تبیان، دستیار زندگی
فیلم چك به كارگردان آمریكایی رسید جایزه این دوره از رقابت‌های جشنواره بین‌المللی فیلم چك، به «لوری كولیر»، كارگردان آمریكایی برای فیلم «SHERRYBABY» رسید. فیلم «SHERRYBABY» كه داستان زندگی مردی معتاد با دخترش را به تصویر می‌ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه موسیقی

جایزه جشنواره فیلم چك به كارگردان آمریكایی رسید

جایزه این دوره از رقابت‌های جشنواره بین‌المللی فیلم چك، به «لوری كولیر»، كارگردان آمریكایی برای فیلم «SHERRYBABY» رسید.

فیلم «SHERRYBABY» كه داستان زندگی مردی معتاد با دخترش را به تصویر می‌كشد در این دوره از رقابت‌های جشنواره چك جایزه بهترین فیلم سال را از خود كرد.

این جایزه با نام «گوی كریستالی» به ارزش 20 هزار دلار (15 هزار یورو) به «لوری كولیر»، كارگردان فیلم اعطا شد.

همچنین در این دوره از رقابت‌ها از «اندی گارسیا»، بازیگر فیلم «پدرخوانده 3» و «رابرت شایه» تهیه‌كننده تریلوژی «ارباب حلقه‌ها» قدردانی شد.

«جوآچیم ترایر»، كارگردان نروژی نیز برای فیلم «تلافی» برنده جایزه بهترین كارگردان سال و «آندریس هورواس» از اتریش برای فیلم «VIEWS OF A RETIRED NIGHT PORTER» برنده جایزه بهترین مستند كوتاه شد.

در جشنواره امسال در مجموع 230 فیلم و مستند به نمایش درآمد .

مجید صالحی، كارگردان «جزیره آرزوها» شد

مجید صالحی گفت: به زودی جزیره آرزوها را برای پخش از شبكه یك سیما كارگردانی می‌كنم.

مجید صالحی از كارگردانی یك مجموعه 15 قسمتی به نام جزیره آرزوها خبر داد و گفت: نویسندگی این مجموعه را امیرعباس پیام بر عهده دارد و فیلمبرداری این مجموعه از 15 شهریورماه در كیش آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بازیگران این مجموعه كه از محتوایی طنز برخوردار است هنوز مشخص نشده‌اند.

همچنین از مجید صالحی فیلم سینمایی «پل سیزدهم» به كارگردانی فرهاد قریب برای پخش در اواخر تابستان در نوبت اكران قرار دارد و فیلم سوغات فرنگ به كارگردانی ابوالحسن داوودی نیز در حال اكران است.

نقاشی چهره "علی رضا افتخاری" در گالری آثار

برای اولین بار نمایشگاه ‌‏آثار نقاشی "راحله قاسمی نسب" در گالری آثار برگزار می شود.

در این نمایشگاه 21 اثر با تكنیك خودكار و موضوع چهره و ابعاد 50 در 70 نقاشی شده است كه یكی از چهره ها چهره "علی رضا افتخاری" خواننده مطرح موسیقی كشورمان است.

براساس این گزارش، این نمایشگاه از شنبه بیست و چهارم تیرماه سال جاری به مدت چهار روز در این گالری برپااست.

***

دو نمایشگاه در گالری هما برگزار می شود

دو نمایشگاه آثار برگزیده هنری در گالری هما برگزار می‌‏شود.

دو ماه پیش فراخوانی به منظور ارائه آثار هنری از سوی گالری هما اعلام شد كه 192 هنرمند با 503 اثر به این گالری مراجعه كردند و در نهایت با انتخاب هیات داوران 48 اثر انتخاب شد.

براساس این گزارش، اولین نمایشگاه آثار منتخب 23 تیرماه سال جاری و دومین نمایشگاه آثار برگزیده ششم مرداد ماه سال جاری برگزار می شود/

یاد ‌‏آور می شود ، آثار رسیده به گالری چهارم تیرماه توسط هیات داوران" ایرج اسكندری"،" محمد علی بنی اسدی"،" حسن حامدی" و" منوچهر معتبر" برگزیده شد.

لینک :

سینمای ایران

سینمای جهان