تبیان، دستیار زندگی
آن چه مشاهده می کنید، تصویری از دعوت نامه تازه داماد «کمیل ایمانی» به اقوام و آشنایانش می باشد. در این دعوت نامه با دست خط جناب داماد ،‌نوشته شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت عروسی یک شهید /عکس


آن چه مشاهده می کنید، تصویری از دعوت نامه تازه داماد «کمیل ایمانی» به اقوام و آشنایانش می باشد. در این دعوت نامه با دست خط جناب داماد ،‌نوشته شده است...


شهید کمیل ایمانی

آن چه مشاهده می کنید، (یادگاری یک شهیدی است که باید اسباب شرمندگی بسیاری از ما شود که راه و رسم سربازی و جانبازی را فراموش کرده ایم اما ادعاهای فلک فرسا می کنیم)، تصویری از دعوت نامه تازه داماد «کمیل ایمانی» به اقوام و آشنایانش می باشد. در این دعوت نامه با دست خط جناب داماد ،‌نوشته شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام معبودی را که حق است. حمد معبودی را که به ما بینایی و آگاهی داد تا ره حق و حقیقت را دریابیم و در عمل به آن در حد توان کوشا باشیم.

و حال عمل به یکی از احکام الهی که هم نعمت الهی می باشد بنده حقیر را به اجرا واداشت و از همان ابتدا هم از خالقم خواسته بودم  که الها تو رهنما باش و شکر معبودی را که به سوی نور هدایت نمود و زن نمونه ای تقدیم نمود. از خداوند کریم می خواهم که دو تایمان نور الله در قلب عنایت فرماید و در این روز گرانقدر و پر نشاط که روح مسلمین خندان در این روز می باشد ، حقیر به حجله عروسی رفته و از خدای بزرگ صداقت در زندگی را می خواهم.

روز 9 آذر 64 برابر با روز میلاد خاتم الانبیاء و هفته وحدت و یکی از ایام هفته بسیج می باشد و خدا را شکر که این چنین روزی به ما عنایت فرمود و همان طور که این روز آخرین پیغمبر به دنیا آمد و ما هم از دین او بهره مندیم ، امیدوارم که در دنیا و آخرت مورد لطف یغمبر و خداوند باشیم.

والسلام

در عملیات والفجر ده در منطقه حلبچه دچار مجروحیت شیمیایی گردید و در عملیات تاکتیکی ضربتی بیت المقدس هفت در منطقه عملیاتی شلمچه از کمر به پایین قطع نخاع شد . سر انجام در تاریخ 19/4/1367یعنی 24 ساعت قبل از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران در منطقه شلمچه به صف شهیدان پیوست

شهید پرویز(کمیل) ایمانی شیرکلایی

فرماندهی واحد تخریب لشگر 25 کربلا(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

در شهریور 1345 در یک خانواده مذهبی در شهر« زیراب» درشهرستان« سوادکوه» دیده به جهان گشود . خانواده اش با توجه به پایین بودن سطح در آمد ، او را طوری در دامان خود پرورش دادند تا آینده ای روشن را برایش رقم بزنند . در حال گذراندن دوران دبیرستان بود که طنین تجاوز عراق به حکومت نو پای ایران به صدا درآمد . «کمیل» در راستای دفاع از ارزش های اسلام و خون پاک شهیدان پای به جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق نهاد و از خود ایثار و رشادت های قابل تحسینی به یادگار گذاشت .

او در طول جنگ مسوولیت های مختلفی را پذیرفت که می توان به مربی تخریب لشکر 25 کربلا و فرماندهی گروهان و گردان تخریب اشاره کرد .

در عملیات والفجر ده در منطقه حلبچه دچار مجروحیت شیمیایی گردید و در عملیات تاکتیکی ضربتی بیت المقدس هفت در منطقه عملیاتی شلمچه از کمر به پایین قطع نخاع شد . سر انجام در تاریخ 19/4/1367یعنی 24 ساعت قبل از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران در منطقه شلمچه به صف شهیدان پیوست .

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین اصابتهم مصیبه قالوا انا الله و انا الیه راجعون

آنانکه چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شدند صبوری پیشه گرفته و گویند ما به فرمان خدا آمده و بسوی او رجوع خواهیم کرد. (قرآن کریم)

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد (ص) رسول الله و اشهد ان علی ولی الله

شهادت می دهیم که خدا یکتاست و محمد(ص) بنده و رسول خدا و علی (ع) حجت و محبوب خداست.

مردم دلسوخته و دلسوز، کلاس اجتماعی و فردی شما چنگ زدن به (حبل الله) و وفادار به خدمتگزاران صدیق و محبّت بین خودتان باشد که وحدت کلمه را تشکیل می دهد و باعث تشکیل صف آهنین در برابر کفار می شود و در این صورت محبوب حق تعالی می شود

خداوندا بنده ضعیف تو کمیل (و کان الانسان ضعیف) وصیت خویش را که ره آورد حیاتش می باشد با نظارت (رب الارباب) عرضه می دارد باشد که قبول حضرت دوست واقع گردد. معبودا و محبوب آنچه سبب پیوندم با آئین عزّت بخش جهاد شد و جهاد را عطر زندگی دانستم رفتار و کردار ائمه در قالب نوری بوده که بر قلبم تابیده و آنچه که سبب انتخاب مرگ خونینم شد اثرات خون سید جهاد و شهادت ابا عبدالله الحسین است وصیتم وصیت مظلوم تاریخ، دلسوز محرومان عارف به الله امیر المومنان علی(ع) هست که در لحظات آخر عمر شریفشان به امّت اسلام ارزانی داشتند الا ای مردم در این دنیای پر پیچ و خم آنچه باعث نجات من و شماست و آنچه ما را از سقوط به خوی حیوانی رهایی می بخشد تقوای الهیست ، و چه خوب است همه به تکالیفمان عمل کنیم تکلیفمان عبودیت حق تعالی که عنایت آفرینش انسان هست می باشد نه اینکه به تحصیلات زندگی کسب مقام و منصب طرح منیت مشغول باشیم و از نصرت و رهبری مولا بی بهره بشویم و چه خوب است که حق خالقمان را اداء کنیم که جهاد به گفته قرآن یکی از آنهاست (و جاهدوا فی الله حق جهاده) سوره حج آیه 78 سعی کنید کارهایتان در جهت کسب رضای حق تعالی باشد و تلاش ما بر این اساس پایه ریزی شود که حراست از حریم دین خدا را بر حریم زندگی مقدّم بدانیم و بدانید که با حفظ و مصون بودند اسلام حیات در سایه آن آسایش می یابد و چه خوب است حرکت ما در راستای به کمال رسیدنمان، و این زهد و پارسائی است که لباس عزّت بر قامت رعنای انسان میپوشاند پس خودمانرا به رودخانه معنوی که از قُلل انسانیت و عروج انسانهای عارف سرچشمه می گیرد پیوند دهیم تا به دریای عظیم و مواج اسلام برسیم و بهترین بندگان خدا شویم (ان اکرمکم عندالله اتقیکم) .

کارت عروسی یک شهید /عکس

امت بزرگوار نکند با مصائب و مشلاتی که در آینده برای دین خدا پیش می آید از انقلاب و رهبری آن کناره جوئید. حق رهبری این حرکت عظیم آنست که خودمان را عاقبت فدای خط ولایت که یقیناً الهام گرفته از ولایت و امامت و نبوّت است کنیم. آنانکه ما را از مصیبتها و معصیتها بسوی سعادتها رهنمون کردند رهبری خردمندانه مردی بزرگ بوده و حال آن که باید در اهداف طرح ریزی شده در راستای پیشبرد انقلاب حامی وحافظ و یاور و رهبر باشد، امّت است.

مردم دلسوخته و دلسوز، کلاس اجتماعی و فردی شما چنگ زدن به (حبل الله) و وفادار به خدمتگزاران صدیق و محبّت بین خودتان باشد که وحدت کلمه را تشکیل می دهد و باعث تشکیل صف آهنین در برابر کفار می شود و در این صورت محبوب حق تعالی می شود (ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاکانهم بنیاه مرصوص) و لازمه این حرکتها این است که فضیلت و چشم پوشی از مادّیات ، توکل به خدا و ترد کفّار از جامعه رعایت شود. خداوندا: به امّت ما قوّت عنایت فرما تا به عمل به مسائل گفته شده و سیعة صدر حکومت نوپای اسلامی را د رهمه ابعاد به کمال برسانند.

خداوندا به ملّت ما بینشی در حد معرفت به خرد و کتاب خودو ائمه خود عنایت فرما، چرا که راه ما و ایده ما همه از توست.

(پدرم و مادرم):

شهید پرویز(کمیل) ایمانی شیرکلایی

شما بودید که با اشکهایتان در مصائب اهل بیت (ع) مروارید عشق را در جانم افکندید و خوشا بحالتان که هدیه خدا را در موقع لزوم به دین خدا ارزانی داشتید پدرم و مادرم شما بذر محبت به خدا و ائمه و خود را در دلم کاشتید امّا آهن ربای دلم محبّت خدا را برگزید و انشاء الله و به اذن الله در یوم القیامه با سرور با هم به خدای کریم و رحیم نظاره می کنیم.

(برادرانم و خواهرم) خواسته ام از شما همچون دیگر برادرانیست منتها مسئولیت شما بیشتر و امیدوارم که خونم یک مرحله از امر به معروف و نهی از منکر برای برادرانم باشد.

(همسرم) تو به حقیقت به عنوان یک مونس و همدم در زندگیم می درخشیدی و ترا بخاطر مقاومت و تحمل شدائد در فراق من در زندگی بطور مداوم همچون خدیجه در فراق پیامبر همچون فاطمه در فراق علی همچون زینب در فراق عبدالله و بخاطر ایمانت دوست دارم و به دنبال به سعادت رسیدنم در جنات عدن منتظر به سعادت رسیدن تو و رسیدن بهم هستم. همسرم تو خود شاگرد زهرای اطهری چرا که آنچه کانون پر مهر زندگی نیاز داشت به اجراء درآوردی و در تربیت فرزندانمان که جانمایه من و توست از مکتب (ام ابیها) بهره گیر و از خداوند برای شما صبر جمیل خواستارم.

شما بودید که با اشکهایتان در مصائب اهل بیت (ع) مروارید عشق را در جانم افکندید و خوشا بحالتان که هدیه خدا را در موقع لزوم به دین خدا ارزانی داشتید پدرم و مادرم شما بذر محبت به خدا و ائمه و خود را در دلم کاشتید امّا آهن ربای دلم محبّت خدا را برگزید و انشاء الله و به اذن الله در یوم القیامه با سرور با هم به خدای کریم و رحیم نظاره می کنیم

خداوندا: به همه ملّت ما صبر در برابر مشکلات عنایت فرما و همه ما را قرین و مجری احکام الهی در جهت پیشرفت جامعه گردان.

خداوندا: امام ما را در جهت رهبری این انقلاب عظیم حافظ باش .

خداوندا: به ستارگان مظلوم جبهه های ایران پیروزی عنایت فرما.

خداوندا: آتش را در برابر ابراهیم گلستان کردی گلستان این آتش برافروخته طرف دشمن را به عاشقانت کرامت کن.

آمین یا رب العالمین

به امید زیارت کربلای امام حسین(ع) - به امید پیروزی نهائی اسلام بر صف متحد کفر

به تاریخ 7/12/66 مریوان محور دزلی کمیل ایمانی

روحش شاد و یادش گرامی

فرآوری: رها آرامی

بخش فرهنگ پایداری تبیان