تبیان، دستیار زندگی
گزاری فارس اولین رایانه ایرانی مخصوص كاربران نابینا در الكامپ امسال به نمایش در می‌آید. به نقل از ستاد خبری نمایشگاه الكامپ سعید صادق‌پور نمایشگاه الكامپ را فرصتی مناسب برای اطلاع‌رسانی در مورد جدید‌ترین پیشرفت‌های به دست‌ آم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین رایانه ایرانی مخصوص كاربران نابینا در الكامپ


خبرگزاری فارس

اولین رایانه ایرانی مخصوص كاربران نابینا در الكامپ امسال به نمایش در می‌آید.

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه الكامپ سعید صادق‌پور نمایشگاه الكامپ را فرصتی مناسب برای اطلاع‌رسانی در مورد جدید‌ترین پیشرفت‌های به دست‌ آمده در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و به خصوص عرصه ساخت رایانه برای افراد نابینا دانست.

وی افزود: این نمایشگاه به ما و دیگر شركتهای رایانه‌ای بخش خصوصی كمك می‌كند تا هم جدید‌ترین تولیداتشان را برای عموم به نمایش بگذارند و هم تصمیم‌گیران كشور را در جریان فعالیت‌ها و مشكلاتشان قرار دهند.

مدیر شركت پكتوس در تشریح تولیدات ویژه برای نابینایان با اشاره به لزوم توانمند‌سازی مددجویان كشورمان خاطرنشان كرد: مهندسان ما در طی چند سال گذشته و در ارتباط با جامعه نابینایان موفق به طراحی سه نوع نمایشگر بریل از نوع برجسته نگار یك، برجسته نگار دو و برجسته نگار سه شده‌اند.

وی با اشاره به طراحی حدود 20 نرم‌افزار اختصاصی برای نابینایان تصریح كرد: بخشی از این نرم افزارها نسخه‌های تغییریافته نمونه‌های دیگر هستند، به عنوان مثال نرم‌افزارهای نوید 3 (تحت داس) و نوید 4 (تحت ویندوز) از امكاناتی مشابه با WORD برخوردارند اما برخی دیگر از آنها مطابق نیازهای نابینایان طراحی شده‌اند كه از جمله آنها می‌توان به نرم‌افزار قرآن، كتابخانه الكترونیك و برنامه پكجاس اشاره كرد كه به مانند چشم برای نابینا عمل كرده و هر آنچه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود را برای وی قرائت می‌كند.

روابط عمومی موسسه تبیان