تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم از زمان زیاد بالا آمدن ویندوز خسته شده اید، به شما توصیه می كنیم این چند سطر را بخوانید. در این مقاله راهی به شما معرفی می شود كه بوسیله آن می توانید از شر این انتظار طولانی خلاص شوید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صرفه جویی در زمان بالا آمدن ویندوز
صرفه جوئی در زمان بالا آمدن ویندوز


اگر شما هم از زمان زیاد بالا آمدن ویندوز خسته شده اید، به شما توصیه می كنیم این چند سطر را بخوانید. در این مقاله راهی به شما معرفی می شود كه بوسیله آن می توانید از شر این انتظار طولانی خلاص شوید به طوریكه تنها با فشردن كلید روشن بعد از چند ثانیه كامپیوترتان از خواب زمستانی به زندگی باز می گردد.

برای این منظور باید كامپیوتر را در حالت hibernation یا خواب زمستانی! قرار دهید. در این وضعیت بعد از روشن شدن كامپیوتر  همه پنجره ها و برنامه هایی كه در حال اجرا  بودند به وضعیت قبل باز می گردند. البته سریعتر از آنچه كه فكر می كنید.

صرفه جوئی در زمان بالا آمدن ویندوز

تنظیمات لازم برای بیدار كردن كامپیوتر از خواب زمستانی

ــ به control panel بروید و روی power option دابل كلیك كنید.

ــ بعد از اینكه پنجره power option properties باز شد وارد قسمت hibernation شوید و برای Enable hibernation یك علامت تیك بگذارید (اگر ندارد) سپس روی OK كلیك كنید.

ــ زمانیكه می خواهید كامپیوتر را ترك كنید روی start كلیك كنید. سپس روی Turn off computer كلیك كنید. در این لحظه پنجره Turn off computer در برابر شما ظاهر می شود.

ــ اكنون كلید shift را فشرده و نگه دارید. و یك گزینه جدید hibernation ظاهر می شود روی hibernation كلیك كنید.

ــ كامپیوتر شما وضعیت موجود را در حافظه ذخیره می كند و خاموش می شود. زمانیكه كامپیوتر خود را روشن می كنید برنامه ها و فایلهایی كه باز كرده بودید به همان صورت قبل از خاموش كردن ظاهر می شود.

این روش بهتر از قرار دادن كامپیوتر روی حالت stand by است در بعضی از كامپیوتر ها و لپ تاپ ها استفاده از stand by سبب هنگ كردن كامپیوتر می شود به علاوه اینكه باید صدای فن كامپیوتر را هم تحمل كرد .

این روش بهتر از قرار دادن كامپیوتر روی حالت stand by است در بعضی از كامپیوتر ها و لپ تاپ ها استفاده از stand by سبب هنگ كردن كامپیوتر می شود به علاوه اینكه باید صدای فن كامپیوتر را هم تحمل كرد البته روشن بودن فن كامپیوتر برای مدت طولانی باعث كشیدن گرد غبار به داخل كامپیوتر می شود. اگر تا به حال از این روش استفاده نمی كرده اید حتما این روش را امتحان كنید حتماً در مزایای این روش با ما موافق خواهید بود.


برگرفته از سایت سنجش مستمر