تبیان، دستیار زندگی
در آموزش و پرورش ما نیاز به تغییرات ناپیوسته داریم. وی از مدیران خواست که با کار گروهی وتکیه بر خرد جمعی، موانع موجود در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت را برطرف کنند.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلید مدیریت ایجاد انگیزه علمی در دانش آموزان است

کلید مدیریت ایجاد انگیزه علمی در دانش آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

کلید مدیریت ایجاد انگیزه علمی در دانش آموزان است

رحیم زمانی در همایش نشست212 دبیر نخبه و صاحب نظر دوره متوسطه استان گفت:کلید مدیریت ایجاد انگیزه علمی در دانش آموزان وهدایت تحصیلی آنان در دست معلمان است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در همایش نشست نماینده گان دبیران نخبه وصاحب نظر دروس متوسطه نظری که با همت معاونت متوسطه اداره کل در سالن همایش ولایت این اداره برگزار شد گفت: کلید مدیریت ایجاد انگیزه علمی، معرفتی و هدایت تحصیلی دانش آموزان در دستان معلمان است.

رحیم زمانی در میان عوامل مختلف تاثیر گذار در ارتقای سطح علمی و معرفتی دانش آموزان نقش معلم وخانواده را بارز دانست و افزود: ریشه های اصلی افت تحصیلی مدارس را باید درخانواده، جامعه، تفاوت های فردی دانش آموزان و در مدرسه با مولفه های کادر اجرایی، آموزشی و فیزیک مدرسه جستجو کرد.

کلید مدیریت ایجاد انگیزه علمی در دانش آموزان است

وی از دبیران و معاونین آموزشی خواست که به هشدارهایی مانند انباشتگی تکالیف تحصیلی، حضور نامرتب در کلاس، بی حوصلگی و خواب آلودگی در میان دانش آموزان توجه کافی داشته باشند و با تحلیل علمی رفتار هر دانش آموز راه کارهای مناسب را برای افزایش رشد تحصیلی و معرفتی پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش ما نیاز به تغییرات ناپیوسته داریم.

وی از مدیران خواست که با کار گروهی و تکیه بر خرد جمعی، موانع موجود در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت را برطرف کنند.

رحیم زمانی استفاده از نیروهای با تجربه وفعال در گروه های آموزشی، نقد وبررسی کتب آموزشی توسط این گروه ها و ارائه روش های تدریس جدید را با توجه به در نظر گرفتن علایق ونیازهای دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی خواستار شد.

گفتنی است، 212 نفر از دبیران نخبه و صاحب نظر دروس متوسطه استان ، فصل تابستان در کمیته های هفت گانه دروس متوسطه به بررسی دلایل افت و رشد تحصیلی دانش آموزان خصوصآ پایه اول متوسطه پرداختند که بررسی نتایج فعالیت این کار گروه ها از جمله اهداف این همایش بود.

منبع: خبرگزاری پانا


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: نوربخش