تبیان، دستیار زندگی
خدمتکار آقا بودن یعنی خدمات دادن به همسر بدون برقرار کردن رابطه عاطفی با او، ولی بانوی خانه بودن یعنی اولویت را بر دلبری و معاشقه قرار دادن...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوی خانه یا خدمتکار آقا!


خدمتکار آقا بودن یعنی خدمات دادن به همسر بدون برقرار کردن رابطه عاطفی با او، ولی بانوی خانه بودن یعنی اولویت را بر دلبری و معاشقه قرار دادن.

بانوی خانه باشید نه خدمتکار آقا

برخی از زنان از صبح تا شب در خانه مشغول کار و فعالیت و فداکاری هستند .اما کمتر مورد تقدیر و طرف عشق همسرشان واقع می شوند .اگر فداکاری و احسان ،موجب محبت و دوستی می شود ،نتیجه زحمات اینها کجا می رود؟

خدمت در خانه اگرچه بسیار نیکو و لازم است اما نباید چنان وقت بانوی خانه را به خود اختصاص دهد که از او یک خدمتکار حرفه ای بسازد ؛خدمتکاری که حوصله و رغبتی برای دلربایی و رفاقت نداشته باشد. چنین بانویی تمام هنر دلربایی اش در داشتن رابطه جنسی،خلاصه می شود که چنین چیزی موجد فضای عاطفی نخواهد بود بلکه تنها نوعی رفع نیاز است .اینها دقیقا شرایط یک خدمتکار از نوع سنتی است.

البته با کمی ارفاق اسم ایشان را خدمتکار آقا گذاشتیم .زیرا در بسیاری از این خانواده ها زنان در واقع خدمتکار اسباب و اثاثیه منزل هستند .گاهی علاقه ی زنان به تجملات، انبوهی از وسایل تزیینی را در خانه جمع می کند که تمیز نگهداشتن آنها از بانوی خانه ، یک خدمتکار همیشه مشغول می سازد .این خدمات در نظر مردها نه تنها موجب محبت و الفت و در خور ستایش نیستند، بلکه به کلی بی ارزشند.

خانم جینا لمبروزو از روانشناسان معروف در روانشناسی زن می گوید :

«آنچه عموماً در مرد منشأ جاذبه ی جنسی واقع میشود، لذات حسی است. مفهوم این جاذبه برای مرد عبارتست از قوه  ی کششی که وی را به سوی زنی خوش سیما و خوش ظاهر کشانده و او را مورد پسند قرار میدهد. یعنی خوش ذوقی در لباس، شیرینی در حرکات، موزونیت در اندام و ملاحت در شیوه ی سخنگویی زن که موجب اشتیاق مرد گشته و برای به دست آوردن آن زن سعی و کوشش مینماید.» (روح زن ،اثر جینا لمب روزو ،ص 29).

وقتی سخن از جاذبه جنسی به میان می آید فورا اذهان به سمت مسائل جنسی سوق داده می شود در حالیکه  منظور جاذبه ای است که انسان به امتیازات جنس مخالف دارد .مثلا زن عاشق شجاعت جنس مردانه و مرد عاشق عشوه گریهای جنس زنانه است. همین جاذبه می تواند فعال کننده عواطف عمیق ما نیز باشد. این جاذبه ارتباطی با خدمتکاری زن در خانه ندارد.

اولین ویژگی بانوی خانه لطافت و زیبایی و نهایتا دلبری اوست .به خاطر داشته باشید که مطلقا هیچ زنی زشت نیست.بلکه هر کس با نوعی آرایش و تیپ می تواند چهره زیبای منحصر به فردی داشته باشد .هرکس با هر اندامی می تواند نوعی لباس بپوشد که او را زیبا کند .بنابراین به جای اینکه بگوییم بعضی ها زشت هستند، بهتر است بگوییم بعضی ها شلخته و بی سلیقه هستند

خانم لمبروزو در کتاب روح زن مدعی است که :

عشق مرد ارتباطی با فداکاریها و نیکوکاریهای زن ندارد و اساساً این چیزها در عالم عشق مردانه بی مفهوم است. هر چند ممکن است قدردانی، ستایش و تحسین مردان را برانگیزد. پرواضح است که این نگاه برخاسته از نگرش مادی و جنسیتی محض به زن است.(اقتباس از کتاب روح زن )

عشق جنسیتی لوازم مخصوص خودش را می طلبد .نظافت و انضباط خانه و ...اگر چه میتواند موجب آرامش مرد شده و محبتهای عمیق انسانی به وجود آورد که در روزهای "مبادا" به خوبی جلوه خواهند کرد، اما مولد آن عشق جنسیتی محسوسی که هم اکنون بتواند لحظات خوشی را بین همسران پدید آورد، نخواهد بود .لذا گاهی می بینیم مردی که دارای همسر بسیار با اخلاقی است به او پشت می کند و فریفته زن عشوه گری می شود که با "خط چشم "از او دلبری کرده است .این مطلب اگرچه نشاندهنده قدرناشناسی و بولهوسی مرد است ، نشانه ی غفلت زن از شان و منزلت خود به عنوان بانوی خانه نیز هست.

ویژگیهای بانوی خانه

بانوی خانه باشید نه خدمتکار آقا

اولین ویژگی بانوی خانه لطافت و زیبایی و نهایتا دلبری اوست .به خاطر داشته باشید که مطلقا هیچ زنی زشت نیست.بلکه هر کس با نوعی آرایش و تیپ می تواند چهره زیبای منحصر به فردی داشته باشد .هرکس با هر اندامی می تواند نوعی لباس بپوشد که او را زیبا کند .بنابراین به جای اینکه بگوییم بعضی ها زشت هستند، بهتر است بگوییم بعضی ها شلخته و بی سلیقه هستند.به همین جهت در روایات از زنان زیبا تقدیر شده است .حال آنکه اگر زیبایی خدادادی بود و دخالت ما در آن تاثیری نداشت این روایات بی اساس و بی معنا بودند .

بانوان توجه داشته باشند که راه فریب مرد از چشم است و راه فریب زن از گوش .مرد شیفته آنچه می بیند می شود و زن گرفتار آنچه می شنود.آرایش خاص زنانه و دلبریهای رفتاری او چیزی است که همیشه مورد توجه و محرک عشق مرد است و واکنشی را که مخصوص به جنس اوست را سبب می شود.

در حدیث نبوی است که  «سزاوار نیست  زن خود را زینت نکند هر چند به آویختن گلوبندی به گردن باشد.»

البته تنها آراستگی و زیبایی کافی نیست .لطافت اخلاقی و رفتاری اهمیت بیشتری دارد که با هوش و زیرکی حاصل خواهد شد.به عنوان مثال گفتنی است که بانوی خانه دائما در آشپزخانه در حال تق توق کردن نیست .بلکه ساعاتی را در کنار همسرش به دیدن فیلمی و خوردن میوه ای و ... سپری خواهد کرد.هرچند به نظر اتلاف وقت بیاید مقید بودن به این فرصتها اهمیت زیادی در عواطف جاری بین همسران دارد.این دور هم بودن، انس و الفت ها را بیشتر کرده و فضایی را برای گپ و گفتگوهایی دوستانه و محبت آمیز به وجود می آورد.

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

زندگی به شیرینی عسل

سبک زناشوئی تان را بشناسید

آزار به بهانه ی دوست داشتن

موانع آرامش همسران

منابع استرس زا در زندگی همسران

همسران ناموفق را بشناسیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.