تبیان، دستیار زندگی
اظهارات وزیر آموزش و پرورش در اولین همایش ملی ایران 1404...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش فراهم کننده ی زیر ساخت علمی کشور

آموزش و پرورش فراهم کننده ی زیر ساخت علمی کشور

وزیر آموزش و پرورش در اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404 :

آموزش و پرورش زیرساخت لازم برای تولید علم در كشور را فراهم می‌كند.

دكتر حاجی‌بابایی از ایجاد زیر ساخت تولید علم در كشور براساس سند جامع علمی و سند چشم‌‌انداز 1404 در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش وپرورش، حمیدرضا حاجی‌بابایی در اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404 در سالن همایش‌ های بین‌المللی رازی اظهار كرد:

آموزش و پرورش هم در سند چشم‌‌انداز 1404 و هم در اسناد بالادستی به عنوان فراهم كننده زیرساخت تولید علم در كشور معرفی شده است.

وی با اشاره به هم‌ افزایی و هماهنگی اسناد آماده شده در آموزش و پرورش طی دو سال گذشته افزود:

با توجه به این اسناد هم‌ چنین آماده شدن نقشه راه آموزش و پرورش براساس مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آینده بسیار روشنی در انتظار آموزش و پرورش است.

وی از دستیابی آحاد جامعه به دانش عمومی و رفع بی‌سوادی، ایجاد نظام آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان، تقویت تفكر و خردورزی در دانش‌آموزان، حضور مسوولانه و موثر در نظام اجتماعی و پرورش استعداد های علمی ورود به دوره تخصصی و ... را به عنوان اهداف وزارت آموزش و پرورش در راستای سند چشم‌انداز 1404 نام برد و  گفت:

سهم هزینه ‌های آموزش و پرورش براساس سند چشم‌انداز 1404 باید به 7 درصد تولید ناخالص ملی و سهم تغییرات نیز بر این اساس باید به 4 درصد برسد.

آموزش و پرورش فراهم کننده ی زیر ساخت علمی کشور

وی ادامه داد: در سند چشم‌انداز 1404 اهدافی به عنوان راهبردهای كلان آموزش وپرورش مطرح شده كه برخی از آنها با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشترك است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: براساس نقشه جامع علمی كشور 50 اقدام ملی برای آموزش و پرورش به منظور رسیدن به چشم‌انداز 1404 طراحی شده است.

وی با اشاره به نقش تعیین‌ كننده خانواده در سند جامع علمی كشور برای دستیابی به چشم‌انداز 1404 اظهار كرد:

در نظام تعلیم و تربیت، خانواده باید حضوری صمیمی‌ و مسوولیت‌پذیر داشته باشد زیرا یكی از آسیب‌های بزرگ تعلیم و تربیت، فشار سنگین حاكم بر خانواده‌هاست كه در این راستا معاونت خانواده برای اولین بار در آموزش و پرورش ایجاد شد.

حاجی‌بابایی با اعلام اینكه براساس برنامه درس ملی، كتاب‌های درسی باید طی 5 سال تغییر كند، تصریح كرد:

ساعات آموزشی براساس سند تحول و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید متناسب ‌سازی شوند.

وزیر آموزش و پرورش از هوشمندسازی 20 هزار مدرسه در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: برای رسیدن به آموزش و پرورش طراز جمهوری اسلامی ایران،

باید شهامت ایجاد تغییرات را داشته باشیم

و این تغییر باید با همكاری تمام نهاد های كشور صورت پذیرد.

وی ادامه داد: امروز اكثر اقدامات لازم در راستای برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع علمی كشور برای دستیابی به آموزش 1404 در دستور آموزش و پرورش قرار گرفته و ساختار وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای این اقدامات تغییر كرده است.

حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش با گستردگی و وسعتی كه دارد در سایه عزم ملی و مشاركت نهادهای دیگر به موفقیت خواهد رسید.

وی افزود: در همین راستا

بر دست تمام ملت ایران و نخبگان به منظور كمك به آموزش و پرورش در جهت دستیابی به آموزش و پرورش مطلوب 1404 بوسه می‌زنیم.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی