تبیان، دستیار زندگی
به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، دكتر حاجی‌بابایی با اشاره به اینكه تا زمانی كه انسان وجود دارد راه انجام عمل خیر باز است، اظهار كرد: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق كرده كه هر لحظه اراده كند می‌تواند كار خیر انجام دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی تكریم خیرین مدرسه‌ساز

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی تكریم خیرین مدرسه‌ساز


خیرین مدرسه‌ساز با احداث مدرسه دنیا را می‌سازند. به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، دكتر حاجی‌بابایی با اشاره به اینكه تا زمانی كه انسان وجود دارد راه انجام عمل خیر باز است، اظهار كرد: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق كرده كه هر لحظه اراده كند می‌تواند كار خیر انجام دهد.


وی ادامه داد: زیباترین جلوه‌های هستی در درون انسان به ودیعه گذاشته شده است خیرین مدرسه می‌سازند تا دانش‌آموز ساخته شود و دانش آموز دنیا را می‌سازد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه كار خیرین قابل قیمت‌گذاری نیست، خاطرنشان كرد: اجر كار شما را خداوند می‌دهد جزای خیر همواره پشت‌سر شماست چراكه خداوند هر كار خیر را هزار برابر پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: زیباترین جلوه‌های هستی در درون انسان به ودیعه گذاشته شده است خیرین مدرسه می‌سازند تا دانش‌آموز ساخته شود و دانش آموز دنیا را می‌سازد.

وی همایش تكریم خیرین را جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی در جهت بهتر شدن امور دانست و اظهار كرد: در این همایش هیچ‌كس به دنبال دریافت پست و مقام نیست بلكه همه برای برنامه‌ریزی گردهم آمد‌ه‌اند تا كارها به نحو احسن انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش كار خیرین را كوثر خواند و تصریح كرد: در زمان پیامبر به ایشان می‌گفتند نسل شما منقرض می‌شود اما خداوند سوره كوثر را نازل كرد تا به آنها بگوید حضرت زهرا كوثر پیامبر، تعالی‌دهنده و پیش‌برنده است.

وی كار خیرین را تعالی دهنده و پیش برنده خواند وخاطرنشان كرد: باید به سمتی حركت كنیم كه پروژه‌های مشاركتی وزارت آموزش و پرورش با خیرین در اولویت بهره‌برداری قرار گیرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینكه آموزش و پرورش امروز با آموزش و پرورش دیروز متفاوت است، اضافه كرد: تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ساختن دانش‌آموز پژوهنده، محقق، متفكر، خلاق، نوآور، مومن و متدین است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار كرد: زمانی دانش‌آموز پژوهنده می‌شود كه یك پژوهشگر برای او تدریس كند در سند تحول آموزش و پرورش جایگاه معلم هم‌طراز با استادان دانشگاه، پژوهشگران و فناوران ذكر شده است یعنی كار معلم تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی است.

وی ادامه داد: معلم ابتدایی اگر بخواهد شش روز كار كند نمی‌تواند یك دانش‌آموز پژوهنده به جامعه تحویل دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مجتمع‌های آموزشی و پرورشی و تاكید بر تجهیز آنها به كتابخانه، نمازخانه، سالن ورزشی، پژوهشسرا و اینترانت ملی گفت: باید به سمتی حركت كنیم كه آموزش و پرورش از روش سنتی به روش نوین برسد.

دكتر حاجی‌بابایی اظهار كرد: سازمان نوسازی مدارس از این پس موظف است تمام مدارسی كه تحویل می‌دهد مجهز به فناوری باشد. حاجی‌بابایی، آموزش و پرورش را محل پرواز و تربیت دانش‌آموزان خواند و افزود: مدرسه محل نگهداری دانش‌آموزان نیست بلكه دانش‌آموز باید از كلاس درس پله‌های ترقی را طی كند.

وی اهمیت كلاس‌های فوق‌برنامه را در كیفیت و بهره‌وری بالای آنها دانست و افزود: باید آموزش و پرورشی بسازیم كه در طراز جمهوری اسلامی باشد و خانواده در آن نقش كلیدی داشته باشد.

دكتر حاجی‌بابایی اظهار كرد: سازمان نوسازی مدارس از این پس موظف است تمام مدارسی كه تحویل می‌دهد مجهز به فناوری باشد.

حاجی‌بابایی، آموزش و پرورش را  محل پرواز و تربیت دانش‌آموزان خواند و افزود: مدرسه محل نگهداری دانش‌آموزان نیست بلكه دانش‌آموز باید از كلاس درس پله‌های ترقی را طی كند.

وی خطاب به خیرین تصریح كرد: امروز آموزش وپرورش با سرعت فراوان به سمت جلو در حركت است و هر كلاسی كه شما تحویل می‌دهید بهشتی خواهد شد تا دانش‌‌آموزان به آنچه خواسته شماست، دست یابند.


منبع : سایت رشد