تبیان، دستیار زندگی
زین الدین زیدان در نخستین واكنش خود به اتفاقات رخ داده در دیدار نهایی جام جهانی از تمام مردم جهان عذرخواهی كرد، اما گفت كه از آن واكنش پشیمان نشده است. زین الدین زیدان شب گذشته در گفت وگو با شبكه یك تلویزیون ملی فرانسه گفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیدان: از مردم جهان عذر می‌خواهم، اما پشیمان نشده‌ام

زین الدین زیدان در نخستین واكنش خود به اتفاقات رخ داده در دیدار نهایی جام جهانی از تمام مردم جهان عذرخواهی كرد، اما گفت كه از آن واكنش پشیمان نشده است.

زین الدین زیدان شب گذشته در گفت وگو با شبكه یك تلویزیون ملی فرانسه گفت: اتفاق بسیار جدی در آن بازی رخ داد. آن كلماتی كه ماتراتزی بر زبان آورد، بسیار شخصی بود و او به مادر و خواهرم توهین كرد.

كاپیتان تیم ملی فرانسه با رد این شایعه كه ماتراتزی كه به او لقب تروریسم داده، گفت: اما او كلمات بسیار سختی را بیان كرد، اگر شما یكبار آن‌ها را بشنوید، احساس بدی به شما دست می‌دهد، ولی اگر برای بار دوم یا سوم این كلمات تكرار شوند شما واكنش نشان می‌دهید. من یك مرد هستم و باید بگویم نمی‌توانم از آن صحبت‌ها به راحتی بگذرم. من آن‌ها را شنیدم و به همین دلیل نسبت به آن واكنش نشان دادم.

به گفته‌ی زیدان، درگیری این دو زمانی آغاز شد كه ماتراتزی پیراهن كاپیتان تیم ملی فرانسه را كشید.

زیدان افزود: من به او گفتم ادامه نده و بعد گفتم اگر پیراهنم را می‌خواهی می‌توانیم پیراهنمان را با یكدیگر عوض كنیم اما او كلماتی را به زبان آورد كه پذیرفتن آن‌ها برای من بسیار مشكل بود و او چندین بار این كار ادامه داد.

هنگامی ‌كه شبكه‌ تلویزیونی فرانسه صحنه ضربه‌ سر زیدان به سینه ماتراتزی را نشان می‌داد، زیزو گفت: همه چیز به سرعت اتفاق افتاد، اما من به كاری كه می‌خواستم انجام بدهم فكر كرده بودم.

زیدان با تكرار عذرخواهی خود از تمام مردم جهان گفت: حركت من غیر قابل بخشش است، من به این دلیل این حركت را غیر قابل بخشش می‌دانم كه دو یا سه میلیارد مردم جهان و میلیون‌ها نفر كودك آن بازی را به صورت مستقیم تماشا می‌كردند. من از آن‌ها و معلم‌هایشان كه به مردم رفتار خوب را می‌آموزند، عذرخواهی می‌كنم. من خودم بچه دارم و این را به خوبی می‌دانم. من همیشه به آن‌ها راه صحیح را می‌آموزم تا آنها این گونه در چنین شرایطی رفتار نكنند.

زمانی كه از زیدان پرسیده شد كه آیا به دلیل ضربه‌ای كه بر سینه ماتراتزی وارد كرده اید پشیمان هستید یا خیر؟ گفت: نمی‌توانم پشیمان باشم، چرا كه تنها راهی بود كه می‌توانم پاسخ او را بدهم.

زیدان پس از آن كه سپ بلاتر اعلام كرد كه احتمال بازپس‌گیری عنوان برترین بازیكن جام هجدهم وجود دارد، گفت: این همیشه واكنشی بوده كه مردم درباره‌ی آن سخن گفته‌اند. البته این درست است كه رفتار بد باید مورد مجازات قرار گیرد، اما اگر توهینی نمی‌شد، واكنشی هم ایجاد نمی‌شد. اگر من رفتار بدی داشتم تنها به خاطر این بود كه توهینی انجام گرفته شده بود. آیا شما فكر می‌كنید كه در 10 دقیقه پایانی عمر بازیگری‌ام می‌توانستم همه چیز را زیر پایم بگذارم؟ هرگز! حركت من غیر قابل بخشش بود، اما می‌گویم شخصی كه عمل توهین را مرتكب شده باید مجازات شود.

زیدان ادامه داد: همیشه بین بازیكنان تنش وجود دارد و این تنش در بازی‌های جام جهانی بسیار بیشتر است، اما در طول شش سالی كه در ایتالیا بازی می‌كردم، هیچگاه درگیری بین من و ماتراتزی وجود نداشت.

پس از درگیری زیدان با ماتراتزی، ژاك شیراك - رییس جمهور فرانسه - با استفاده از كلماتی مهربانه كاپیتان تیم ملی كشورش را ستایش كرد.

روزنامه‌ی اكیپ فرانسه، معتبرترین روزنامه‌ ورزشی فرانسه نیز در نظر سنجی خود اعلام كرد، 61 درصد از مردم فرانسه زیدان را به دلیل آن حركت بخشیده‌اند.

زیدان گفت: هر جا كه می‌روم مردم را می‌بینم كه از من حمایت می‌كنند بسیاری از آن‌ها می‌خواهند، من را به حضور در تیم ملی متقاعد كنند، اما این تصمیمی ‌است كه گرفته‌ام و از آن برنخواهم گرفت این نهایت فوتبال من است.