تبیان، دستیار زندگی
مالزی مقامات مالزی خواستار حذف صحنه‌های خودكشی از فیلم‌های هندی شدند مقامات مالزی در پی وقوع حادثه خودكشی مادری تامیلی پس از كشتن دو فرزند خردسال خود، خواستار تصویب سریع قانون حذف صحنه‌های خودكشی از فیلم‌های وارداتی هندی شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در پی وقوع حادثه‌ای تكان دهنده در مالزی

مقامات مالزی خواستار حذف صحنه‌های خودكشی از فیلم‌های هندی شدند

مقامات مالزی در پی وقوع حادثه خودكشی مادری تامیلی پس از كشتن دو فرزند خردسال خود، خواستار تصویب سریع قانون حذف صحنه‌های خودكشی از فیلم‌های وارداتی هندی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بی‌بی‌سی در این بیانیه كه توسط برخی از مقامات دولتی مالزی از جمله برخی از نمایندگان و وزراء منتشر شد، از اینكه وجود صحنه‌های خودكشی در فیلم‌های هندی وارداتی باعث بوجود آمدن حادثه‌های فاجعه‌آمیز ناشی از تقلید كوركورانه می‌شود، به شدت اظهار نگرانی شده است.

این مقامات این بیانیه را در پی وقوع حادثه دهشتناك خودكشی یك مادر تامیلی منتشر كردند. در این حادثه، این مادر جوان خود و دو فرزند خردسال خود را جلوی قطار می‌اندازد.

این زن جوان 30 ساله كه «سنگیتا» نام داشت، پس از مشاجره با همسرش، هر چهار فرزند خود را به راه‌ آهنی واقع در جنوب كوآلالامپور برده و در آنجا در انتظار آمدن قطار می‌ماند.

دختر بزرگتر او كه از قصد مادر خبر دار می‌شود، موفق به فرار می‌شود ولی او خود و سه فرزند خود را كه دو دختر خردسال و یك پسر بچه بود را جلوی قطار می‌اندازد كه در نهایت او و دو دخترش جان سپرده و پسر او با جراحات وخیم راهی بیمارستان می‌شود.

حادثه مرگ «سنگیتا» و دو دختر كوچكش «ساچیرا» و «ایستر»، مردم مالزی را به شدت شوكه كرده است.

براساس این گزارش صحنه‌های خودكشی در فیلم‌های دراماتیك هندی بسیار متدوال است. البته این صحنه‌های در فیلم‌هایی كه برای مخاطبین تامیلی ساخته می‌شود بیشتر به چشم می‌خورد.

در ادامه این گزارش آمده است: متاسفانه، امروزه خودكشی در میان اقلیت تامیلی‌ها به مراتب گزارش می‌شود. تامیلی‌ها جزو فقیرترین جوامع كشور مالزی هستند و برای امرار معاش با سختی‌های فراوانی روبرو هستند.

لینک

بالیوود -- سالانه 900 فیلم

گسترش زمینه همكاری هالیوود و بالیوود