تبیان، دستیار زندگی
توصیه های این مقاله را در انتخاب اسباب بازی متناسب با کودکان دبستانی ، به خاطر داشته باشید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسباب بازیهای سن دبستان


توصیه های این مقاله را در انتخاب اسباب بازی متناسب با کودکان دبستانی ، به خاطر داشته باشید:


پازل نقشه جهان

اگر برای فرزند خود دوچرخه، اسکیت، اسکوتر و... تهیه می کنید به علامت استاندارد یا سایر علائمی که بی خطر بودن و مناسب بودن وسیله را تأیید می کنند، دقت فرمایید. اقدامات ایمنی و پیشگیرانه مربوط به هر وسیله را حتماً رعایت کنید و به فرزند خود هم آموزش دهید. مثلاً هرگز به وی اجازه ندهید که بدون مچ بند ، زانو بند و کلاه ایمنی به اسکیت سواری بپردازد. نحوه پوشیدن و استفاده از چنین لوازم ایمنی را نیز به فرزندتان آموزش دهید. فرمان و ترمز دوچرخه را دائماً چک کنید. فروشگاه های لوازم ورزشی اطلاعات مفیدی درباره ی دنده های استاندارد، ترمز و فرمان استاندارد در اختیار شما قرار خواهند داد.

توجه داشته باشید که بادکنک ، یکی از عوامل ایجاد کننده ی مشکلات خفگی برای کودکان تا سنین هشت سالگی است. به فرزندتان اجازه ندهید که با تکه های ترکیده بازی کند یا سعی در ساختن بادکنک های کوچکتر از تکه های پاره شده ی بادکنک نماید. برخی کودکان در این سنین تکه های نایلونی را به دهان فرو می برند تا بالونهای کوچکی از آن بسازند. این کار سوانح خفگی زا در پی خواهد داشت.

به فرزندتان آموزش دهید که هرگز تیر و کمان، تفنگ و... را نباید به سمت دیگران نشانه بروند. توجه داشته باشید که نه تنها تفنگ های ساچمه ای و بادی بلکه سایر انواع تفنگ های اسباب بازی که تیر از هر جنسی از آنها پرتاب می شود. می تواند کشنده باشد.

تیر و کمان یا سایر بازیهای دارت . هدف ، بایستی از جنسی نرم و ملایم باشد یا درنوک تیز و انتها برچسبهای نرمی داشته باشند و هرگز نوک یا پیکان تیز نداشته باشند.

تفنگ های اسباب بازی بایستی از رنگ هایی تشکیل شده باشند که با تفنگ های واقعی و اسلحه شباهت نداشته و امکان اشتباه گرفتن آنها با اسلحه وجود نداشته باشد.

به فرزندتان آموزش دهید که هرگز تیر و کمان، تفنگ و... را نباید به سمت دیگران نشانه بروند. توجه داشته باشید که نه تنها تفنگ های ساچمه ای و بادی بلکه سایر انواع تفنگ های اسباب بازی که تیر از هر جنسی از آنها پرتاب می شود. می تواند کشنده باشد. سالیانه دهها مورد مرگ و میر از این دست گزارش می شود. کودکان کمتر از 16 سال نمی بایست از چنین وسایل استفاده کنند.

اسباب بازی های الکترونیکی بایستی از لحاظ سیم پیچی و ساختار، استاندارد و ایمن باشند. توصیه می شود این وسایل را دایماً از جهت ایمنی و سیم پیچی چک نمائید.

اسباب بازیهایی که در اثر استفاده یا به علت الکترونیکی بودن گرم می شوند، تنها برای کودکان بالای 8 سال توصیه می شود.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : شهرزاد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.