تبیان، دستیار زندگی
رئیس فرماندهی امور سایبری آمریكا اعلام كرد كه وی از طرح دادن اختیار و قدرت به سازمان ملل برای كنترل اینترنت حمایت نمی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا:کنترل اینترنت را نمی‌دهیم


رئیس فرماندهی امور سایبری آمریكا اعلام كرد كه وی از طرح دادن اختیار و قدرت به سازمان ملل برای كنترل اینترنت حمایت نمی كند.

ژنرال کیث الکساندر

ژنرال كیث الكساندر كه همچنین مدیر آژانس امنیت ملی آمریكاست، پس از سخنرانی در یك كنفرانس امنیتی در پاسخ به سوالی در مورد اینكه آیا سازمان ملل می بایست یك نقش كنترلی و نظارتی در این راستا داشته باشد، گفت: با این طرح موافق نیستم.

هم اکنون آمریکا و شرکت های آمریکایی نقش کنترلی پررنگی بر ساختار و ترافیک اینترنت دارند.

ماه گذشته روسیه، چین، ازبكستان و تاجیكستان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه كردند كه در آن درخواست ارائه مجوز به كشورها برای داشتن حق كنترل اینترنت مطرح شد. در این پیش‌نویس كه 14 سپتامبر به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، همچنین درخواست تعیین یك آئین نامه و مقررات برای امنیت اطلاعاتی مطرح شد.

در این درخواست عنوان شده است كه بررسی بین‌المللی درون چارچوب سازمان ملل در مورد این مقرارت بین‌المللی با هدف دستیابی به اجماع نظر سریع درباره قوانین و مقررات بین المللی مربوط به رفتار كشورها در فضای اطلاعاتی انجام شود.

هم اکنون آمریکا و شرکت های آمریکایی نقش کنترلی پررنگی بر ساختار و ترافیک اینترنت دارند

چین از طریق بیش از 10 هزار نیروی پلیس سایبری كه بر فعالیت اینترنتی كاربران نظارت دارند، اینترنت را كنترل می كند. مقامات روسیه نیز در چند سال اخیر اقداماتی را در راستای كنترل فعالیتهای اینترنتی در این كشور انجام داده‌اند. دولتهای ازبكستان و تاجیكستان نیز به دنبال كنترل فعالیتهای اینترنتی بوده‌اند.

این ژنرال آمریكایی پیشنهاد تقویت امنیت اینترنت با استفاده از "فناوری ابر" را مطرح كرد. وی خاطر نشان كرد كه از دیگر تكنولوژی‌هایی كه دامنه دید تهدیدهای سایبری علیه شبكه‌ها را گسترش می دهند، نیز می توان برای بهبود امور امنیت فضای سایبری استفاده كرد و همكاری‌ها میان كشورها در امور امنیت سایبری باید تقویت شود.

این ژنرال آمریكایی پیشنهاد تقویت امنیت اینترنت با استفاده از"فناوری ابر"را مطرح كرد. وی خاطر نشان كرد كه از دیگر تكنولوژی‌هایی كه دامنه دید تهدیدهای سایبری علیه شبكه‌ها را گسترش می دهند،نیز می توان برای بهبود امور امنیت فضای سایبری استفاده كرد و همكاری‌ها میان كشورها در امور امنیت سایبری باید تقویت شود

این مقام نظامی آمریكا تصریح كرد كه سیاستگزاران امریكایی در حال بررسی این هستند كه آیا شركتهای آمریكایی باید ملزم به افشای اطلاعات مربوط به حملات سایبری باشند یا خیر. وی افزود: توسعه اینترنت توسط آمریکا منافع و آسیب پذیری‌های فراوانی به همراه داشته اشت.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: الف