تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران بر این باور هستند که آسم در یک سوم از کودکان درمان یافته، حدود بیست سالگی دوباره عود می‌کند . به گزارش پایگاه اینترنتی ABCONLINE پژوهشگران معتقد هستند که افراد با حساسیت‌های شایع مانند حساسیت نسبت به مایت‌های غبار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا آسم کودکان، در بزرگسالی دوباره عود می‌کند


پژوهشگران بر این باور هستند که آسم در یک سوم از کودکان درمان یافته، حدود بیست سالگی دوباره عود می‌کند . به گزارش پایگاه اینترنتی ABCONLINE پژوهشگران معتقد هستند که افراد با حساسیت‌های شایع مانند حساسیت نسبت به مایت‌های غبار خانگی، هم‌چنین کسانی که تست‌های عملکرد ریه‌ی آن‌ها طبیعی نیست، بیشتر از سایر افراد در معرض عود آسم قرار دارند.

به نظر می‌رسد التهاب طولانی مدت و مقاوم ناشی از مواد حساسیت‌زای موجود در محیط و زمینه‌ی مستعد ژنتیکی، در ابتلا به آسم و افزایش خطر عود آسم در بزرگسالی موثر است.

در این تحقیق 1000 کودک مورد مطالعه قرار گرفتند. 20 درصد از این شرکت کنندگان براساس تشخیص پزشک به آسم مبتلا بودند. پژوهشگران دریافتند که عود آسم بیشتر در کسانی روی می‌دهد که نسبت به مایت‌های موجود در غبارهای خانگی، علف‌ها و قارچ‌ها حساسیت دارند.

متخصصان معتقد هستند با پرهیز از سیگار و مواد حساسیت‌زایی که احتمال ابتلا به آسم را افزایش می‌دهند، می‌توان از عود این بیماری پیشگیری کرد.

* مطالب مرتبط :

- آسم چیست؟

- آسم در دوران کودکی

- اطلاعاتی در مورد مایت ها

- تأثیر نماز بر بیماری آسم

- کودکان مبتلا به آسم را از ورزش کردن منع نکنیم

*خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی تبیان:

- درمان های خانگی 8 - ناراحتی های شایع تنفسی - ناشر: گلبرگ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.