداد و هیچ اتفاق هیجانی رخ نمیداد. از آسمان آمدن ترافیک هم نداشت و متاسفانه همیشه به موقع میرسیدند. در واقع قسمتهای هیجان دار داستان همانجاهایی بود که اشرار سریال داشتند شرارت میفرمودند .

از این گذشته آنقدر زیاد بودند که مطمئن بودیم همیشه برنده و موفق هستند.

این موجود لوس و ضد هیجان امان بیننده ها رو بریده بود و شده بود فرشته نجات . هم سن وسالان ما یادشان هست که با هزاران امید و آرزو مینشستیم تا شاید امروز دیگه این اعجوبه در حالی که مثلا در خواب تشریف دارند یه نفر بدون کمک و حامی یک اتفاق ناخوشایندی براش بیفته . ولی مگر این جانور میگذاشت؟ بختک ماجرا بود و مثل کنه و خوره تو تمام تصاویر و صحنه های اکشن قضیه قهرمان بود. صدالبته که دریا و صحرا و هوا هم برایش فرقی نداشت.ایشان هم شش داشت و هم آب شش و احتمالا در فرمولاسیون ساختشان موتور جت هم بکار رفته بود.

یک صحنه کلیشه ای حرص در بیار هم در فیلم بود که وقتی دوستان واتوواتو داشتند با سرعت به سمت زمین می آمدند واتوواتو روبه دوربین کج میشد و محل وقوع حادثه روبا بال راستش به رفقا نشون میداد.

اصولا شهری که در آن موجوداتی مثل واتوواتو وجود داشته باشن یک شهر فوق العاده یکنواخت و ساکن خواهد بود که نه کسی از بالای پشت بام به پایین پرتاب میشود(چون واتوواتو مثل اجل معلق سر میرسد و طرف رو نجات میدهد) نه کسی زیر ماشین میرود( ایضا واتوواتو سر میرسد) و نه هیچ چیز دیگر . امن و امان .

قطعا چنین شهر مرده ای هیچ شباهتی با تهران عزیزمان نخواهد داشت که در آن دقیقه به دقیقه عزرائیل در قالب های متنوع برق گرفتگی – غرق شدگی – پرتاب شدگی – زهر خوری ! و حتی خفه شدگی عملیات لذت بخش جان گرفتن خود را پیاده میکند.

البته برای اینکه رسالت عمیق فرهنگی خود را دنبال کنیم متذکر میشویم حقیقتا خالیبندیهای حوصله سر ببر و تکراری واتوواتو به مراتب از عجایب الخلقه هایی نظیر دیجیمون و انواع آدم فضاییها دلچسب تر بود.

شادان

لینک:

بامزی قویترین خرس دنیا