تبیان، دستیار زندگی
رییس گروه سلامت مرکز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از فلوراید تراپی دهان و دندان دانش آموزان دبستانی خبر داد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس گروه سلامت مرکز تربیت بدنی و سلامت:

فلوراید تراپی دانش آموزان دبستانی

فلوراید تراپی دانش آموزان دبستانی

رییس گروه سلامت مرکز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از فلوراید تراپی دهان و دندان دانش آموزان دبستانی خبر داد.

مهناز تسلیمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: بر اساس مولفه عوامل اجتماعی موثر در سلامت دستگاه هایی مانند وزارت بهداشت، قادرهستند 25 درصد خدمات سلامتی خود را به جامعه ارائه و 75 درصد باقی مانده از سیستم های دیگر برای سلامت آحاد جامعه تامین می گردد.

وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش در تعامل بسیار تنگاتنگ با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت های مداخلاتی در زمینه سلامت کودکان و نوجوانان را در مدارس بستر سازی و هماهنگی و اجرا می کند.

تسلیمی با اشاره به اینکه علم بهداشت و پزشکی توسط متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت برنامه های مختلف به دستگاه ها ابلاغ می شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هم در نهایت همکاری را با این دستگاه ها و ادارات مختلف وزارت بهداشت انجام خواهد داد.

ضرورت نگهداری از دندان ها

وی اضافه کرد: از جمله برنامه هایی که بیشتر در راستای سلامت جسمانی دانش آموزان است می توان به آنها اشاره کرد، برنامه فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی در جهت بهداشت دهان و دندان و برنامه آهن یاری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی و متوسط در جهت پیگیری و فرهنگ سازی در مورد بیماری کم خونی فقر آهن که در کشور و در بین خانم ها شایع است وجود دارد.

رییس گروه سلامت مرکز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان دیگر برنامه های مربوط به سلامت جسمانی دانش آموزان یادآور شد: تکمیل شناسنامه سلامت و معاینات ادواری دانش آموزان که هر ساله در تمام مقاطع و پایه های تحصیلی انجام می شود و برنامه واکسیناسیون دانش آموزان در سن بدو ورود و پایه های اول متوسط (13 تا 16 سال) و سایر برنامه های ملی واکسیناسیون و همچنین همکاری در سایر پژوهش های کشوری، تحقیقی و ملی از این دست برنامه ها است.

وی ادامه داد: نظارت بر بهداشت محیط مدارس توسط کارشناسان و برنامه های آموزشی و همایش های علمی فرهنگی با رویکرد آموزش مربیان و کارشناسان بهداشت از دیگر برنامه های بهداشت و سلامت دانش آموزان است.  


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: نوربخش