تبیان، دستیار زندگی
برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی روی آنتن رفت که بازهم پرسپولیس به سوژه اول تبدیل شد و در این بین محمد رویانیان و حمید استیلی به عنوان دو متهم اصلی در ناکامی‌های اخیر سرخپوشان روی خط آمدند و البته با عادل فردوسی‌پور به تندی صحبت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی استیلی از کوره در رفت


برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی روی آنتن رفت که بازهم پرسپولیس به سوژه اول تبدیل شد و در این بین محمد رویانیان و حمید استیلی به عنوان دو متهم اصلی در ناکامی‌های اخیر سرخپوشان روی خط آمدند و البته با عادل فردوسی‌پور به تندی صحبت کردند.


استیلی

عادل فردوسی پور برای برنامه دوشنبه شب 90 سوالی را انتخاب کرد که خیلی موضوع روز نبود. با این حال نظرسنجی برنامه نود در مورد سطح فنی بازیکنان دهه 60 ، 70 و 80 بود که در پایان برنامه حدود یک میلیون و 600 هزار پیامک به برنامه ارسال شد که 68 درصد از مردم بازیکنان دهه 70 را فنی‌تر معرفی کردند، 23 درصد به بازیکنان دهه 60 رای دادند و 9 درصد نیز معتقد بودند که کیفیت فنی بازیکنان دهه 80 از بقیه بیشتر است.

در برنامه دوشنبه شب نود امیر حاج رضایی به عنوان کارشناس حضور داشت و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. او پرسپولیس را هم آنالیز کرد و اوضاع فوتبال ایران را به بازار مسگرها تشبیه کرد که سروصداهای زیادی دارد و صدای شما به جایی نمی رسد. حاج رضایی در تحلیلش از اوضاع این روزهای پرسپولیس گفت: پرسپولیس روح بیماری دارد که این مساله عوامل مختلفی از جمله عدم ثبات مدیریتی، ترکیب نامتجانس هیئت مدیره کنونی، عدم حمایت تماشاگران، افت بازیکنان و همچنین تداخل وظایف که یک نکته کلیدی منفی در کار پرسپولیس موثر بودند. صحبت با مربیان دیگر همچون شمشیری بالای سر استیلی بوده که اعتماد به نفس را از او گرفته است.

در ادامه بررسی اوضاع پرسپولیس در نود محمد رویانیان مدیرعامل این باشگاه روی خط آمد و در مورد اوضاع این روزهای این باشگاه و احتمال تغییرات در کادر فنی گفت: می پذیرم که شرایط سختی داریم اما قبول نمی کنم که به بن بست رسیده ایم چرا که مطمئنم به شرایط خوب خواهیم رسید.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سپس به مشکلاتی که در این باشگاه دارد اشاره کرد و عوامل مختلفی را در نتیجه نگرفت این تیم برشمرد که مهمترین آن مسائل مالی بود و ساختار باشگاه بود. او سپس مشکلات چندگانه ای را برای پرسپولیس مطرح کرد و از استعفای 9 مدیر باشگاه پس از حضور وی خبر داد که به مشکلاتش اضافه کرده بود.

حمید استیلی روی خط آمد و در شرایطی عصبانی به نظر می رسید به انتقاد از روند در پیش گرفته عادل فردوسی پور پرداخت و تاکید کرد که این برنامه با نظرسنجی هایی که گذاشته حرمت اهالی فوتبال از جمله علی پروین را نگه نداشته است. استیلی نظرسنجی هفته گذشته 90 را زیر سوال برد و آن را به عنوان توهینی به علی پروین تلقی کرد

رویانیان با تاکید بر اینکه مشکلات مالی این باشگاه حل شده است از مشکلات فنی به عنوان مهمترین دغدغه این روزهای سرخپوشان اشاره کرد و گفت:  من با استیلی ارتباط مستمر دارم و می‌دانم که روحیه‌اش خیلی بهتر از قبل شده است. استیلی تا زمانی که سرمربی پرسپولیس است، باید به طور کامل حمایت شود.

زمانی که عادل فردوسی پور قصد داشت در مورد گزینه های مربیگری پرسپولیس با رویانیان حرف بزند مدیرعامل سرخپوشان از دادن اطلاعات تکمیلی طفره می رفت و نخواست مشخص کند که حمید استیلی تا چه زمانی سرمربی پرسپولیس خواهد ماند. در این میان فردوسی پور که از طفره رفتن رویانیان جا خورده بود با خنده به او گفت که "آقا شما کشتید ما رو با این جواب ها". البته رویانیان هم در پاسخ گفت: نه آقا این شمائید که ما را کشتید!

رویانیان در پاسخ به اصرارهای مجری برنامه نود تاکید کرد اینکه استیلی تا چه زمانی به عنوان سرمربی پرسپولیس خواهد ماند جزو اسرار است و استیلی در جریان مذاکرات باشگاه با همه گزینه های باشگاه قرار دارد.

نود

وی در مورد استعفای محمد پنجعلی نیز گفت: رئیس مجمع پرسپولیس باید استعفای او را قبول کند. البته خود پنجعلی، استیلی را به همراه دو نفر دیگر در کمیته فنی انتخاب کرده بود، اما او با ماندن استیلی مخالف بود. به هر حال آقای استیلی فعلا مورد حمایت ماست. با این حال ما در 20 روز گذشته با چهار مربی خارجی مذاکره کرده ایم که یکی از آنها دنیزلی بود. دو نفر هم پاسخ مثبت دادند. البته ما برای فصل بعد برنامه ریزی می کنیم و با این مربیان هم برای فصل بعد مذاکره کرده ایم.

در ادامه بررسی شرایط پرسپولیس حمید استیلی روی خط آمد و در شرایطی عصبانی به نظر می رسید به انتقاد از روند در پیش گرفته عادل فردوسی پور پرداخت و تاکید کرد که این برنامه با نظرسنجی هایی که گذاشته حرمت اهالی فوتبال از جمله علی پروین را نگه نداشته است. استیلی نظرسنجی هفته گذشته 90 را زیر سوال برد و آن را به عنوان توهینی به علی پروین تلقی کرد.

فردوسی پور که سعی در دفاع از برنامه اش داشت رو به استیلی گفت: آقای استیلی من واقعا از این حرف‌های شما حیرت کردم. از شما بعید است که فرافکنی کنید. بهتر است فشارهای روانی خودتان را جاهای دیگری خالی کنید، نه روی من و برنامه نود. این پاسخ فردوسی پور با ادامه صحبت های انتقادی استیلی همراه شد. وی گفت: چرا برای علی پروین که اسطوره این فوتبال است مسابقه پیامک گذاشتید؟ چرا در طول فصل بارها درباره وضعیت پرسپولیس نظرسنجی گذاشتید؟ چرا پس از بازی نفت با مردم در ورزشگاه این طور صحبت کرده بودید؟  90 خیلی جاها خوب است، اما بعضی مواقع کارهایی می‌کند که به ضرر تیم ماست.

پس از اظهار نظرهای تند حمید استیلی که معمولا کمتر عصبانی می شود و جامعه فوتبال همیشه از او چهره آرامی را در ذهن دارد، امیرحاج رضایی به اظهار نظر در مورد اتفاقات اخیر پرداخت و به حمید استیلی توصیه کرد که تا زمانی که استقلال دارد و کسی در کارش دخالت نمی کند بماند و هرگاه کسی در کار او دخالت کرد برود بهتر است. استیلی در این شرایط به روح برادر مرحومش قسم خورد که استقلال کاری دارد و کسی در کارش دخالت نمی کند. وی از اینکه صدایش را بلند کرده بود از فردوسی‌پور و حاج رضایی عذرخواهی کرد

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر