تبیان، دستیار زندگی
گاه الكامپ خبرگزاری فارس مدیر طرح ملی لینوكس فارسی نمایشگاه الكامپ را فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و توانمندی های صنعت ICT كشور به مردم ، مسئولان و جهانیان دانست. به نقل از ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه الكترونیك كامپیوتر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین دستاوردهای طرح ملی لینوكس فارسی در نمایشگاه الكامپ


خبرگزاری فارس

مدیر طرح ملی لینوكس فارسی نمایشگاه الكامپ را فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و توانمندی های صنعت ICT كشور به مردم ، مسئولان و جهانیان دانست.

به نقل از ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه الكترونیك كامپیوتر و تجارت الكترونیكی محمد خوانساری اظهار داشت: این نمایشگاه به خصوص فرصت خوبی برای شركت های خصوصی و كسب و كارهای فعال در حوزه ICT برای ارائه دستاوردهای نوین است تا عموم مردم با قابلیت های آنان آشنا شوند.

مدیر طرح ملی لینوكس فارسی با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال های گذشته برای استفاده از سیستم عامل ملی گفت: جدیدترین دستاوردهای مرتبط با طرح ملی لینوكس در حاشیه نمایشگاه الكامپ دوازدهم و در كارگاه آموزشی ویژه این طرح برای متخصصان و علاقه مندان تشریح خواهد شد.

وی تبیین مفاهیم پایه در مورد طرح مذكور، هزینه های اجرایی و نحوه تجاری سازی سیستم عاملها و نرم افزارهای متن باز را از جمله مسائل قابل طرح در این كارگاه دانست و افزود: با توجه به ممنوعیت ورود و به كارگیری نسخه های اصل ویندوز در ایران، شركت های خارجی فعال در كشور به نحوی گسترده از لینوكس فارسی استفاده می كنند. شركت های داخلی هم مدتی است در این زمینه فعال شده و برخی از آنها با فروش نرم افزارهای متن باز و پشتیبانی از آنها درآمد خوبی كسب می كنند. با این كار بین شركت های مختلف نرم افزاری رقابت ایجاد شده و عموم مردم و دستگاه های دولتی بر مبنای كیفیت خدمات ارائه شده حق انتخاب خواهند داشت.

خوانساری درپایان اظهار امیدواری كرد نرم افزارهای متن باز جایگاه مناسب خود را در كشور به دست آورده و نمایشگاه الكامپ امسال فرصتی مناسب برای بحث و گفتگو در این مورد فراهم كند.

روابط عمومی موسسه تبیان