تبیان، دستیار زندگی
رخی منابع خبری اعلام کرده اند پس از اخراج جمشید چالنگی، محسن سازگارا، رودابه بختیار، کوروش صحتی و احمد باطبی، اکنون نوبت به درخشش رسیده تا عذر وی از VOA فارسی خواسته شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران داخلی و اخراجهای VOA


برخی منابع خبری اعلام کرده اند پس از اخراج جمشید چالنگی، محسن سازگارا، رودابه بختیار، کوروش صحتی و احمد باطبی، اکنون نوبت به درخشش رسیده تا عذر وی از VOA فارسی خواسته شود.


وی یو ای-محسن سازگارا

درخشش که از سر دبیران ارشد شبکه صدای آمریکا محسوب می شد، دختر محمد درخشش وزیر آموزش و پرورش رژیم پهلوی است و از سال 1993 با این شبکه همکاری می کرد. نامبرده از 21 خردادماه امسال به عنوان سردبیر کل بخش فارسی VOA منصوب شده بود اما احتمالا به خاطر افت شدید مخاطبان این شبکه، از کار برکنار شده است.

طیفی از رسانه های اپوزیسیون، اخراج این عده از صدای آمریکا را زیر سر نفوذی های امنیتی ایران می دانند اما برخی دیگر ابراز امیدواری کرده اند که VOA با تغییرات جدید، مواضع تندتری علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کند.گزارش های رسمی صدای آمریکا حاکی از آن است که این شبکه نیمی از مخاطبان خود را از دست داده است.

افشای دستمزد 100 هزار دلاری صدای آمریكا به سازگارا +سند

در پی جنجالهای اخیر بر سرمسائل مالی در شبکه تلویزیونی صدای امریکا که منجر به اخراج عوامل خود فروخته ای چون محسن سازگارا ، احمد باطبی ، چنگیز چالنگی و ... به وضع رقت انگیزی از این شبکه شد ، اطلاعات جدیدی نیز از این جریانهای ذی نفع افشا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تارا نیازی که اخیرا به همراه امیرعباس فخرآور عضو کمیته اصلی کنفرانس " گذار به دموکراسی  در ایران"  که با حمایت مالی دانشگاه امنیت ملی و سیاست خارجی واشینگتن "آی دبلیو پی" به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازند، اخیرا در سایت ضد انقلابی بالاترین برخی منابع مالی محسن سازگارا ، ضد انقلاب شایعه پراکن رسانه های امریکا را افشاء کرد.

”«قای سازگارا برای همین ویدئوهای روزانه و برنامه هفتگی صدای امریکا سالیانه 100.000 دلار از امریکاییها پول دریافت میکند ، در حالیکه ادعا میکند بابت اینها چیزی دریافت نکرده است ! اما خود کارمندان صدای امریکا نطر دیگری دارند در این خصوص!

وی در مطلب خود با اشاره به سطح معلومات پایین سازگارا، برخی منابع مالی موسسه ای بنام"  تحقیقات معاصر " که در جهت فعالیت ضد نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران تأسیس شده را لو داده و گفته است: " در حالیکه خود سازگارا ادعا میکند به صورت مستقل فعالیت میکند اما کارمندان صدای امریکا و همکاران وی همگی می دانند که هزینه های آنرا موسسات دولتی و غیردولتی امریکایی میدهند".

وی یو ای-

تارا نیازی همچنین ادامه داده كه : " آقای سازگارا برای همین ویدئوهای روزانه و برنامه هفتگی صدای امریکا سالیانه 100.000 دلار از امریکاییها پول دریافت میکند ، در حالیکه ادعا میکند بابت اینها چیزی دریافت نکرده است ! اما خود کارمندان صدای امریکا نطر دیگری دارند در این خصوص ! ".

این خانم در بخش دیگری از سخنان مكتوب خود بر حماقت فتنه گران در پشتیبانی از افرادی همچون سازگارا تاكید كرده و گفته است: " دلم برای سادگی هموطنانم که از نزدیک شاهد این جریانات نیستند و دل خوش کرده اند بر آنچه که فکر می کنند واقعیت است، می سوزد! دلم می گیرد از اینهمه سادگی عزیزانم  و بر اینهمه سوء استفاده گری این حضرات هزار چهره!

دلایل اخراج محسن سازگارا از صدای آمریکا از زبان خودش

محسن سازگارا در این رابطه گفت: «جلسه ای با مدیر بخش فارسی "صدای آمریکا" آقای "عسگرد" برگزار شد و قرار بر این شد که آنها 4 کار را انجام دهند.

”«طیفی از رسانه های اپوزیسیون، اخراج این عده از صدای آمریکا را زیر سر نفوذی های امنیتی ایران می دانند اما برخی دیگر ابراز امیدواری کرده اند که VOA با تغییرات جدید، مواضع تندتری علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کند

به گزارش جهان به نقل از روزنامه رسالت "محسن سازگارا" دریک فایل ویدئویی،به دلایل عدم حضور خودش در صدای آمریکا پرداخت.محسن سازگارا در این رابطه گفت: «جلسه ای با مدیر بخش فارسی "صدای آمریکا" آقای "عسگرد" برگزار شد و قرار بر این شد که آنها 4 کار را انجام دهند. اول اینکه برنامه "تفسیر خبر" به روال عادی خود برگردد دوم: آقای "چالنگی" به "صدای آمریکا" برگردد.

سوم: مدت زمان برنامه "تفسیر خبر" بیشتر شود چهارم: بنده روی جزئیات اختلافات "صدای آمریکا" با "چالنگی" اظهار نظر نکنم و همکاری لازم با آقای "عسگرد" را داشته باشم.»وی در ادامه افزود: «بنده این شرایط را قبول کردم و فکر می کردم آنها نیز به قول و قرار خود احترام می گذارند، اما به بنده اطلاع دادند روز جمعه برنامه "تفسیر خبر" با دستور مستقیم آقای "عسگرد" با حضور کارشناسی به نام "امیر عباس فخرآور" برگزار خواهد شد و حضور ایشان به معنای این است که دیگر نباید بنده به "صدای آمریکا" بروم به همین خاطر دیگر به آنجا نرفتم چون "امیر عباس فخرآور" کسی است که دائما به دیگران تهمت می زند .»

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع : خبرآنلاین /رجا نیوز/جهان نیوز