تبیان، دستیار زندگی
نمایش موزیكال «آقای كفاش و خانم همسایه» در فرهنگسرای هنر روی صحنه است نمایش شاد و موزیكال «آقای كفاش و خانم همسایه» ویژه كودك و نوجوان از 18 تیر در فرهنگسرای هنر در حال اجراست. روابط عمومی فرهنگ‌‏سرای هنر اعلام كرد كه این نم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از هفت هنر

نمایش موزیكال «آقای كفاش و خانم همسایه» در فرهنگسرای هنر روی صحنه است

نمایش شاد و موزیكال «آقای كفاش و خانم همسایه» ویژه كودك و نوجوان از 18 تیر در فرهنگسرای هنر در حال اجراست.

روابط عمومی فرهنگ‌‏سرای هنر اعلام كرد كه این نمایش عروسكی، داستان مرد كفاشی است كه هر روز در حال كار كردن با صدای بلند آواز می‌‏خواند و موجب سلب آرامش زن ثروتمند همسایه می‌‏شود.

این نمایش را «امیر مشهدی عباس» كارگردانی كرده است و «مهرداد باقری»، «مریم اكبری»، «مرضیه امیرخانی»، «حمید حاج ملاحسینی» از بازیگران آن هستند. نمایش «آقای كفاش و خانم همسایه» همه روزه غیر از شنبه‌‏ها در ساعت 18 در آمفی تئاتر فرهنگسرای هنر در خیابان شریعتی، خیابان جلفا واقع شده است.

***

«روز رستاخیز» به كارگردانی «احمدرضا درویش» پروانه ساخت دریافت كرد

شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در جلسه این هفته خود برای یك پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر كرد.

روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد اعلام كرد كه «روز رستاخیز» به كارگردانی «احمدرضا درویش» و تهیه‌‏كنندگی «تقی علیقلی‌‏زاده» عنوان پروژه‌‏ای است كه از این شورا پروانه ساخت دریافت كرده است.

بنابراین گزارش، شورای صدور پروانه نمایش فیلمسازی 35 میلیمتری چهارشنبه گذشته در اداره كل ارزشیابی و نظارت سینمایی حرفه‌‏ای برگزار شد.

***

كارگردانان ایرانی جشنواره «زردآلوی طلایی» ارمنستان با رایزن فرهنگی ایران در ایروان ملاقات كردند

«رخشان بنی اعتماد»، «واروژ كریم مسیحی» و «كلانتری» كارگردانان ایرانی شركت‌‏كننده در جشنواره «زردآلوی طلایی» ارمنستان با رایزن فرهنگی ایران در ایروان ملاقات كردند.

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام كرد كه در این ملاقات، «یرواند ماناریان» بازیگر و كارگردان ارمنی‌‏ـ‌‏ایرانی و رییس انجمن ارامنه ایرانی‌‏الاصل در ارمنستان و همچنین «گارگین زاكویان» رییس بخش فیلم ملی ارمنستان نیز حضور داشتند.

بنابراین گزارش، عطوفی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ایروان در این دیدار در مورد روند صنعت فیلم‌‏سازی در ارمنستان طی سال‌‏های اخیر توضیحاتی ارائه داد و پیشرفت‌‏های چشمگیر ایران در عرصه فیلم‌‏سازی را یادآور شد و با توجه به استقبال شایان توجه ارامنه از فیلم های ایرانی، از كارگردان ایرانی خواست در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

اضافه می‌‏شود كه بنی اعتماد با فیلم «گیلانه» كه در جشنواره فیلم فجر در سال 84 جوایز متعددی را از آن خود كرد، در این جشنواره شركت كرد و «واروژ كریم مسیحی» به عنوان داور به این جشنواره دعوت شده‌‏اند. مخملباف به دلیل مشكلات كاری نتوانستند در این برنامه شركت كند.

***

" كیوان ساكت " و تولید یك آلبوم در زمینه موسیقی راك

كیوان ساكت، آهنگساز و نوازنده صاحب سبك موسیقی سنتی مهر ماه به اجرای برنامه می پردازد.

كیوان ساكت از ‌‏آخرین كارهای خود در زمینه موسیقی خبر داد و افزود: آخرین كتاب من به نام "در سایه سار بید" كه مربوط به دوره مقدماتی تار و سه تار است از امروز روانه بازار می شود.

وی گفت : از هشتم مرداد كنسرت هایی را در تمام ایران خواهم داشت كه دو فرزند من به نام های كیارش و سیاوش به همراه مازیار ابوالقاسم و احمد من را همراهی خواهند كرد ، این در حالی است كه مهر ماه سال جاری در كشورهای سوئد، كانادا و آمریكا برنامه خواهم داشت.

ساكت در مورد ‌‏آخرین فعالیت موسیقی خود در زمینه آلبوم گفت : به زودی یك اثر منتشر خواهد شد كه آهنگساز آن بر عهده من است و سبك آن تلفیقی از موسیقی ایرانی و موسیقی راك است.

نخستین جشنواره موسیقی هنرستان های کشور برگزار می شود

نخستین جشنواره موسیقی هنرستان های موسیقی سراسر کشور در روز های 27 و 28تیر ماه در محل هنرستان موسیقی دختران تهران برگزار می شود .

دراین جشنواره که با دبیری "رویا حلاج"- مدیر هنرستان دختران تهران و نوازنده سنتور، برگزار می شود شرکت کنندگانی از6 هنرستان موجود در کشور به اجرای موسیقی و رقابت می پردازند.

مواد امتحانی مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره برای تمام سازها مشخص شده و نوازندگان بر آن اساس با یکدیگر رقابت خواهند کرد .

این جشنواره به لحاظ رده سنی از اول راهنمایی تا پیش دانشگاهی را در برمی گیرد ومصطفی کمال پورتراب ، هوشنگ ظریف ، منصور سینکی ، عبدالنقی افشارنیا این جشنواره را داوری خواهند کرد .

لازم به ذکر است این جشنواره قرار بود در روزهای 12و 13 تیر ماه برگزار شود اما بنا به دلایل نا معلوم به تعویق افتاد.این جشنواره به همت دفتر آموزش و فعالیت های هنری وزارت ارشاد برگزارمی شود.

***

موزیکال "نیویورک، نیویورک" بازسازی می‌شود

استودیو فاکس در پی موفقیت فیلم موزیکال"شیکاگو" درصدد بازسازی فیلم موزیکال "نیویورک، نیویورک" برآمده است.

موفقیت فیلم "شیکاگو" در گیشه فروش و درخشش در مراسم اسکار انگیزه لازم برای ساخت یک اثر موزیکال دیگر را برای فاکس فراهم کرد. این استودیو درصددست این فیلم کلاسیک با بازی لیزا ملانی را بازسازی کند و برای نقش محوری آن کاترین زتا جونز را در نظر دارد.

زتا جونز با تائید این خبر گفت: "مذاکراتی پیرامون بازسازی فیلم "نیویورک نیویورک" در جریان است و از من نیز برای بازی در این فیلم دعوت کرده اند. این اثر در زمره فیلم های محبوب من جای دارد و یکی از بهترین آثار موزیکال تاریخ سینما به شمار می رود." لیزا ملانی و رابرت دنیرو از جمله بازیگرانی بودند که در نسخه اولیه این اثر بازی کردند.

"نیویورک نیویورک" شرح حال یک موسیقیدان و یک خواننده را روایت می کند که در آخرین روز جنگ با یکدیگر ملاقات کرده و علاقمند می شوند. از دیگر پروژه های کاترین زتا جونز در سال جاری می توان به "تعطیلات راشل" اشاره کرد که در گونه سینمایی کمدی جای دارد.

لینک :

اخبار و گزارش

دوئل

مصاحبه با پژمان بازغی بازیگر فیلم سینمایی دوئل

احمد رضا درویش: دفاع مقدس منبع نورانی انقلاب اسلامی است

درویش: دفاع مقدس اساسی‌ترین ژانر سینمای كشور است

تردید از واروژ کریم مسیحی پس از 15 سال

"واروژ كریم مسیحی" دومین فیلم‌ خود را می سازد

گفتگو با كیوان ساكت