تبیان، دستیار زندگی
امتیاز برگزاری دومین دوره رقابتهای ورزشی کشورهای اسلامی در سال 2009 میلادی (1387 شمسی)، در جریان سومین جلسه کمیته فنی فدراسیون ورزش کشورهای اسلامی در قاهره، به ایران تعلق یافت. این جلسه با حضورمحمد صالح غذدر، دبیرفدراسیون ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابتهای ورزشی کشورهای اسلامی درتهران برگزار می شود

امتیاز برگزاری دومین دوره رقابتهای ورزشی کشورهای اسلامی در سال 2009 میلادی (1387 شمسی)، در جریان سومین جلسه کمیته فنی فدراسیون ورزش کشورهای اسلامی در قاهره، به ایران تعلق یافت.

این جلسه با حضورمحمد صالح غذدر، دبیرفدراسیون برگزار شد وطی آن فعالیت ها و برنامه های این فدراسیون ورزشی برای سال های 2003 و 2005 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دراین راستا در سال 2003 اولین دوره مسابقات تنیس روی میز کشورهای اسلامی با حضور بیش از 30 کشور- اردیبهشت ماه سال 1382 – در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین اولین دوره مسابقات سوارکاری کشورهای اسلامی، دسامبر سال 2003 مصادف با آذرماه سال 1382 در ریاض برگزار می شود.

از دیگر مصوبات این جلسه میزبانی عربستان در سال 2005 برای اولین دوره بازیهای کشورهای اسلامی بود. ایران و سوریه نیز به ترتیب در سال 2009 و 2013 عهده دار برگزاری این مسابقات هستند.

در حاشیه این تصمیمات، قوانین و مقررات این بازیها نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مقرر شد در خلال برگزاری اولین دوره بازیها، معلولین نیزدردو رشته شنا و دوومیدانی با ویلچر شرکت داشته باشند.

از دیگرمصوبات این جلسه برگزاری یک دوره کلاس آموزشی بین المللی در محل آکادمی ملی المپیک ایران در سال 2003 بود.

لازم به ذکر است که کشور مالزی پیشنهاد برگزاری بازیهای پاراگلایدر با شعار ورزش با کیفیت بهتر برای زندگی را در 10 رشته داد و خواستار حمایت فدراسیون از این بازیها شد.