تبیان، دستیار زندگی
تله فیلم «روز خدا» به نویسندگی و کارگردانی بشیر آزادپور و به تهیه‌کنندگی رعنا سعادت‌نژاد به سفارش صدا و سیمای مرکز کیش تهیه و تولید می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درباره‌ عشق دو دختر به پدر


تله فیلم «روز خدا» به نویسندگی و کارگردانی بشیر آزادپور و به تهیه‌کنندگی رعنا سعادت‌نژاد به سفارش صدا و سیمای مرکز کیش تهیه و تولید می‌شود.


روز خدا»

آزادپور در گفت‌وگویی خاطرنشان كرد: تله فیلم «روز خدا» روایت گوشه‌ای از تاریخ معاصر کشور و ورود آزادگان به کشور و روایت قصه‌های پیرامون آن است. آزادپور تصریح کرد: در این فیلم برای ایجاد جذابیت‌های تصویری برای مخاطبان از تروکاژها و اسپیشیال افکت‌های سینمایی ویژه‌ای برای نمایش صحنه‌های تصویربرداری زیرآب، حمله کوسه به قایق بچه‌ها و ... استفاده می شود که به جذابیت صحنه‌ها می افزاید.

وی درباره‌ی داستان این تله فیلم بیان كرد: لیلی و لیالی خواهران دوقلوی هشت ساله‌ای هستند که از بدو تولد پدرشان را که در جنگ به اسارت درآمده ندیده‌اند. زمان روایت قصه مربوط به سال ‌1369 و ورود آزادگان به کشور است. در طول این سال‌هایی که دو قلوها با یاد و خاطره پدر زندگی می کرده اند، هر شب مادر قصه‌ای از زندگی پدر یا خاطره‌ای از او را برای دخترهایش تعریف می کند. تا اینکه خبرآزادی پدر به همراه گروهی از آزادگان می‌رسد. هر یک از اهالی محل که در روستایی است در حاشیه خلیج فارس، سعی می کنند برای خوش آمدگویی به او که پس از سال ها آزاد می شود و از اسارت برمی‌گردد کاری انجام دهد. لیلی و لیالی هم تلاش می کنند برای ورود پدر هدیه‌ای تهیه کنند که برای تهیه هزینه و پول خرید هدیه با مشکلاتی روبرو می شوند. که این اتفاقات ماجرای اصلی داستان را تشکیل می دهد. وی با بیان اینکه این تله فیلم در جزیره قشم، بندرلافت، حاشیه خلیج فارس و بندرعباس و تصویربرداری می شود، ابراز كرد: این فیلم در مدت ‌35 روز کاری، تصویربرداری خواهد شد و اواخر آبان ‌139ظ  تصویربرداری آن به پایان می‌رسد.

در این فیلم برای ایجاد جذابیت‌های تصویری برای مخاطبان از تروکاژها و اسپیشیال افکت‌های سینمایی ویژه‌ای برای نمایش صحنه‌های تصویربرداری زیرآب، حمله کوسه به قایق بچه‌ها و ... استفاده می شود که به جذابیت صحنه‌ها می افزاید.

او ابراز امیدواری کرد: این فیلم برای پخش از شبکه‌های سراسری سیما اواخر آذر ماه آماده نمایش می‌شود. در این تله فیلم بازیگرانی همچون عارفه عباس زاده، نرجس بلالی پور، فریده سلمانی، عبدالرضا بلوچی نژاد، حسین فیروزی، سعید موحدی، یاسین فتحی مقدم، رضا فتحی مقدم، عبدالله دستان، کبرا مسلمی، فاطمه دریایی، محمد علی قوی دل فرد، متین سلمانی، حمید رضا باختری به ایفای نقش می پردازند.

برخی از عوامل تولید این تله فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: فرهاد کنعانی / صدابردار: حمید پورغلام حسین / برنامه ریز ودستیار اول کارگردان : مهدی تقی پور/ منشی صحنه: رضاپورمندان / طراح لباس: نعیمه حمزوی / طراح صحنه و مدیر هنری : منصور نعیمی / مدیر تولید : محمود شهبازی / مدیرتدارکات و هنروران : اسماعیل شهری.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایسنا