تبیان، دستیار زندگی
دومین آزمون اختصاصی دانشکده صداوسیمای قم با هدف گسترش آموزه‌های اسلامی در امور رسانه برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت صدا و سیما از حوزویان

صدا و سیما
دومین آزمون اختصاصی دانشکده صداوسیمای قم با هدف گسترش آموزه‌های اسلامی در امور رسانه برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما در گفتگو با مرکز خبر حوزه با اشاره به اینکه دانشکده صداو سیما تحت نظر معاونت آموزش و پژوهش سازمان صداو سیما در قم فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این دانشکده در راستای اهداف و رسالت‌ها ی خود اقدام به پذیرش طلاب حوزه در شته‌های مورد نظر می‌نماید .

سید علی محمد آذر بخش، اسلامی سازی مبانی رسانه و تقویت بنیان‌های آن را از جمله اهداف این دانشکده عنوان کرده و افزود:

در همین راستا دومین آزمون اختصاصی صدا و سیما با هدف جذب طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این پذیرش در سه رشته تولید سیما ،علوم ارتباطات و ادبیات نمایشی برای برادارن طلبه و رشته ادبیات نمایشی برای خواهران طلبه در مقطع کارشناسی ارشد برگزارمی گردد.

مسئول برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما، اتمام سطح 2 حوزه و یا داشتن مدرک کارشناسی مورد تایید حوزه را از جمله شرایط این پذیرش ذکر کرده و گفت: در هر یک از این رشته‌ها 10 نفر از طلاب پس از قبولی در آزمون، پذیرش و مشغول تحصیل خواهند شد.

آذربخش، با اشاره به این که این آزمون در دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار می‌گردد، خاطرنشان ساخت: بخش عمومی شامل برخی از دروس عمومی حوزه از جمله فقه و اصول و معارف اسلامی می‌باشد و در بخش اختصاصی نیز دروس متناسب با رشته‌های انتخابی ارئه و آزمون گرفته خواهدشد

* 17 آبان‌ماه آخرین فرصت ثبت‌نام

وی، 17 آبان ماه را آخرین فرصت ثبت نام داوطلبان اعلام و تصریح کرد: با توجه به استقبال طلاب از این فراخوان، احتمال تمدید نیز وجود دارد.

آذرخش زمان برگزاری آزمون را 19 آبان ماه جاری، عنوان کرده و افزود: با توجه به این که زمان اعلام شده در بین دو عید بزرگ قربان و غدیر قرار دارد این احتمال وجود دارد که با هماهنگی وزرات علوم زمان این آزمون نیز به تعویق بیفتد.

مسئول برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صداو سیمای قم با اشاره به این که جزییات نحوه ثبت نام و منابع آزمون بر روی سایت دانشکده به آدرس www.qiu.ir قرارداده شده است، در خصوص نحوه ثبت نام دراین آزمون گفت: داوطلبان تحصیل در این دانشکده می‌توانند مدارک مورد نیاز را به دو شکل حضوری و یا از طریق پست پیشتاز به دانشکده ارسال کنند.

وی با اعلام این که کلاس‌های این دوره از بهمن ماه آغاز خواهد شد، یادآورشد: بکارگیری دانش پژوهان پس از فارغ التحصلی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از جمله مزایای این دوره آموزشی می‌باشد.


منبع : حوزه نیوز

تهیه و تنظیم : گروه حوزه علمیه تبیان