تبیان، دستیار زندگی
نشست مطبوعاتی « تابستان 85، اوقات فراغت، رسانه‌ی ملی» به منظور اطلاع‌رسانی از ویژه برنامه‌های تابستانی شبكه‌های سیما با حضور معاون و مدیران شبكه‌های تلویزیونی ـ 10 تیر ماه ـ در تالار مذاكرات مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌300 فیلم سینمایی در ‌100 روزاز تلویزیون


نشست مطبوعاتی « تابستان 85، اوقات فراغت، رسانه‌ی ملی» به منظور اطلاع‌رسانی از ویژه برنامه‌های تابستانی شبكه‌های سیما با حضور معاون و مدیران شبكه‌های تلویزیونی ـ 10 تیر ماه ـ در تالار مذاكرات مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دكتر مرتضی میرباقری ـ معاون سیما ـ درباره‌ی برنامه‌های تابستانی شبكه‌های تلویزیونی بامحوریت اوقات فراغت، گفت: در طول تابستان نظام آموزش ایران به منظور آماده شدن برای مهر ماه حدود 3 ماه تعطیل می‌شود. می‌توان گفت تقریبا اوقات فراغت تابستانی در كشور ما 100 روزه است. اگر قشر دانش‌آموز و دانشجو را تنها در نظر بگیریم در ایام تابستان 16 و نیم میلیون تن از تحصیل فراغت پیدا می‌كنند و رسانه‌ی ملی در طول تابستان موظف است 60 درصد از اوقات فراغت مردم را پر كند.

5محور در طراحی برنامه سازی اوغات فراغت

میرباقری با اشاره به طراحی سبد اوقات فراغتی در تابستان 85 اظهار كرد: بر اساس طراحی، سبد اوقات فراغت، تمام دستگاه‌ها از جمله سازمان صدا و سیما، موظف شده‌اند تا فعالیت‌های تابستانی خود را بر 5 محور مشاركت در سازندگی، مطالعه انس با قرآن، گردشگری، ورزش و مهارت‌آموزی متمركز كنند تا در پایان آثاراین فعالیت‌ها را بهتر از گذشته شاهد باشیم.

معاون سیما خاطرنشان كرد: سازمان صدا و سیما نیز درتمامی برنامه‌های خود و خصوصا برنامه‌های زنده كه 4 ساعت ازآنتن هر شبكه را به خود اختصاص می‌دهد به فعالیت‌های سازمان‌ها در این 5 محور پرداخته و اطلاع‌رسانی خواهد كرد.

ضمن این كه هر شبكه عهده‌دار توجه ویژه به یكی از این 5 محور از طریق برنامه‌سازی است.

وی برنامه‌های شبكه‌ها را چنین برشمرد:شبكه آموزش عهده‌دار پرداختن به مهارت‌آموزی، شبكه قرآن عهده‌دار پرداختن به قرآن است. شبكه‌های دو و چهار نیز مبحث مطالعه را به صورت ویژه در دستور كار خود قرار می‌دهند.

شبكه سه سیما به صورت محوری به بحث ورزش خواهد پرداخت و چون عنوان شبكه جوانان را دارد بیشتر برنامه‌های خود را نیز معطوف به این 5 موضوع كرده است.

شبكه یك و دو نیز هر كدام به موضوع گردشگری پرداخته و برنامه‌هایی را در این خصوص پخش می‌كنند.

300 فیلم در 100 روز

به گفته وی، در طول تابستان بیش از 300 فیلم سینمایی از شبكه‌های تلویزیونی پخش می‌شود كه از این بین 100 فیلم سینمایی در حوزه كودك خواهد بود. همچنین 100 فیلم سینمایی صامت و كمدی كلاسیك در شبكه چهار و 100 فیلم در شبكه دو سیما تحت عنوان جشنواره تابستانی پخش خواهند شد. پخش این 300 فیلم علاوه بر فیلم‌های سینمایی 10 گانه‌ای است كه در طول هفته به روی آنتن می‌روند.

مرتضی میرباقری درباره‌ی برنامه‌های تركیبی سیما در ایام تابستان 85، گفت: برنامه‌های تركیبی و جنگ در شبكه سه وتهران به صورت ویژه‌ای پخش می‌شوند. از ساعت 9 صبح بحث‌های خردسال، كودك ونوجوان شروع خواهد شد و تا ظهر غلبه برنامه‌ها با گروه سنی كودك و نوجوان خواهد بود. در بعدازظهر موضوعات تغییر كرده وخانواده‌ها موضوع غالب برنامه‌ها می‌شوند.

وی یادآور شد: درتابستان با چند مناسبت عمده از جمله ماه رجب (مرداد) و ماه شعبان در (شهریور) روبه‌رو هستیم كه جهت‌گیری عمومی برنامه‌ها و خصوصا برنامه‌های زنده متناسب با این مناسبت‌ها تغییر پیدا خواهد كرد.

میرباقری بااشاره به برگزاری بازی‌های جام‌جهانی در 20 روز اول تیر ماه، اظهار كرد: بازیهای جام‌جهانی برنامه‌های تیر ماه را تحت تاثیر قرار داده و دلیل تاخیر این نشست هم همین مساله بود.

لینک:

کیدمن و فورد در شبکه تهران