تبیان، دستیار زندگی
آخرین روز هفته گذشته سالن اجلاس تهران میزبان نشستی بود كه بر صندلی‌های پرشمار آن برخی از اعضای ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد نشستند. این نشست با تدارك دفتر ریاست‌جمهوری و با سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار شد. گرچه رسانه‌ها از این نشست خبردار نشده بودند اما مسائل ط
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت احمدی نژاد از مدیرانش


آخرین روز هفته گذشته سالن اجلاس تهران میزبان نشستی بود كه بر صندلی‌های پرشمار آن برخی از اعضای ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد نشستند. این نشست با تدارك دفتر ریاست‌جمهوری و با سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار شد. گرچه رسانه‌ها از این نشست خبردار نشده بودند اما مسائل طرح شده بین شركت‌كنندگان چنان جنجالی بود كه بلافاصله خبر‌های آن در رسانه‌ها با روایت‌های مختلف پیچید.


احمدی نژاد

ما مرجع روایت غیر رسمی منابع آگاهی هستند كه برخی مطالب مطرح شده را بدون برعهده گرفتن مسئولیت حقوقی آن منتشر كرده‌اند. بر این اساس منابع خبری همایش را در راستای فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی دولت می‌دانند و بر این باورند كه با این نشست حضور رسمی و علنی دولت در انتخابات كلید خورده است.

آنچه پایگاه خبری دولت گفت

در روایت خبری پایگاه اطلاع رسانی دولت، نه از سخنان تنش آلود خبری است و نه نشانه‌ای از انتخاباتی بودن این همایش دیده می‌شود. بر اساس آنچه كه این سایت اطلاع‌رسانی دولت گزارش كرده، احمدی‌نژاد از گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع كرده است و نقد‌هایی نیز كه وجود دارد سخن تازه‌ای نیست.

به گزارش این سایت، احمدی‌نژاد با بیان اینكه امروز مستكبران نقاب عوض كرده و با شعار دفاع از حقوق ملت‌ها، آزادی و دموكراسی به دنبال تثبیت سلطه خود و مدیریت تحولات هستند، می‌گوید: دولت در مقابل تمامی هجمه‌ها علیه خود سكوت اختیار كرده است اما البته این سكوت بی‌پایان نیست و چنانچه احساس كنیم آرمان‌های انقلاب به خطر می‌افتد آنگاه مسئولیت عوض خواهد شد. وی با اشاره به اینكه كسانی كه با بد اخلاقی، دولت را با زشت‌ترین عبارات متهم می‌كنند نتوانسته‌اند و نخواهند توانست كوچك‌ترین سوء استفاده را از دولت در محضر قاضی عادل اثبات نمایند می‌افزاید: گر همه مستكبران و بدخواهان داخلی توان خود را بسیج كنند نمی‌توانند مانع حركت ملت به سوی قله‌های آرمانی شوند.

وی با بیان اینكه كسی كه طرفدار رهبری عزیز است باید عاشق امام زمان(عج) باشد گفت: جمهوری اسلامی ایران بنیان گذاشته شده تا پرچم امام زمان(عج) را در جهان برافراشته كند و ولایت فقیه برای این است كه دلها و ذهن‌های مردم را به سمت امام زمان(عج) سوق دهد. احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه كسانی كه مشكلات و نارضایتی‌های مردم به‌خاطر سوء‌استفاده‌ها و عملكرد آنهاست و خودشان و خانواده‌هایشان با استفاده از بیت‌المال صاحب ثروت‌های هنگفت شده‌اند امروز مدعی دولت شده‌اند و تلاش می‌كنند فضای كار را برای دولت ناامن نمایند،‌ گفت: دولت پرچمدار مبارزه با مفاسد بوده و یكی از علل اصلی هجمه به دولت همین رویكرد انقلابی بوده است.

برخی مدعی هستند که بنده با بیان اینکه ولایت فقیه را نمی خواهیم گفته ام که ظهور آغاز شده است ولی من چنین حرفی نزده ام بلکه معتقدم هر چقدر به ظهور نزدیکتر شویم احساس نیاز بیشتری به ولی فقیه پیدا می کنیم

منابع آگاه چیز دیگری می‌گویند

اما گزارش منابع غیر رسمی به نقل از حاضرین در این جلسه حكایت از مطالب دیگری دارد كه در نوشته سایت ریاست‌جمهوری به آنها اشاره‌ای نشده است. براین اساس، سخنان تنش آلود سخنران نشست علیه دستگاه قضایی، حمایت مجدد و كامل از مشایی و دیگر چهره‌های حاشیه ساز دولت، طرح برخی مسائل تازه در موضوع اختلاس و اولین توضیح رئیس‌جمهور درباره عزل متكی و... از محورهای اصلی این نشست بوده است. مهم‌تر ین روایت غیر رسمی مربوط به خبرگزاری فارس است كه به نقل از یکی از حضار گزارش داده است: برخی از اعضای ستادهای انتخاباتی از دو هفته پیش به صورت گزینشی از برخی اعضای ستاد‌های احمدی‌نژاد برای حضور در این نشست، دعوت کرده‌ بودند تا در این نشست میزگردگونه با حضور رئیس‌جمهور و مجتبی ثمره هاشمی، مریم مجتهد زاده، محمد جعفر بهداد و مسعود زریبافان شركت كنند. البته در این مراسم برخی دیگر از چهره‌های دولتی و دو مهمان ویژه ورزشی نیز حضور داشتند؛ علی اکبر جوانفکر، عباس امیری فر، ابوالحسن فقیه، محمدحسن صالحی مرام، محمد شیخان و... از دولتی‌ها و حمید سوریان و یوسف کرمی هم از جمله ورزشی‌های این نشست بوده‌اند.

بر اساس شنیده‌های منابع غیر رسمی احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان دو ساعته خود با هواداران، گرچه مشایی، بقایی، رحیمی را در کنار خود نداشته اما دفاع تمام قدی از آنها می‌کند و قریب به این مضامین را می‌گوید که هرکجا که خواستیم حرفی بزنیم گفتند مشایی پشت سر قضیه است و به او حمله کردند و سپس نوبت به رحیمی، بقایی و ثمره مظلوم رسید.

در این نشست احمدی‌نژاد روایت‌های جالبی از بهایی و حجتیه‌ای خواندن دولتی‌ها یا ارتباط با رمال‌ها ذكر كرده و با رد تمامی این اتهامات می‌گوید: برخی معتقدند ما طلسم محبت شده‌ایم!

وی در ادامه با بیان اینکه دولت را به انحراف متهم می‌کنند اظهار داشت: این حرف سخیفی است که به ما می‌گویند اسم از امام زمان(عج) می‌برید ولی ولایت فقیه را قبول ندارید. برخی مدعی هستند که بنده با بیان اینکه ولایت فقیه را نمی‌خواهم گفته‌ام که ظهور آغاز شده ولی من چنین حرفی نزده‌ام بلکه معتقدم هر چقدر به ظهور نزدیکتر شویم احساس نیاز بیشتری به ولی فقیه پیدا می‌کنیم. همانگونه که تبعیت از پیامبر برای خداوند است تبعیت از ولایت و ولی فقیه نیز بایستی برای خداوند باشد.

احمدی نژاد

اما حمایت احمدی‌نژاد از برخی از اعضای دفترش نكته جالب دیگری است كه در گفته‌های منابع غیر رسمی به آنها اشاره شده است. در همین رابطه احمدی‌نژاد به دفاع از عملکرد قائم‌مقام دستگیر شده بانک مرکزی بر می‌خیزد و به گفته منبع آگاه می‌گوید: ادعا دارند که بایستی نظارات بیشتری داشتید و کوتاهی در نظارت انجام داده اید؛ آنان با رئیس بانک مرکزی کاری ندارند ولی قائم‌مقام وی را دستگیر و به زندان می‌فرستند و به وی می‌گویند اگر بگویی که کار مشایی بوده تو را آزاد می‌کنیم اما وی در پاسخ می‌گوید آن فرد بی‌گناه است؛ وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کنند و این در حالی است که با مدیرعامل بانک صادرات کاری ندارند.

بنا بر اعلام این منبع آگاه، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود باز هم از رئیس دفترش که در این برنامه غایب بوده حمایت می‌کند و خاطرنشان می‌کند: به ما گفتند که مشایی به برخی ائمه جماعات کمک کرده و به دنبال آن، ائمه جماعات آن مبالغ را برگردانند که اشتباه کردند، بنده با صراحت اعلام می‌کنم من آن مبالغ را داده بودم چراکه بالاخره مسجد، منطقه و مردم خرج دارند. در حالی كه انتقاد احمدی‌نژاد از سایر قوا مسبوق به سابقه است به گفته حاضرین احمدی‌نژاد در این نشست حمله تندی نیز به منتقدان و حتی قوه قضائیه كرده و در مورد اتهاماتی که به محمدرضا رحیمی وارد می‌شود،گفته است: دو سال است که رئیس قوه قضائیه معاون اول دولت را متهم به فساد اقتصادی کرده است ولی نمی‌توانند این اتهام را ثابت کنند. گفته‌ام که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم. وی ‌اضافه می‌كند: این دولت به قوه قضائیه اعلام کرده که آبروی دولت را برده اید و اگر هم قرار به محاکمه است بایستی علنی صورت گیرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به این موضوع اشاره می‌كند كه بنده فقط 10 درصد حرف‌ها را تاکنون زده‌ام و شاید 25درصد دیگر را در آینده بگویم ولی مابقی را هیچ‌گاه نمی‌توانم به دلایل مصلحتی و حفظ نظام و انقلاب بیان کنم.

سایت «نسیم» نیز بخش دیگری از سخنان احمدی‌نژاد در این نشست را منتشر كرده و می‌نویسد احمدی‌نژاد در این نشست در خصوص عزل منوچهر متکی با بیان اینكه متکی در هر دو دوره ریاست‌جمهوری کاندیدای من نبود بخصوص در دوره دوم چرا که در زمان وزارت وی چهار دیپلمات به سایر کشورها پناهنده شدند،‌ گفته است: در جلسه‌ای تصمیم بر آن گرفته شد که متکی از دولت کنار گذاشته شود ولی پس از آن جلسه وی در جلسات دولت حضور نیافت تا آنکه یک شب ساعت 12 ایشان را پیدا کردیم و به وی پیشنهاد ریاست سازمان انرژی اتمی را دادیم که ایشان گفت: من می‌خواهم برای گسترش روابط به سنگال بروم و پس از بازگشت در خصوص این مورد صحبت خواهیم کرد و پس از آن به وی گفتم که از نظر من، شما دیگر وزیر نیستید. پس از سفر متکی به سنگال آقایان در پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری حکم ایشان را زود منتشر کردند که من گفتم که این حکم را بردارید و آنها مقاومت کردند و گفتند که این خبر اعلام شده است.

آنان با رییس بانک مرکزی کاری ندارند ولی قائم مقام وی را دستگیر و به زندان می فرستند؛ وزیر اقتصاد را استیضاح می کنند و این در حالیستکه با مدیر عامل بانک صادرات کاری ندارند

تكذیبیه دولت و پایان ماجرا

با این همه شامگاه دیروز كه روزنامه‌ها آخرین ساعات كاری شان را سپری می‌كردند تكذیبیه‌ای از سوی مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری درباره خبرهای منابع آگاه منتشرشد كه به طور كلی هر آنچه غیر از پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر كرده را غیر رسمی خواند. مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری اعلام كرد: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری تنها مرجع رسمی انتشار اخبار رئیس‌جمهور است.

به گزارش ایسنا مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری در جوابیه‌ای تاكید كرد: اقدام تعدادی از سایت‌های خبری در انتشار برخی مطالب و اخبار نادرست درباره دیدار رئیس‌جمهور با حامیان گفتمان انقلاب اسلامی که با هدف حاشیه‌سازی و تخریب دولت خدمتگزار انجام شده را به شدت تکذیب می‌كنیم و ضمن دعوت رسانه‌ها به حفظ اصول اخلاقی و رسانه‌ای موکداً اعلام می‌نماییم که «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری» تنها مرجع رسمی انتشار اخبار و دیدگاه‌های رئیس محترم جمهور می‌باشد. مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست‌جمهوری پیگیری حقوقی اشاعه دهندگان اخبار کذب و دروغین در خصوص سخنان ریاست‌جمهوری که با هدف نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی انجام می‌شود را برای خود محفوظ می‌داند.

بخش سیاست تبیان

منابع:تهران امروز