تبیان، دستیار زندگی
ما به شما می‌آموزیم که چگونه می‌توان بدون رنگ‌آمیزی، بعضی رنگ‌‌‌‌‌ها را در یک اتاق به کار برد. چگونه می‌شود با به کار بردن یک رنگ و طرح مناسب، دکوراسیون اتاق جلوه‌ای خاص بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند نمونه دكوراسیون ارزان، ولی زیبا


ما به شما می‌آموزیم که چگونه می‌توان بدون رنگ‌آمیزی، بعضی رنگ‌‌‌‌‌ها را در یک اتاق به کار برد. چگونه می‌شود با به کار بردن یک رنگ و طرح مناسب، دکوراسیون اتاق جلوه‌ای خاص بگیرد.


1- رنگ در فرم‌‌‌‌‌های مختلف

دكوراسیون

رنگ دیوارهای سفید این اتاق به خاطر وجود اثاثیه و مبلمان رنگارنگ با پارچه‌‌‌‌‌های متنوع محو شده است.

دلیل: اگر چه هر کدام از اثاثیه‌‌‌‌‌ها دارای رنگی متفاوت است، به خاطر کار هنری ساده آویزان شده در بالای شومینه همه سایه رنگ‌‌‌‌‌ها را نمایان می‌سازند. طرح روی صندلی راهی مطلوب برای ایجاد یکپارچگی است. کاناپه چرمی و صندلی چوبی کنتراست جذابی ایجاد نموده است.

2- ویژگی و سبک کاغذ‌دیواری

دكوراسیون

کاغذ‌دیواری زیبا در رنگ‌‌‌‌‌های با شکوه این اتاق پذیرایی را به مکانی شگفت‌انگیز تبدیل نموده است.

دلیل: اغلبِ کاغذ‌دیواری‌های جدید بر طرح‌‌‌‌‌های قدیمی و کلاسیک برتری دارد. ظرافت کاغذ‌دیواری از ترکیب رنگ‌‌‌‌‌های پاییزی و غنی نشأت گرفته است. برای‌ ‌‌‌"‌های‌لایت" کردن زیبایی طرح، بقیه‌ی مبلمان، ساده و بی‌رنگ انتخاب شده‌اند.

3- تک‌رنگی حیرت‌آور

دكوراسیون

سایه‌‌‌‌‌های سبز‌رنگ در اثاثیه و پارچه‌‌‌‌‌ها ظاهری شاداب به اتاق خواب بخشیده‌اند.

دلیل: سایه‌‌‌‌‌های این رنگ در یک طرح باعث انسجامند. وسایل بی‌رنگی هم‌چون تخت‌خواب و لامپ سفید، رنگ سبز را از هم باز می‌سازند.

4- ترکیب و هماهنگی

دكوراسیون

از ترکیب رنگ‌‌‌‌‌هایی مثل این صندلی کتان شطرنجی و پشتی طرح‌دار، ابایی نداشته باشید.

دلیل: طرح‌‌‌‌‌ها با هم ترکیب یافته‌اند. در غیر این صورت، ظاهری شلوغ و در هم و برهم ایجاد می‌شود. آذین‌بندی‌‌‌‌‌های یک‌دستِ روی صندلی کتانی و پشتی سفید، از رنگ پشتیِ طرح‌دار ایجاد شده‌اند.

5- رنگ روستایی

دكوراسیون

این اتاق خواب دارای پرده‌‌‌‌‌های سبز مایل به زرد است. پرده‌‌‌‌‌ها به خاطر رنگ پر طراوت خود، مرکز توجه این اتاق پذیرایی هستند. پنجره‌‌‌‌‌ها خیلی متقارن هستند، از این رو، رنگ گرم توازن اتاق را برهم نمی‌زند. طرح‌‌‌‌‌های روی پرده ظرافت بدیعی به اتاق بخشیده‌اند.

6- میزان رنگ

دكوراسیون

گاهی اوقات رنگ‌‌‌‌‌ها با مایه‌های کم به کار می‌روند، همان طور که به وسیله وسایل و میز این اتاق مشخص هستند.

دلیل: برای ایجاد ظاهری ساده، رنگ‌‌‌‌‌ها به طور ظریف در این اتاق سفید رنگ به کار برده شده‌اند.

7- اهمیت فرش

دكوراسیون

این فرش جالب که در این اتاق پذیرایی استفاده شده است، میزانی از رنگ را با خود به همراه دارد. فرش‌‌‌‌‌های طرح‌دار زیبا راهی برای افزودن رنگ به هر اتاقی هستند. این اتاق هم به وسیله فرش و وسایل پذیرایی دارای جلوه‌ای خاص شده است.

8- نتیجه مطلوب

دكوراسیون

کوسن‌‌‌‌‌های سبز و آبی راه‌راهی که استفاده شده‌اند، آشپزخانه را به مکانی دنج و راحت تبدیل کرده‌اند. از آن‌جا که پنجره‌‌‌‌‌ها در گوشه بدون پرده هستند، این کوسن‌‌‌‌‌ها فضا را تعدیل كرده‌اند. راه‌راه یا شطرنجی، طرح‌های کلاسیکی هستند که به مرور زمان "دِمده" نمی‌شوند (از مد خارج نمی‌شوند)؛ به ویژه اگر در قالب‌‌‌‌‌هایی آرام‌بخش به کار گرفته شوند.

9- قهوه‌ای‌‌‌‌‌های غنی

دكوراسیون

در این اتاق نشیمن دنج همه شیوه‌‌‌‌‌ها با استفاده از پارچه‌‌‌‌‌های جدید، میز قهوه‌ای‌رنگ و صندلی سنتی ترکیب شده‌اند. هر پارچه طرح‌داری در این اتاق جدید و در "کنتراست" با صندلیِ کتانیِ کلاسیک است. وسایل آبی و قهوه‌ای‌رنگ هم جدید به نظر می‌رسند.

10- وسایل چینی

دكوراسیون

این کمد چینی‌آلات سفید‌رنگ در آشپزخانه، با وسایل آنتیک رنگارنگ پر شده است. گلدان‌‌‌‌‌ها و کاسه‌‌‌‌‌های چینی دارای ظرافت و قشنگی منحصر به فردی هستند. دستمال‌‌‌‌‌های رنگی بالای کمد هم، رنگ را به فضا اضافه كرده‌اند.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: covert