تبیان، دستیار زندگی
تصویر استاد محمد رضا حکیمی - نویسنده ، محقق و قرآن پژوه معاصر ، به همراه سه چهره ماندگار ملی و دینی کشورمان به همت ستاد چهره های ماندگار و شرکت پست ایران بر تمبر نقش بست .  استاد محمد رضا حکیمی در سال 1314 در مشهد به دنیا آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویر نویسنده " عاشورا مظلومیتی مضاعف " بر تمبر نقش بست

تصویر استاد محمد رضا حکیمی - نویسنده ، محقق و قرآن پژوه معاصر ، به همراه سه چهره ماندگار ملی و دینی کشورمان به همت ستاد چهره های ماندگار و شرکت پست ایران بر تمبر نقش بست .

استاد محمد رضا حکیمی در سال 1314 در مشهد به دنیا آمد و در همان دیار به تحصیل در حوزه علمیه مشهد تا نیل به درجه اجتهاد پرداخت . مقدمات و سطح و خارج و فلسفه اجتهادی و معارف خالص قرآنی و اوصیایی را در نزد استادان حوزه خراسان از ادیب نیشابوری تا شیخ مجتبی قزوینی و آیت الله العظمی میلانی فرا گرفت .

از سال 1345 به سوی تهران " هجرت الی التکلیف " کرد و ضمن تحقیق و تدریس در محافل علمی و دانشگاهی ، ده ها کتاب و مقاله فراهم آورد . استاد حکیمی از دعوتگران جدی به آموزه های اهل بیت (ع) و استقلال معارف آنان از دیگر دستگاه های معرفت شناختی است ، همچنین وی در تبیین آموزه عدالت ، خاصه عدالت اقتصادی آثار متعددی به سامان کرده است .

عناوین برخی از کتابهای حکیمی عبارتند از : الحیاه ( تالیف مشترک ) ، دانش مسلمین ، ادبیات و تعهد در اسلام ، مکتب تفکیک ، معاد اجتهاد و تقلید در فلسفه ، قصد و عدم وقوع ، مرام جاودانه ، عاشورا مظلومیتی مضاعف و ...

به گزارش مهر ، همچنین تصویرعلامه حسن حسن زاده آملی ، دکتر عباس شفیعی و دکتر حسن گنجی نیز از چهره هایی که از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته به عنوان " چهره های ماندگار " معرفی و تقدیر شده اند ، به صورت چهار رنگ بر تمبرهایی جداگانه جای گرفته است .

لینک :

انتشار تمبر یادبود چهره های ماندگار

گزارش از مراسم چهره های ماندگار

نشست «چهره های ماندگار» موسیقی

آلبوم تصاویر همایش سوم چهره های ماندگار

فیلم همایش چهره های ماندگار

مصاحبه با چهره ی ماندگار سال 81

گزارش بخش روابط عمومی تبیان از همایش چهره های ماندگار