تبیان، دستیار زندگی
نخستین سینمای فرانمای ایران (IMAX) آغاز به كار خواهد كرد. مهندس اكبر تشكری‌نیا, مدیرعامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران, با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح كه در مساحت 75 هزار مترمربع صورت می‌گیرد تا یك‌ماه آینده به عن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین سینمای "فرانما" در ایران احداث می شود


نخستین سینمای فرانمای ایران (IMAX) آغاز به كار خواهد كرد.

مهندس اكبر تشكری‌نیا, مدیرعامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران, با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح كه در مساحت 75 هزار مترمربع صورت می‌گیرد تا یك‌ماه آینده به عنوان یك پروژه فرهنگی بزرگ آغاز خواهد شد.

تشكری‌نیا, در مورد جزئیات این پروژه یادآور شد: سینمای فرانما كه آن را جادوی جدید سینما می‌دانند سینمایی علمی- فرهنگی است كه در آن تصاویر سه‌بعدی میان پرده و چشم ایجاد می‌شود و امروز بیشتر كلان‌شهرهای دنیا نظیر لندن، پاریس، تورنتو و شانگ‌های از آن برخوردار هستند.

وی, با اشاره به 10 هزار مترمربع زیربنای در نظر گرفته شده برای این پروژه, گفت: در حال حاضر نقشه اجرایی این پروژه تهیه شده است كه علاوه بر سینما یك مركز بزرگ فرهنگی- تفریحی و ورزشی برای همه رده‌های سنی در آن ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به موقعیت مكانی این سینما خاطرنشان كرد: با توجه به مجاورت سینما با بزرگراه نیایش و نبود پاركینگ، زمین مقابل سینما با متراژ 5 هزار مترمربع نیز به این مجموعه اضافه می‌شود كه با طراحی‌های صورت گرفته، امكان دسترسی شهروندان به هر دو فضا را فراهم می‌آورند.

تشكری‌نیا افزود: مجموعه فرهنگی- آموزشی شامل گالری، كارگاه‌های آموزشی، سالن ورزش‌های توپی، آبی، اسكیت، دوچرخه‌سواری، مهدكودك، تالارهای پذیرایی اصلی و فرعی با گنجایش 400, 250 و 200 نفر رستوران، محل نمایش و غیره از جمله امكاناتی است كه در این پروژه طراحی و برنامه‌ریزی شده است.