تبیان، دستیار زندگی
آن دسته از افرادی که به عکاسی علاقمند هستند، حتما به عکس پانوراما نیز علاقه خاصی دارند. ابته این نوع عکاسی کمی دشوار می باشد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکاسی پانورامایی چگونه است؟


آن دسته از  افرادی که به عکاسی علاقمند هستند، حتما به عکس پانوراما نیز علاقه خاصی دارند. البته این نوع عکاسی کمی دشوار می باشد.

آنچه در ادامه آمده عکس برداری پانورامایی ، شارژری که مناسب برای تمامی لب تاپ ها و موبایل ها باشد و امکانات لمسی با توجه به نحوه لمس کردن است ، که به عنوان سه فناوری جدید و جالب عنوان شده اند

عکس برداری از پانوراما با پرتاب توپ!

عکاسی پانورامایی چگونه گرفته می شود؟

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به عکاسی علاقمند هستند، احتمالا به عکس پانورامایی نیز علاقه دارید. البته این نوع عکاسی کمی دشوار می باشد.

توپ panoramic   این مشکل را حل کرده و شما به راحتی با پرتاب کردن آن به سمت بالا ، می توانید عکس های پانوراما بگیرید.

این توپ  که دارای 36 دوربین مخصوص تلفن همراه می باشد و  طراحی آن به نحوی است که با پرتاب آن به بالا، بطور خودکار دوربین های قرار داده شده در آن، عکس هایی  با زوایای 360 درجه از اطراف می گیرد و با نرم افزار مخصوص آن با کنار هم قرار دادن عکس ها یک عکس پانوراما بدست آید.. این تکنولوژِی در سال 2010 به عنوان یک  اختراع ثبت شده است، و با تلاش مخترعان آن گسترده شدن آن انتظار می رود.

*************

چه چیزی صفحه را لمس می کند؟

در حال حاضر صفحه نمایش های لمسی، زمانی که آنها را لمس می کنید، این قابلیت را ندارند که بدانند چه چیزی آنها را لمس کرده و فقط می توانند نقطه مورد لمس را تشخیص دهند.

از آنجا که بشر همیشه به دنبال بهتر شدن می باشد، چند محقق از دانشگاه کارنگی ملون در نظر دارند  سیستمی بسازند که نمایشگر قادر به تشخیص  شئ لمس کننده باشد.

عکاسی پانورامایی چگونه گرفته می شود؟

این روش TapSense  نام دارد. محققین میکروفونی که دارای حساسیت می باشد را به نمایشگر لمسی اضافه کرده اند که صداهای اطراف را بشنود.

حالا نمایشگر شما می تواند با این عمل صدای ها را تشخیص دهد و برای هر کدام نیز یک واکنش داشته باشد.

به عنوان مثال لمس با نوک انگشت، ناخن ، ضربه زدن  و ....

ما می توانیم از روش های مختلفی برای لمس کردن استفاده کنیم  و برای هر مدل نیز واکنشهای  متفاوتی را شاهد باشیم. برای مثال زدن با پشت انگشت که مانند در زدن می باشد، برای باز کردن منوی باشد. همانطور که می بینید تنها با اضافه شدن یک میکروفون به تبلت یا تلفن هوشمند کلی  قابلیت جدید اضافه می شود.

باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در حال حاضر، این طرح فقط در حال بررسی و در مرحله تحقیق می باشد.  همچنین میکروفن استفاده شده در این روش با میکروفن نصب روی گوشی که برای برای تماس ها و امور صوتی مس باشد متفاوت است.

توپ panoramic دارای 36 دوربین مخصوص تلفن همراه می باشد و طراحی آن به نحوی است که با پرتاب آن به بالا، بطور خودکار دوربین های قرار داده شده در آن، عکس هایی با زوایای 360 درجه از اطراف می گیرد

*************

شارژ ویژه!

زمانی که به مکانی برای مدتی می روید، جزء اولین وسایلی که در لیست  وسایل همراه می گنجانید شارژر تلفن همراه ، لب تاپ و ... می باشد. چراکه در صورت اتمام باطری ممکن است شما را بی وسیله کند. در صورتی که هریک از اعضای خانواده از محصولات یک شرکت استفاده می کنند و تعداد شارژر ها زیاد می شود. استفاده از یک شارژر مشترک جهت تمامی موبایل ها و لب تاپ ها به تصویب رسیده بود و بر روی آنها کار شده است در اینجا به یکی از نمونه های ارائه شده می پردازیم.

عکاسی پانورامایی چگونه گرفته می شود؟

یک نوع دستگاه به نام  USNA 120W که برای شارژ و روشن کردن تمام لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و نکته جالب در طراحی آن سازگاری با توان های متفاوت (تا 120 وات) و همچنین دستگاه‌های قابل حملی که بوسیله USB شارژ می باشدبرای نمونه ارزه شده است.

از ویژگی‌هایی این شارژر می‌توان به نکات زیر اشاره نمود

* ابعاد کوچک و باریک

* فضای بیشتر و کاهش تعداد شارژرهای مورد نیاز یک کاربر

* وجود دو درگاه USB برای شارژ دستگاه‌های قابل حمل دیگر که به خاطر جریان قدرتمند 1 و 2 آمپری بر روی درگاه USB آن دستگاه‌هایی که برای شارژ به آن اتصال پیدا می‌کنند 30%~50% سریع‌تر از درگاه USB یک رایانه برای شارژ کردن عمل می‌نمایند.

* راندمان بالای 90 درصد و به کارگیری کلیه سیستم‌های محافظتی OVP / OTP / OCP / OPP / SCP در این شارژر از دیگر مزیت‌های USNA 120 می‌باشد.

* وجود یک  LED به منظور نمایش شارژ نوت‌بوک و یا استفاده از درگاه USB با نمایش رنگ سبز و قرمز در آن تعبیه شده است.

سازندگان معتقدند این شارژر به علت پشتیبانی از محدوده گسترده ولتاژی 100 - 240 در تمامی کشورها قابل استفاده می‌باشد.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

wikipedia

HARLEM LITTLE LEAGUE TEE-BALL 2011 Schedule

MOBILE PHONE BATTERY CHARGER