تبیان، دستیار زندگی
نوشیدنی‌های انرژی‌زایی که سرمی‌کشید بیشتر از آن چه که تصور می‌کنید «مضرند» زیرا این نوشیدنی‌ها حاوی میزان زیادی قند، کافئین و ترکیبات دیگری هستند که ضررشان بیشتر از منفعت‌شان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر نوشیدنی‌های انرژی‌زا


نوشیدنی‌های انرژی‌زایی که سرمی‌کشید بیشتر از آن چه که تصور می‌کنید «مضرند» زیرا این نوشیدنی‌ها حاوی میزان زیادی قند، کافئین و ترکیبات دیگری هستند که ضررشان بیشتر از منفعت‌شان است.

نوشیدنی‌

محققان ثابت کرده‌اند که این نوع نوشیدنی‌ها تأثیر منفی روی فشار خون، ضربان قلب و عملکرد مغز می‌گذارد.

در این مطلب کوتاه شما را با 4 تأثیر منفی این نوشیدنی‌ها آشنا می‌کنیم و توصیه می‌کنیم در مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها بیشتر دقت کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا: امان از قند زیاد

نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی میزان زیادی قند هستند که میزان قند خون را بالا می‌برد، دندان‌ها را خراب می‌کند و اضافه وزن به همراه دارد.

میزان قند موجود در این نوشیدنی‌ها را با میزان قند نوشابه‌های گازدار مقایسه کنید. خواهید دید که قند نوشیدنی‌های انرژی‌زای مورد علاقه‌تان نسبت به نوشابه‌های گازدار خیلی بیشتر است.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا: کودکان بیشتر آسیب می‌بینند

کودکانی که عادت به نوشیدن این قبیل نوشیدنی‌ها دارند به اندازه‌ی افراد بزرگ‌سال میزان زیادی کافئین و قند دریافت می‌کنند. کودکان در مرحله‌ی رشد قرار دارند و دریافت میزان زیادی قند و کافئین به آن‌ها آسیب بیشتری می‌رساند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی میزان زیادی قند هستند که میزان قند خون را بالا می‌برد، دندان‌ها را خراب می‌کند و اضافه وزن به همراه دارد

کودکان‌تان را تشویق کنید تا به جای این نوشیدنی‌ها از آب، آب میوه‌های متنوع یا شیر استفاده کنند و برای قانع کردن آن‌ها تأثیر منفی این نوشیدنی‌ها را توضیح دهید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا آب بدن را خشک می‌کند

میزان زیاد کافئین و قند موجود در این نوشیدنی‌ها باعث می‌شود آب بدن خشک شود و این امر کارایی بدنتان را در زمین بازی یا پشت میز کارتان پایین می‌آورد. سعی کنید این نوشیدنی‌ها را مصرف نکنید و اگر به این راحتی‌ها نمی‌توانید از نوشیدن آن‌ها صرف‌نظر کنید حتماً بعد از خوردن این قبیل نوشیدنی‌ها یک لیوان بزرگ آب میل کنید تا آب از دست رفته‌ی بدن را تأمین کند.

برچسب این نوشیدنی‌ها را مطالعه کنید

قبل از این که نوشیدنی‌های انرژی را سر بکشید یا این نوشیدن‌ها را به دست فرزندانتان بدهید به برچسب آن نگاهی بیندازید و ترکیبات آن‌را با دقت مطالعه کنید. این نوشیدنی‌ها حاوی ترکیبات محرک هستند. باور کنید خوب خوابیدن، نوشیدن آب، ورزش و مصرف مواد غذایی سالم برای تأمین انرژی بدن و شاداب بودن کافی است و نیازی نیست که نوشیدنی‌های سرشار از قند و کافئین مصرف کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط:

نوشابه های انرژی‌زا اعتیادآورند؟

نوشیدنی‌های مصنوعی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.